Katalog

Elżbieta Krzykowska
Wybór zawodu, Scenariusze

Dwa scenariusze lekcji: CV oraz list motywacyjny.

- n +

Dwa scenariusze lekcji CV oraz list motywacyjny

SCENARIUSZ LEKCJI
List motywacyjny - co mogę zaoferować pracodawcy?

I. Główne zagadnienia lekcji:
Umiejętność ocenienia i przedstawienia swoich umiejętności i zainteresowań oraz przygotowanie dokumentów niezbędnych przy ubieganiu się o pracę.

II. Temat lekcji: List motywacyjny - co mogę zaoferować pracodawcy?

III. Cele lekcji:
Po zakończeniu lekcji uczeń powinien:
- ocenić swoje zainteresowania i umiejętności;
- wiedzieć jak prawidłowo napisać list motywacyjny;
- pamiętać o podkreśleniu w liście motywacyjnym tych cech i doświadczenia, które odnoszą się do stanowiska o które się ubiega;
- zrozumieć celowość pisania listu motywacyjnego - tworzenie pożądanego wizerunku samego siebie.

IV. Pojęcia:
1. Lista doświadczeń i umiejętności
2. List motywacyjny
3. Elementy listu motywacyjnego

V. Metody:
Mini wykład nauczyciela poparty przykładami oraz ćwiczenia uczniów.

VI. Środki dydaktyczne:
Schemat listu motywacyjnego, przykłady listów motywacyjnych, artykuły z Internetu.

VII. Propozycja realizacji zajęć:
1. Temat lekcji: List motywacyjny - co mogę zaoferować pracodawcy?
2. Wykład nauczyciela na temat jak skutecznie zaprezentować swoje talenty, by móc znaleźć właściwą pracę, omówienie dokumentów niezbędnych przy ubieganiu się o pracę - listu motywacyjnego oraz curriculum vitae.
3. Uczniowie tworzą listę swoich umiejętności i zdolności przydatnych w pracy.
4. Przedstawienie uczniom schematu listu motywacyjnego oraz przykładowe listy motywacyjne.
5. Uczniowie sami redagują list motywacyjny na komputerze. Nauczyciel w tym czasie nadzoruje prace uczniów.
6. Wydrukowanie dokumentu.
7. Omówienie i poprawienie błędów.

VIII. Uwagi dydaktyczne:
Lekcja powinna być przeprowadzona w pracowni komputerowej, komputery z oprogramowaniem dowolnego edytora tekstu, drukarka oraz papier do drukarki. Uczniowie posiadają umiejętność obsługi edytora tekstu.

SCENARIUSZ LEKCJI
CV - znaczy życiorys

I. Główne zagadnienia lekcji:
Informacje potrzebne do napisania dobrego życiorysu - uzdolnienia, wykształcenie, przebieg pracy zawodowej, zainteresowania oraz celowość zebrania informacji o pracy o którą się starasz - zakres obowiązków, by zestawić i dopasować swoje umiejętności z tymi, które są potrzebne do wykonywania zawodu; żądane wykształcenie i doświadczenie zawodowe, by porównać swoje wykształcenie i doświadczenie z wymaganiami dla danej pracy.

II. Temat lekcji: CV - znaczy życiorys.

III. Cele lekcji:
Po zakończeniu lekcji uczeń powinien:
- wiedzieć jak napisać curriculum vitae;
- wyjaśnić różnicę między życiorysem a CV
- ocenić poprawność napisanego CV
- zrozumieć celowość pisania życiorysu prawidłowo, estetycznie i przejrzyście.

IV. Nowe pojęcia:
1. Podstawy napisania dobrego curriculum vitae.
2. Fakty przedstawione w odwrotnym porządku chronologicznym.

V. Metody:
Mini wykład nauczyciela poparty przykładami oraz ćwiczenia uczniów.

VI. Środki dydaktyczne:
Przykłady curriculum vitae, schemat życiorysu, artykuły z Internetu.

VII. Propozycja realizacji zajęć:
1. Podanie tematu:
CV - znaczy życiorys.
2. Przeprowadzenie przez nauczyciela wykładu na temat jak powinien wyglądać prawidłowo napisany życiorys, z jakich elementów się składa, na co zwrócić szczególną uwagę, odwrotny porządek chronologiczny w CV.
3. Uczniowie przedstawiają różnice między życiorysem a CV.
4. Pokazanie uczniom kilku przykładowych CV.
5. Uczniowie sami piszą swoje CV na komputerze i drukują. Nauczyciel w tym czasie nadzoruje prace uczniów.
6. Omówienie wykonanego ćwiczenia

VIII. Uwagi dotyczące realizacji zajęć:
Lekcja powinna być przeprowadzona w pracowni komputerowej, komputery z oprogramowaniem dowolnego edytora tekstu oraz drukarka i papier do drukarki. Uczniowie posiadają umiejętność obsługi edytora tekstu.

Opracowanie: Elżbieta Krzykowska

Wyświetleń: 14751


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.