Katalog Lilla Nawrocka Ekonomia, Sprawdziany i testy Test dla klasy IV Technikum Ekonomicznego z działu "Marketing"Test dla klasy IV technikum ekonomicznego z działu "Marketing"Czas trwania - 40 min.Liczba możliwych punktów do zdobycia - 26 1. Podkreśl prawidłową odpowiedź: 0 - 1pkt Termin "marketing" oznacza: A. wiedzę o tym, jak działać na rynku, aby najkorzystniej kształtować stosunki między producentem a konsumentem, B. informowanie klientów o oferowanych produktach, C. grupowanie nabywców w segmenty, D. badanie stanu ekonomicznego jednostki. 2. Podkreśl prawidłowe odpowiedzi: 0 - 1pkt Rynek jest to: A. ogół stosunków wymiennych zachodzących pomiędzy sprzedającymi a nabywcami, B. badanie potrzeb nabywców, C. miejsce spotkań sprzedających i kupujących w celu dokonania transakcji zakupu i sprzedaży, D. przekazanie należności eksporterowi. 3. Podkreśl prawidłowe odpowiedzi: 0 - 1pkt Ze względu na zasięg terytorialny rozróżniamy rynek: A. światowy, B. wielonarodowy, C. hurtowy D. ogólnokrajowy, E. lokalny, F. pieniężny. 4. Podkreśl prawidłową odpowiedź: 0 - 1pkt Badania rynku polegające na uzyskaniu informacji przy pomocy zadawania respondentom określonych pytań to badania: A. korespondencyjne, B. ankietowe, C. panelowe, D. obserwacji rynku. 5. Podkreśl prawidłową odpowiedź: 0 - 1pkt Przyjmując za kryterium podziału rodzaj obrotu towarowego rozróżniamy rynek: A. usług, skupu, zbytu, detaliczny, B. hurtowy, detaliczny, pracy, skupu, C. skupu, zbytu, detaliczny, hurtowy, D. usług, pracy, zbytu, detaliczny. 6. Uzupełnij zdanie: 0 - 1pkt W cyklu życia produktu okres w którym spada popyt na produkt, sprzedaż systematycznie maleje i zmniejsza się zyskowność to faza.................................................. 7. Podkreśl prawidłową odpowiedź: 0 - 1pkt Ważnym instrumentem marketingu określającym wartość produktu i sumę pieniędzy, jaką nabywca jest za niego gotów zapłacić jest: A. asortyment, B. cena, C. promocja, D. bonifikata. 8. Zniżka procentowa od określonej ceny produktu w zamian za zwiększony zakup to rabat. Prawda/Fałsz. Podkreśl właściwa odpowiedź. 0 - 1pkt 9. Podkreśl prawidłową odpowiedź: 0 - 1pkt Wybór najbardziej efektywnych dróg, którymi produkty przesuwane są od ich producentów do ostatecznych odbiorców to: A. eksport, B. dystrybucja, C. import, D. reklama. 10. Czy poniższe zdanie jest prawdziwe czy fałszywe? 0 - 1pkt Rynek producenta to rynek na którym podaż przewyższa popyt. A. prawda, B. fałsz. 11. Dokończ zdanie: 0 - 2pkt Promocja sprzedaży polega na................................ ........................................................................................ ................................................................................. ................................................................ .................. 12. Podkreśl właściwą odpowiedź: 0 - 1pkt Public relations to: C. oddziaływanie na opinię otoczenia, pozyskiwanie opinii społecznej dla kształtowania pozytywnego obrazu, D. forma prezentowania oferowanego produktu, E. udzielanie premii i bonifikat, F. segmentacja rynku. 13. Podkreśl prawidłową odpowiedź: 0 - 1pkt. Płatna i bezosobowa forma oddziaływania tych, którzy oferują towary na postępowanie potencjalnych nabywców to: A. akwizycja, B. pośrednictwo, C. reklama, D. logistyka. 14. Wymień 4 formy reklamy: 0 - 1pkt A.. ......................................................................... B.. ......................................................................... C.. ......................................................................... D.. ......................................................................... 15. Zaznacz dwie właściwe odpowiedzi: 0 - 2pkt Wysokość kosztów ponoszonych na reklamę jest najwyższa w: A. fazie I i II, gdy produkt jest wprowadzony na rynek i zaczyna zdobywać pozycję na rynku, B. fazie wzrostu i dojrzałości (III i IV), C. końcu fazy IV i w fazie V kiedy sprzedaż zaczyna spadać. 16. Uzupełnij zdanie: 0 - 1pkt Od zrozumiałości, czytelności, przyzwoitości, rzeczowości, uczciwości, wiarygodności zależy..................................................... reklamy. 17. Podkreśl właściwe zakończenie zdania: 0 - 1pkt Na aktywizację sprzedaży public relations wpływa w sposób bezpośredni/pośredni. 18. Wymień 4 formy promocji sprzedaży dla pośredników handlowych: 0 - 2pkt A.. ................................................................ ....................................................................... B.. .............................................................. ......................................................................... C.. ................................................................... .................................................................... D.. ................................................................ ....................................................................... 19. Podkreśl właściwe zakończenie zdania: 0 - 1pkt. Wydatki ponoszone przez firmę na reklamę są kosztem. W koszty uzyskania przychodu w całości możemy wliczyć wydatki na reklamę publiczną/niepubliczną. 20. Okno wystawowe jest najbardziej skuteczną formą reklamy sklepu detalicznego. Wymień 4 funkcje okna wystawowego: 0 - 2pkt. A.. ................................................................... .................................................................... B.. .................................................................. ..................................................................... C.. ................................................................... .................................................................... D.. .................................................................... ................................................................... 21. Wymień 4 zasady planowania i organizacji kampanii reklamowej: 0 - 2pkt. A.. ................................................................... .................................................................... B.. ..................................................................... .................................................................. C.. ....................................................................... ................................................................ D.. ..................................................................... .................................................................. Opracowanie: mgr Lilla Nawrocka Wyświetleń: 6282
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |