AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Krystyna Ślusarczyk
Lekcja wychowawcza, Scenariusze

Scenariusz lekcji "Zajęcia integracyjne dla klasy I gimnazjum"

- n +

Zajęcia integracyjne dla klas I gimnazjum "JA CIĘ LUBIĘ, A TY MNIE?"

Cele:
Ogólny - wprowadzenie uczniów w atmosferę wzajemnej życzliwości, akceptacji i tolerancji.
Szczegółowy - uczeń będzie otwarty na drugiego ucznia, zrozumie go i będzie się starał być życzliwym dla innych; nauczy się dostrzegać wartości i pozytywne cechy u drugiego człowieka.

Wykorzystać kasetę z lekką, refleksyjną, rozluźniającą muzyką, która może towarzyszyć nam podczas zajęć. Zajęcia prowadzimy w sali, w której ławki i krzesła ustawiamy po bokach, a środek zostaje wolny.

1. Witamy uczniów i wychowawcę klasy, który również włącza się do zajęć.
2. Powitanie: uczestnicy stoją w kręgu, przekazują sobie uścisk wędrujący, prowadzący prawą dłonią lekko ściska dłoń osoby po prawej stronie, ta z kolei przekazuje uścisk kolejnej osobie itd.
3.Ćwiczenia obniżające napięcie: uczniowie stoją w kręgu, prowadzący wymienia osoby posiadające wspólne cechy, osoby te opuszczają krąg, tworzą mniejsze kręgi, np.
a) osoby, które mają niebieskie oczy;
b) osoby, które piły rano mleko;
c) -- --, które lubią historię;
d) -- --, których imię zaczyna się na literę K;
e) -- --, które mają dzisiaj ubrane białe skarpetki;
f) -- --, które nie znalazły się w żadnej grupie (dołącza do nich prowadzący); . 4.Rozmowa o tym, co uczniowie czuli stojąc w kręgu razem z innymi, a jak czuli się
podczas wychodzenia z kręgu. Czy lepiej stać razem, w grupie, czy osobno, w mniejszej grupie lub pojedynczo?
5. Co lubimy u innych? Uczniowie zastanawiają się nad tym, a następnie wymieniają cechy, właściwości, które lubią, cenią u innych i te, których nie lubią. Odpowiedzi zapisujemy na tablicy w dwóch kolumnach (lubię+ nie lubię).
Podsumowując - zapisujemy lub podkreślamy cechę, którą uczniowie wybiorą jako najważniejszą spośród podanych w obu grupach (kolumnach).
6. Rozdanie kartek z imieniem i nazwiskiem ucznia. Każdy otrzymuje jedną kartkę, na której musi napisać coś miłego, serdecznego dla osoby, której nazwisko widnieje na otrzymanej kartce.
7. Robienie prezentów: każdy wręcza kartkę z miłymi słowami "swojej" osobie, aby mieć dobry humor na cały dzień, tydzień. ..
8. Podsumowanie lekcji. Wyjaśniamy, jaki był cel zajęć. Możemy poprosić uczniów, aby powiedzieli, co sądzą o takich zajęciach, co im się podobało, co nie. Można przygotować arkusz ewaluacji, aby ocenić zajęcia.

Opracowanie: mgr Krystyna Ślusarczyk

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6522


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.