AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Teresa Pypeć
Matematyka, Zadania

Rozwiązywanie zadań z treścią z zastosowaniem równań w I k. gimnazjalnej z podziałem na grupy wielopoziomowe

- n +

Rozwiązywanie zadań z zastosowaniem równań w klasie pierwszej gimnazjum z podziałem na grupy wielopoziomowe

Pragnę podzielić się pomysłem na przeprowadzenie lekcji dotyczącej rozwiązywania zadań z treścią za pomocą równań pierwszego stopnia z jedną lub z dwiema niewiadomymi w pierwszej klasie gimnazjum.
Opisaną lekcję przeprowadziłam w klasie z podziałem na grupy wielopoziomowe (4 osobowe). Każda grupa otrzymała 4 różne zadania, które posiadały ten sam wynik. Uczniowie mieli je podzielić między siebie pamiętając, że zadanie A jest najłatwiejsze, a zadanie D-najtrudniejsze..
Uczniowie rozwiązując-każdy swoje- zadanie mogli sprawdzić, czy wyniki się zgadzają.
Jeśli nie, to dany uczeń mógł zwrócić się o pomoc do kolegi lub wspólnie z cała grupą analizować rozwiązanie, w którym mógł się pojawić błąd.
Oto przykładowe zadania:

I ZESTAW

A: Znajdź trzy kolejne liczby naturalne, aby ich suma wynosiła 21.

B: Kasia, Ania, i Basia kupowały 21 zeszytów. Kasia kupiła o 1 więcej niż Basia. Ile zeszytów kupiła każda z nich?

C: Obwód trójkąta wynosi 21 a boki wyrażają się kolejnymi liczbami naturalnymi. Znajdź długości boków trójkąta.

D: Tomek, Olek i Marek mają razem 21 lat. Olek jest o tyle starszy od Tomka, co młodszy od Marka, a Tomek jest o 2 lata młodszy od Marka.

II ZESTAW

A: Suma pewnej liczby i 9/2O tej liczby wynosi 5800. Jaka to liczba?

B: Cenę motocykla podwyższono o 45% i obecnie kosztuje on 5800 zł. Jaka była cena motocykla przed podwyżką?

C: 145% pewnej liczby wynosi 5800. Co to za liczba?

D: 29/20 pewnej liczby wynosi 5800. Co to za liczba?

III ZESTAW

A: Stosunek sumy dwóch liczb naturalnych do ich różnicy wynosi 9. Jakie to liczby?

B: Suma dwóch liczb naturalnych jest 9 razy większa od ich różnicy. Jakie to liczby?

C: Jeżeli do licznika pewnego ułamka dodamy mianownik, a od jego mianownika odejmiemy licznik, to otrzymany ułamek jest równy 9. Znajdź ten ułamek.

D: Dziewiąta część sumy dwóch liczb naturalnych jest równa ich różnicy.
Znajdź te liczby.

Ten sposób przeprowadzenia lekcji wymaga od nas sporo pracy, gdyż niełatwo dobrać odpowiednie przykłady. Ma on jednak swoje zalety. Jedną z nich jest to, że uczniowie najsłabsi mają szansę powodzenia, co niewątpliwie wpływa na ich motywację do dalszej pracy.

Opracowanie: Teresa Pypeć

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3659


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 2.25



Ilość głosów: 4

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.