Katalog Elżbieta Krzykowska Wybór zawodu, Scenariusze Dwa scenariusze lekcji: CV oraz list motywacyjny.Dwa scenariusze lekcji CV oraz list motywacyjnySCENARIUSZ LEKCJIList motywacyjny - co mogę zaoferować pracodawcy? I. Główne zagadnienia lekcji: Umiejętność ocenienia i przedstawienia swoich umiejętności i zainteresowań oraz przygotowanie dokumentów niezbędnych przy ubieganiu się o pracę. II. Temat lekcji: List motywacyjny - co mogę zaoferować pracodawcy? III. Cele lekcji: Po zakończeniu lekcji uczeń powinien: - ocenić swoje zainteresowania i umiejętności; - wiedzieć jak prawidłowo napisać list motywacyjny; - pamiętać o podkreśleniu w liście motywacyjnym tych cech i doświadczenia, które odnoszą się do stanowiska o które się ubiega; - zrozumieć celowość pisania listu motywacyjnego - tworzenie pożądanego wizerunku samego siebie. IV. Pojęcia: 1. Lista doświadczeń i umiejętności 2. List motywacyjny 3. Elementy listu motywacyjnego V. Metody: Mini wykład nauczyciela poparty przykładami oraz ćwiczenia uczniów. VI. Środki dydaktyczne: Schemat listu motywacyjnego, przykłady listów motywacyjnych, artykuły z Internetu. VII. Propozycja realizacji zajęć: 1. Temat lekcji: List motywacyjny - co mogę zaoferować pracodawcy? 2. Wykład nauczyciela na temat jak skutecznie zaprezentować swoje talenty, by móc znaleźć właściwą pracę, omówienie dokumentów niezbędnych przy ubieganiu się o pracę - listu motywacyjnego oraz curriculum vitae. 3. Uczniowie tworzą listę swoich umiejętności i zdolności przydatnych w pracy. 4. Przedstawienie uczniom schematu listu motywacyjnego oraz przykładowe listy motywacyjne. 5. Uczniowie sami redagują list motywacyjny na komputerze. Nauczyciel w tym czasie nadzoruje prace uczniów. 6. Wydrukowanie dokumentu. 7. Omówienie i poprawienie błędów. VIII. Uwagi dydaktyczne: Lekcja powinna być przeprowadzona w pracowni komputerowej, komputery z oprogramowaniem dowolnego edytora tekstu, drukarka oraz papier do drukarki. Uczniowie posiadają umiejętność obsługi edytora tekstu. SCENARIUSZ LEKCJI CV - znaczy życiorys I. Główne zagadnienia lekcji: Informacje potrzebne do napisania dobrego życiorysu - uzdolnienia, wykształcenie, przebieg pracy zawodowej, zainteresowania oraz celowość zebrania informacji o pracy o którą się starasz - zakres obowiązków, by zestawić i dopasować swoje umiejętności z tymi, które są potrzebne do wykonywania zawodu; żądane wykształcenie i doświadczenie zawodowe, by porównać swoje wykształcenie i doświadczenie z wymaganiami dla danej pracy. II. Temat lekcji: CV - znaczy życiorys. III. Cele lekcji: Po zakończeniu lekcji uczeń powinien: - wiedzieć jak napisać curriculum vitae; - wyjaśnić różnicę między życiorysem a CV - ocenić poprawność napisanego CV - zrozumieć celowość pisania życiorysu prawidłowo, estetycznie i przejrzyście. IV. Nowe pojęcia: 1. Podstawy napisania dobrego curriculum vitae. 2. Fakty przedstawione w odwrotnym porządku chronologicznym. V. Metody: Mini wykład nauczyciela poparty przykładami oraz ćwiczenia uczniów. VI. Środki dydaktyczne: Przykłady curriculum vitae, schemat życiorysu, artykuły z Internetu. VII. Propozycja realizacji zajęć: 1. Podanie tematu: CV - znaczy życiorys. 2. Przeprowadzenie przez nauczyciela wykładu na temat jak powinien wyglądać prawidłowo napisany życiorys, z jakich elementów się składa, na co zwrócić szczególną uwagę, odwrotny porządek chronologiczny w CV. 3. Uczniowie przedstawiają różnice między życiorysem a CV. 4. Pokazanie uczniom kilku przykładowych CV. 5. Uczniowie sami piszą swoje CV na komputerze i drukują. Nauczyciel w tym czasie nadzoruje prace uczniów. 6. Omówienie wykonanego ćwiczenia VIII. Uwagi dotyczące realizacji zajęć: Lekcja powinna być przeprowadzona w pracowni komputerowej, komputery z oprogramowaniem dowolnego edytora tekstu oraz drukarka i papier do drukarki. Uczniowie posiadają umiejętność obsługi edytora tekstu. Opracowanie: Elżbieta Krzykowska Wyświetleń: 14751
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |