Katalog

Lilla Nawrocka
Ekonomia, Sprawdziany i testy

Test dla klasy IV Technikum Ekonomicznego z działu "Marketing"

- n +

Test dla klasy IV technikum ekonomicznego z działu "Marketing"

Czas trwania - 40 min.
Liczba możliwych punktów do zdobycia - 26

1. Podkreśl prawidłową odpowiedź: 0 - 1pkt
Termin "marketing" oznacza:
A. wiedzę o tym, jak działać na rynku, aby najkorzystniej kształtować stosunki między producentem a konsumentem,
B. informowanie klientów o oferowanych produktach,
C. grupowanie nabywców w segmenty,
D. badanie stanu ekonomicznego jednostki.

2. Podkreśl prawidłowe odpowiedzi: 0 - 1pkt
Rynek jest to:
A. ogół stosunków wymiennych zachodzących pomiędzy sprzedającymi a nabywcami,
B. badanie potrzeb nabywców,
C. miejsce spotkań sprzedających i kupujących w celu dokonania transakcji zakupu i sprzedaży,
D. przekazanie należności eksporterowi.

3. Podkreśl prawidłowe odpowiedzi: 0 - 1pkt
Ze względu na zasięg terytorialny rozróżniamy rynek:
A. światowy,
B. wielonarodowy,
C. hurtowy
D. ogólnokrajowy,
E. lokalny,
F. pieniężny.

4. Podkreśl prawidłową odpowiedź: 0 - 1pkt
Badania rynku polegające na uzyskaniu informacji przy pomocy zadawania respondentom określonych pytań to badania:
A. korespondencyjne,
B. ankietowe,
C. panelowe,
D. obserwacji rynku.

5. Podkreśl prawidłową odpowiedź: 0 - 1pkt
Przyjmując za kryterium podziału rodzaj obrotu towarowego rozróżniamy rynek:
A. usług, skupu, zbytu, detaliczny,
B. hurtowy, detaliczny, pracy, skupu,
C. skupu, zbytu, detaliczny, hurtowy,
D. usług, pracy, zbytu, detaliczny.
6. Uzupełnij zdanie: 0 - 1pkt
W cyklu życia produktu okres w którym spada popyt na produkt, sprzedaż systematycznie maleje i zmniejsza się zyskowność to faza..................................................

7. Podkreśl prawidłową odpowiedź: 0 - 1pkt
Ważnym instrumentem marketingu określającym wartość produktu i sumę pieniędzy, jaką nabywca jest za niego gotów zapłacić jest:
A. asortyment,
B. cena,
C. promocja,
D. bonifikata.

8. Zniżka procentowa od określonej ceny produktu w zamian za zwiększony zakup to rabat. Prawda/Fałsz. Podkreśl właściwa odpowiedź. 0 - 1pkt

9. Podkreśl prawidłową odpowiedź: 0 - 1pkt
Wybór najbardziej efektywnych dróg, którymi produkty przesuwane są od ich producentów do ostatecznych odbiorców to:
A. eksport,
B. dystrybucja,
C. import,
D. reklama.

10. Czy poniższe zdanie jest prawdziwe czy fałszywe? 0 - 1pkt
Rynek producenta to rynek na którym podaż przewyższa popyt.
A. prawda,
B. fałsz.

11. Dokończ zdanie: 0 - 2pkt
Promocja sprzedaży polega na................................
........................................................................................
.................................................................................
................................................................ ..................

12. Podkreśl właściwą odpowiedź: 0 - 1pkt
Public relations to:
C. oddziaływanie na opinię otoczenia, pozyskiwanie opinii społecznej dla kształtowania
pozytywnego obrazu,
D. forma prezentowania oferowanego produktu,
E. udzielanie premii i bonifikat,
F. segmentacja rynku.

13. Podkreśl prawidłową odpowiedź: 0 - 1pkt.
Płatna i bezosobowa forma oddziaływania tych, którzy oferują towary na postępowanie
potencjalnych nabywców to:
A. akwizycja,
B. pośrednictwo,
C. reklama,
D. logistyka.

14. Wymień 4 formy reklamy: 0 - 1pkt
A.. .........................................................................
B.. .........................................................................
C.. .........................................................................
D.. .........................................................................

15. Zaznacz dwie właściwe odpowiedzi: 0 - 2pkt
Wysokość kosztów ponoszonych na reklamę jest najwyższa w:
A. fazie I i II, gdy produkt jest wprowadzony na rynek i zaczyna zdobywać pozycję na
rynku,
B. fazie wzrostu i dojrzałości (III i IV),
C. końcu fazy IV i w fazie V kiedy sprzedaż zaczyna spadać.

16. Uzupełnij zdanie: 0 - 1pkt
Od zrozumiałości, czytelności, przyzwoitości, rzeczowości, uczciwości, wiarygodności zależy..................................................... reklamy.

17. Podkreśl właściwe zakończenie zdania: 0 - 1pkt
Na aktywizację sprzedaży public relations wpływa w sposób bezpośredni/pośredni.

18. Wymień 4 formy promocji sprzedaży dla pośredników handlowych: 0 - 2pkt

A.. ................................................................
.......................................................................

B.. ..............................................................
.........................................................................

C.. ...................................................................
....................................................................

D.. ................................................................
.......................................................................

19. Podkreśl właściwe zakończenie zdania: 0 - 1pkt.
Wydatki ponoszone przez firmę na reklamę są kosztem. W koszty uzyskania przychodu w całości możemy wliczyć wydatki na reklamę publiczną/niepubliczną.

20. Okno wystawowe jest najbardziej skuteczną formą reklamy sklepu detalicznego. Wymień 4 funkcje okna wystawowego: 0 - 2pkt.

A.. ...................................................................
....................................................................

B.. ..................................................................
.....................................................................

C.. ...................................................................
....................................................................

D.. ....................................................................
...................................................................

21. Wymień 4 zasady planowania i organizacji kampanii reklamowej: 0 - 2pkt.

A.. ...................................................................
....................................................................

B.. .....................................................................
..................................................................

C.. .......................................................................
................................................................

D.. .....................................................................
..................................................................

Opracowanie: mgr Lilla Nawrocka

Wyświetleń: 6282


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.