![]() | ||
![]() |
||
Katalog Ireneusz Radomski Geografia, Konspekty Konspekt lekcji przyrody w klasie 6 - W jaki sposób człowiek wykorzystuje warunki naturalne Australii?W jaki sposób człowiek wykorzystuje warunki naturalne Australii.Konspekt lekcji przyrody w kl. VIProgram B. Klimuszko B. Wilczyńska - Wołoszyn Wyd. Żak Sem. 1 Dział programowy Krajobrazy Australii i Oceanii Cele: Wiadomości : - U. zna położenie geograficzne Australii - U. zna warunki klimatyczne Australii - U. zna występowanie i rodzaje bogactw naturalnych Australii - U. zna najważniejsze gałęzie gospodarki Australii Umiejętności: - U. potrafi określić położenie geograficzne i warunki klimatyczne Australii - U. potrafi wykazać związek pomiędzy klimatem Australii a występującą tam roślinnością - U. uzasadni związek pomiędzy warunkami klimatycznymi a rozmieszczeniem ludności - U. wyjaśni, dlaczego Australia nazywana jest największa "owczarnią" świata. - U. wskaże na mapie obszary występowania bogactw naturalnych Postawy: - U. jest przekonany o konieczności racjonalnego gospodarowania bogactwami naturalnymi w tym wodą. - Rozbudzenie zainteresowań geografią świata Metody i formy pracy: - Metoda metaplanu, pogadanka, praca indywidualna i w grupach Pomoce i środki dydaktyczne: - Podręcznik, mapa krajobrazowa świata, szary papier, kolorowe kartki papieru samoprzylepnego, flamastry. Przebieg lekcji: 1. Przypomnienie uczniom zasad pracy metodą metaplanu, podanie tematu lekcji 2. Podział klasy na grupy 5 osobowe 3. Każda grupa otrzymuje materiały (arkusz papieru, kartki samoprzylepne) , czas wykonania zadania ok. 20 min. 4. Każda grupa tworzy plakat zawierający propozycje rozwiązania, łącznie z wnioskami 5. Każda grupa wybiera osobę która będzie prezentować plakat 6. Prezentacja plakatu (bez ingerencji nauczyciela) 7. Nauczyciel zbiera kartki z wnioskami zaproponowanymi przez uczniów, przykleja je na tablicy 8. Otwiera dyskusję której celem ma być przewartościowanie zaproponowanych wniosków, ustalenie wniosków końcowych 9. Zapis w zeszytach ćwiczeń Graficzny układ metaplanu Temat (problem do rozwiązania)
Dlaczego nie jest tak jak powinno być ? - Bo oddalona od innych kontynentów - Położenie wokół zwrotnika Koziorożca (gorąco, sucho) - Przeważająca część kraju ma klimat wybitnie suchy - B. słaba gęstość zaludnienia Wnioski: 1. Zwiększenie liczby ludności (imigracja) przyczyni się do lepszego zagospodarowania obszaru 2. Konieczne jest zwiększenie inwestycji nawadniających 3. Dalsze poszukiwanie bogactw naturalnych w głębi kraju 4. Pozyskiwanie energii elektrycznej z zastosowaniem alternatywnych źródeł energii Opracowanie: Ireneusz Radomski Wyświetleń: 2996
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |