Katalog

Anna Mikulska
Język niemiecki, Scenariusze

Der Traumurlaub meines Lebens. Werbesprache im Turismus - projekt innowacyjnej lekcji języka niemieckiego

- n +

Der Traumurlaub meines Lebens. Werbesprache im Turismus - projekt innowacyjnej lekcji języka niemieckiego

Grupa docelowa: poziom zaawansowany (3, 4 klasa liceum)
Czas: od 1 do 2 jednostek lekcyjnych

Formy pracy: praca indywidualna, praca w grupach, w parach, praca zbiorowa,
Metody: dyskusja, praca na oryginalnych materiałach
Środki: katalogi biur podróży, broszurki, oferty internetowe niemieckich biur podróży, obrazki z krajobrazami z różnych części świata

FAZA WSTĘPNA
1. rozgrzewka językowa:
verzögerte Antworten
Zabawa ma formie łańcuchowego zadawania pytań: każdy z uczniów otrzymuje kartkę z pytaniami, które zadaje koledze. Na pierwsze pytanie nie pada odpowiedź, natomiast na drugie pytanie pada odpowiedź z pytania pierwszego itd
Np. 1. Wo schläfst du? - brak odpowiedzi
2. Wo verbringst du Winterferien? - pada odpowiedź na pytanie 1. np am Meer
3. Wo machst du Einkäufe?
4. Wo warst du letztes Jahr im Urlaub?
5. itd

FAZA GŁÓWNA
1. Dyskusja
Nauczyciel rozpoczyna dyskusję zadając następujące pytania:
1. Wo verbringen die Polen und die Deutschen den Urlaub am liebsten? Warum?
2. Wo kann man den Urlaub am billigsten/am teuersten verbringen?
3. Was ist wichtiger wo oder mit wem man den Urlaub verbringt?
4. Was sind die wichtigsten Voraussetzungen für einen gelungenen Urlaub?
5. Was sind deine Vorlieben wenn es um den Urlaub geht?

2. Praca z obrazkiem/ilustracją
Każdy z uczniów otrzymuje obrazek przedstawiający krajobraz jakiegoś kraju, dokładnie go opisuje (kolory, co znajduje się w tle itp.), zgaduje jaka to część świata, jaki panuje tam klimat itp. Nauczyciel zadaje dodatkowe pytania np.: Würdest du dort gerne Urlaub verbringen?

3. Praca na oryginalnych materiałach
a) Broszura reklamowa w języku niemieckim
Analiza broszurki pod względem językowym: zwroty typowe dla języka reklamy, język odnoszący się do różnych potrzeb człowieka, do wrażeń zmysłowych itp.
Uczniowie wymieniają zwroty typowe dla języka reklamy, omawiają je i tworzą z nimi nowe zdania, omawiają ilustracje, oszukują się technik perswazji stosowanych w reklamach.

b) Pojedyncze oferty niemieckich biur podróży zaczerpnięte z niemieckich stron internetowych
Każdy z uczniów otrzymuje jedną stronę oferty turystycznej wzbogaconą ilustracjami (w miarę potrzeby na dole powinny być przetłumaczone trudniejsze zwroty) i zapoznaje się z nią (musi najpierw rozszyfrować rodzaj oferty, grupę docelową itp.). Następnie każdy z uczniów wciela się w pracownika biura podróży i stara się jak najatrakcyjniej przedstawić reszcie grupy ofertę wymyślonego przez siebie biura w formie reklamy.

c) katalogi biur podróży (w języku niemieckim, są dostępne w większych biurach podróży)

Uczniowie wybierają min. 2 oferty i dokładne argumentują dlaczego chcieliby tam spędzić wakacje. Najlepiej jeżeli każdy z uczniów wybierze inną ofertę. Powinni uwzględniać cenę, miejsce, zakwaterowanie itp. Minimum jedna z ofert powinna być przedstawiona ustnie, druga może być w formie pisemnej i później sprawdzona przez nauczyciela.

4. Dialogi - zabawa w wynajem pokoju hotelowego

Uczniowie prowadzą w parach dialogi. Jedna osoba jest recepcjonistą, druga klientem chcącym wynająć pokój w hotelu. Uczniowie stosują poznane wcześniej typowe zwroty.

FAZA KOŃCOWA
Zadanie domowe: Beschreibe den Traumurlaub deines Lebens - ein Essay

Opracowanie: Anna Mikulska

Wyświetleń: 2297


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.