Katalog Jadwiga Zaciek Zajęcia zintegrowane, Różne Kryteria oceny w nauczaniu zintegrownym - klasa pierwszaKryteria oceny w nauczaniu zintegrowanym klasa pierwszaOcenianie bieżące i informowanie o wynikach nauczania:1.Uczniowie będą informowani o postępach w nauce za pomocą oceny opisowej. 2. Rodzice na bieżąco będą informowani o osiągnięciach uczniów poprzez: - notatki w zeszytach i ćwiczeniach, - częste kontakty nauczyciela z rodzicami, - wywiadówki, - półroczną i roczną ocenę opisową, - dzień otwarty - czwartek - 12.15 - 13.30. Dokumentowanie ocen. 1. Systematyczne wpisy postępów do "Dziennika zajęć". 2. Ocena miesięcznych osiągnięć. 3. Analiza wyników w nauce poszczególnych uczniów poprzez częste badania ich postępów. 4. Półroczną i roczną ocenę ucznia zapisuje się w arkuszach ocen w formie opisowej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14.04.1999 r. D.U.Nr 41. KRYTERIA OCENY KLASY I. EDUKACJA POLONISTYCZNA WSPANIALE - opracowany tekst czyta poprawnie, płynnie, z odpowiednią intonacją; - rozumie tekst po jednorazowym głośnym i cichym przeczytaniu; - wygłasza z pamięci wiersze; - rozpoznaje zdania oznajmujące, pytające i rozkazujące; - zna i stosuje zasady pisowni wielką literą; - poprawnie pisze z pamięci i ze słuchu wyrazy i zdania o pisowni zgodnej z zasadami; - samodzielnie układa i zapisuje zdania; - swobodnie wypowiada się na podany temat; BARDZO DOBRZE - potrafi się skupić i wysłuchać cudzej wypowiedzi; - opracowany tekst czyta zdaniami, poprawnie; - rozumie tekst głośno i cicho czytany; - wypowiada się pełnymi zdaniami na temat tekstu; - poprawnie i estetycznie przepisuje teksty drukowane i pisane; - umie samodzielnie ułożyć i zapisać wyrazy i zdania; - rozróżnia głoski, samogłoski, spółgłoski i sylaby; - potrafi pisać z pamięci i ze słuchu wyrazy i zdania w zakresie opracowanego słownictwa; - uzupełnia teksty z lukami. ZADOWALAJĄCO - wypowiada się pojedynczym zdaniem; - poprawnie czyta opracowane wyrazy, zdania i krótkie teksty; - rozumie głośno czytany tekst; - rozumie pytania i polecenia nauczyciela; - przepisuje poprawnie wyrazy i zdania drukowane i pisane; - w pisaniu z pamięci popełnia nieliczne błędy; - dzieli wyrazy na głoski, sylaby; - układa wyrazy z sylab; - stara się pisać starannie, estetycznie i poprawnie; - wie, że na początku zdania piszemy wielką literę; - stosuje na końcu zdania kropkę, pytajnik lub wykrzyknik. PRZECIĘTNIE - na postawione pytania udziela odpowiedzi pojedynczym wyrazem; - ma problemy ze zrozumieniem niektórych poleceń nauczyciela; - czyta głoskami, rzadziej sylabami; - nie zawsze rozumie czytany tekst; - prawidłowo pisze kształty liter, utrzymuje pismo w liniach; - przepisuje wyrazy, zdania i krótkie teksty pod kierunkiem nauczyciela; - w pisaniu z pamięci popełnia dużo błędów; - układa z rozsypanki wyrazowej proste zdania z pomocą nauczyciela; . MUSISZ JESZCZE POPRACOWAĆ - czyta wyrazy głoskując; - dokonuje analizy i syntezy krótkich wyrazów; - myli litery drukowane z pisanymi; - popełnia błędy łączenia; - ma trudności z przepisywaniem tekstu drukowanego; - nie pisze z pamięci; - nie wyróżnia samogłosek; - proste ćwiczenia wykonuje tylko z pomocą nauczyciela; - na pytania nauczyciela odpowiada jednym wyrazem albo w ogóle nie udziela odpowiedzi; - ma trudności ze zrozumieniem czytanego i słuchanego tekstu. EDUKACJA MATEMATYCZNA WSPANIALE - zna zapis cyfrowy liczb naturalnych w zakresie 100; - rozumie, że