AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Beata Oleksy
Lekcja wychowawcza, Scenariusze

Zapoznajmy się - scenariusz ogniska integracyjnego

- n +

Scenariusz ogniska integracyjnego zapoznajmy się

CELE OGNISKA:
- Stworzenie okazji do wzajemnego poznania się uczniów
- Nawiązanie bliższych kontaktów w ramach nowej klasy
- Budowanie wzajemnego zaufania, zachęty i wsparcia
- Kształtowanie umiejętności komunikacji
- Integracja na poziomie uczeń- uczeń, uczeń - nauczyciel
- Poznanie piękna regionu
- Uczenie się wykonywania czynności takich jak: zbieranie drewna, zapalanie ogniska, pieczenia kiełbasek

CZAS TRWANIA OGNISKA:
18 wrzesień 2003 r. godz. 1200-1500(w związku z problemem dojazdu młodzieży do domu godziny ogniska zostały ustalone z dyrekcją)

OPIEKUNOWIE:
- Wychowawca klasy: Beata Oleksy
- Pedagog szkolny: Marta Stępień

POMOCE:
- Przygotowane drewno na ognisko
- Koce
- Kiełbaski, bułki, napoje
- Karty pracy DANE OSOBOWE
- Długopisy lub ołówki
- Pudełko lub "kapelusz" na karteczki
- Arkusze papieru, karteczki, szpilki

PLAN OGNISKA:
- 12:00 - zbiórka przed szkołą, omówienie zasad bezpieczeństwa i zachowania się na ognisku
- 12:15 - 12:30 - przejście na polankę, gdzie można zapalić ognisko
- 12:30 - 13:00 - przygotowanie ogniska, zapalenie
- 13:00 - 13:40 -uczniowie siadają w kręgu dookoła ogniska, realizujemy ćw. 1 i ćw. 2 i omówienie
- 13:40 - 14:10 -pieczenie kiełbasek oraz ich spożycie
- 14:10 - 14:30 -realizacja ćw. 3. i omówienie
- 14:30 - 14:50 -wspólne rozmowy przy ognisku
- 14:50 - 15:00 -wygaszenie ogniska, sprzątnięcie śmieci
- 15:00 - 15:15 -powrót na plac szkolny, rozejście się do domów

PRZYGOTOWANE ĆWICZENIA

Ćw. 1.
Każdy uczeń otrzymuje kartę DANE OSOBOWE. Uczniowie wypełniają ją, przypinają do ubrania, chodzą wokół ogniska, odczytują informacje na kartach innych osób i rozmawiają na ten temat. Czas trwania zabawy około 10-15 minut.
Następnie omawiamy ćwiczenie. Nauczyciel zadaje pytania:
- Jak czuliście się opowiadając o sobie, a jak gdy słuchaliście innych?
- Która rola bardziej wam odpowiadała i dlaczego?
- Czego ciekawego dowiedzieliście się o swoich kolegach z grupy?
Czas omówienia około 4 minut.

Ćw 2.
Tworzymy nowe grupy trzyosobowe. Każda osoba w grupie ma dwie minuty na to, aby opowiedzieć pozostałej dwójce o swoich obawach (lękach) związanych z nowa szkołą, do której zaczęli uczęszczać. Jeśli będzie mała aktywność uczniów proponujemy, aby anonimowo napisali o tym na karteczkach, a następnie jedna osoba wylosuje z "kapelusza" kartki i przeczyta je.
Następnie omawiamy ćwiczenie. Nauczyciel zadaje pytania:
- Jak czuliście się opowiadając o sobie, a jak gdy słuchaliście innych?
- Która rola bardziej wam odpowiadała i dlaczego?
- Czego ciekawego dowiedzieliście się o swoich kolegach z grupy?
- Które ćwiczenie było dla ciebie łatwiejsze i dlaczego?
Czas omówienia około 4 minut.

Ćw. 3.
Dzielimy klasę na dziesięcioosobowe grupy. Każda grupa otrzymuje arkusz papieru, ma za zadanie ułożyć program telewizyjny na jeden dzień np. sobotę od godz.10 do 22, w którym uwzględnią zainteresowania wszystkich członków grupy. Grupy wybierają sekretarza, który będzie notował na kartonach pomysły oraz osobę, która będzie przedstawiała wyniki grup na forum.
Czas pracy w grupach około 10 minut. Czas prezentacji około 3 minut każda grupa.
Następnie omawiamy ćwiczenie. Nauczyciel zadaje pytania:
- Co było trudnego w tym ćwiczeniu?
- Czego dowiedzieliście się o zainteresowaniach swoich kolegów?
- Które zainteresowania pojawiły się najczęściej w propozycjach do programu?
- W której grupie było łatwiej pracować 3 osobowej czy 10 osobowej?




Opracowanie: Beata Oleksy

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 5301


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.