dodawanie i odejmowanie to działania wzajemnie odwrotne; - sprawnie dodaje i odejmuje liczby w zakresie 25 z przekroczeniem progu dziesiątkowego; - samodzielnie rozwiązuje proste i złożone zadania tekstowe; - samodzielnie układa proste zadania tekstowe; - sprawnie mnoży i dzieli w zakresie 20; - w liczbach dwucyfrowych wyodrębnia cyfrę jedności i dziesiątek; - zna dni tygodnia, liczy pieniądze, mierzy odcinki, zna nazwy miesięcy. BARDZO DOBRZE - nazywa i rozróżnia figury geometryczne; - zna dni tygodnia, nazwy miesięcy; - dodaje i odejmuje liczby w zakresie 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego; - posługuje się pojęciem liczby we wszystkich jej aspektach; - samodzielnie rozwiązuje proste zadania tekstowe; - samodzielnie układa proste zadania tekstowe; - zna i stosuje poznane jednostki miar; - mnoży i dzieli w zakresie 20. ZADOWALAJĄCO - dodaje i odejmuje liczby w zakresie 10 bez konkretów; - dodaje i odejmuje na konkretach w zakresie 20; - porządkuje i porównuje liczby w zakresie 20; - rozwiązuje proste zadania tekstowe; - potrafi przedstawić mnożenie jako dodawanie jednakowych składników; - rozwiązuje proste równania typu x + 5 = 10; - nazywa i rozróżnia podstawowe figury geometryczne; PRZECIĘTNIE - zna kolejność dni tygodnia; - pisze prawidłowo cyfry; - liczy w zakresie 20; - dodaje i odejmuje liczby na konkretach w zakresie 10; - dodaje i odejmuje liczby na konkretach w zakresie 20 bez przekroczenia progu dziesiątkowego; - rozwiązuje proste zadania tekstowe z pomocą nauczyciela; - porównuje i porządkuje liczby w zakresie 10; MUSISZ JESZCZE POPRACOWAĆ - rozróżnia proste figury geometryczne: koło, prostokąt, kwadrat, trójkąt; - liczy przedmioty i posługuje się liczbą porządkową w zakresie 20; - dodaje i odejmuje w zakresie 10 z pomocą nauczyciela; - z pomocą nauczyciela rozkłada liczby na składniki przy pomocy liczmanów; - rozwiązuje proste zadania tekstowe za pomocą konkretów z pomocą nauczyciela; - ma problemy z przyswojeniem w części treści programowych; EDUKACJA ŚRODOWISKOWA WSPANIALE - potrafi zaobserwować zmiany zachodzące w przyrodzie w różnych porach roku i opowiadać o nich; - rozpoznaje i nazywa kilka gatunków roślin i zwierząt z najbliższego otoczenia; - wie, jak opiekować się roślinami i zwierzętami; - rozróżnia owady, ptaki i ssaki; - rozumie konieczność ochrony środowiska; - dba o estetykę otoczenia; - zna podstawową strukturę rodziny, nazywa jej członków; - określa pracę zawodową rodziców; - zna typowe zawody mieszkańców swojej miejscowości; - umie poprawnie zachować się w klasie, w szkole i w drodze do szkoły; BARDZO DOBRZE - zna i stosuje zasady zachowania się obowiązujące w klasie i w szkole; - dba o estetykę otoczenia; - rozumie, że należy chronić środowisko; - rozpoznaje i nazywa pospolite drzewa i krzewy; - rozpoznaje i nazywa zwierzęta domowe i leśne; - potrafi zaobserwować zmiany zachodzące w przyrodzie w różnych porach roku; - zna zasady bezpiecznego poruszania się po drogach i przestrzega ich; - zna swój adres zamieszkania; ZADOWALAJĄCO - umie zachować się w klasie, w szkole i w drodze do domu czy szkoły; - dba o higienę osobistą; - dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie; - rozpoznaje drzewa i krzewy rosnące wokół szkoły i wokół domu; - rozpoznaje i nazywa zwierzęta domowe; - zna strukturę swojej rodziny, potrafi nazwać jej członków; PRZECIĘTNIE - wie, w jakim zawodzie pracują jego rodzice; - potrafi nazwać członków swojej rodziny; - rozumie potrzebę opiekowania się roślinami i zwierzętami; - wie, że należy dbać o środowisko; - potrafi rozpoznać i nazwać często spotykane drzewa i krzewy; - nazywa zwierzęta domowe; MUSISZ JESZCZE POPRACOWAĆ - uczeń nie przyswoił w pełni treści programowych; - z pomocą nauczyciela potrafi dokonać podziału znanych zwierząt na ssaki i ptaki; - dba o porządek wokół siebie; - zna członków rodziny i potrafi ich nazwać; EDUKACJA ARTYSTYCZNA I RUCHOWA WSPANIALE - potrafi organizować warsztat swojej pracy; - prace wykonuje starannie i estetycznie; - prawidłowo rozmieszcza elementy na karcie papieru; - prace wykonuje bogate w szczegóły; - stosuje szeroką gamę barw; - prace są oryginalne i pomysłowe; - ładnie śpiewa poznane piosenki; - potrafi wystukać podstawowe rytmy; - rozróżnia i nazywa wartości nut; - zna nazwy solmizacyjne dźwięków; - potrafi zilustrować ruchem muzykę; - zwinnie i precyzyjnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne; BARDZO DOBRZE - potrafi organizować warsztat własnej pracy; - stara się estetycznie wykonywać prace plastyczne i techniczne; - potrafi prawidłowo rozmieścić elementy na karcie; - stosuje szeroką gamę barw; - prace wykonuje ciekawie; - potrafi zaśpiewać poznane piosenki; - zapamiętuje tekst piosenek; - zna wartości rytmiczne nut oraz nazwy solmizacyjne dźwięków; - dokładnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne; - szybko zapamiętuje zasady nowych gier i zabaw; ZADOWALAJĄCO - dba o warsztat własnej pracy; - prace plastyczne i techniczne stara się wykonywać poprawnie; - stosuje dość szeroką gamę barw; - potrafi zaśpiewać poznane piosenki w grupie; - zna nazwy solmizacyjne poznanych dźwięków; - stara się jak najlepiej wykonywać ćwiczenia gimnastyczne; - przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas gier i zabaw; PRZECIĘTNIE - prace plastyczne i techniczne wykonuje niezbyt estetycznie i poprawnie; - stosuje wąską gamę barw; - stara się śpiewać fragmenty poznanych piosenek w grupie; - ćwiczenia gimnastyczne wykonuje poprawnie; - przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas gier i zabaw; ROZWÓJ SPOŁECZNO - EMOCJONALNY WSPANIALE - jest zawsze wzorowo przygotowany do zajęć (prace domowe, przybory szkolne itp.) ; - bierze aktywny udział w zajęciach; - jest współorganizatorem życia klasowego i szkolnego; - nawiązuje kontakty z nauczycielem, zadaje pytania; - szanuje kolegów i inne osoby; - zachowuje się kulturalnie w szkole i poza nią; - łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami, pomaga w razie potrzeby; BARDZO DOBRZE - jest bardzo dobrze przygotowany do zajęć; - aktywnie uczestniczy w życiu klasy; - jest grzeczny, uprzejmy i odpowiedzialny; - jest zgodny i szanuje kolegów; - zgodnie pracuje w zespole; - nawiązuje kontakty z rówieśnikami i akceptuje zasady współżycia w grupie; - pamięta o obowiązkach ucznia; ZADOWALAJĄCO - uczestniczy w życiu klasy; - nawiązuje kontakty z rówieśnikami; - akceptuje obowiązki ucznia; - zachowuje się odpowiednio do danej sytuacji; - zgodnie pracuje w zespole; - potrafi opanować własne emocje; PRZECIĘTNIE - nawiązuje kontakt z rówieśnikami; - odpowiada tylko wtedy, gdy jest pytany; - zdarza się, że nie potrafi opanować własnych emocji; - w miarę możliwości wywiązuje się z obowiązków ucznia; Opracowanie: Jadwiga Zaciek Wyświetleń: 4300
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |