![]() |
![]() |
Katalog Elżbieta Tomkiel Geografia, Scenariusze Scenariusz zajęć z geografii w klasie III gimnazjum specjalnego ? temat: Strefy roślinności, zwierzęta i ludność Afryki ? podsumowanie, makieta.Strefy roślinności, zwierzęta i ludność afryki - podsumowanie, makieta.PRZEDMIOT: GEOGRAFIAKLASA: III GIMNAZJUM SPECJALNEGO CELE: - uczeń potrafi, pracować w grupie, - potrafi wykorzystać zdobyte już wiadomości, - zna sfery roślinne i ich położenie w Afryce - stara się estetycznie wykonywać powierzone prace manualne i plastyczne - umie korzystać z podręcznika i mapy Afryki. METODY PRACY: - praca w grupach ŚRODKI DYDAKTYCZNE: - krzyżówka, - przygotowany na brystolu duży kontur Afryki, - obrazki ze zwierzętami, roślinami i ludźmi Afryki, - kamyki i pasek, - farby, - klej, - czerwona i niebieska wstążka, - podręcznik do geografii, - mapa Afryki. 1. ZAJĘCIA WSTĘPNE - powitanie, - sprawdzenie obecności i pracy domowej, - zapisanie tematu lekcji, - podanie celu lekcji i metody pracy. 2. CZĘŚĆ POSTĘPUJĄCA * Podział klasy na dwie grupy (uczniowie odliczają do 2) - uczniowie z nr 1 stanowią gr. I - uczniowie z nr 2 stanowią gr. II. - podział pracy i objaśnienie wykonania pracy przez poszczególne grupy. PRZYDZIAŁ PRACY DLA GRUPY I - wybór lidera grupy (referuje, dokonuje podziału obowiązków), - uczniowie tej grupy otrzymują duży kontur Afryki narysowany na brystolu, przybory i różne obrazki, - ich zadaniem jest najpierw: * zaznaczyć równik czerwoną wstążką (przykleić), * opierając się o mapkę w książce pokazującą strefy roślinne Afryki, pomalować miejsca gdzie znajduje się: las równikowy - ciemno zielono sawannę - jasno zielono obszary pustynne - na żółto (zastosowanie piasku i kamyków). - uczniowie segregują i dopasowują obrazki z roślinności i zwierzętami do poszczególnych stref roślinnych, przyklejają. - wybór obrazka z odpowiednią afrykańską ludnością, umiejscowienie jej, - zaznaczenie oblewających Afrykę zbiorników wodnych oraz podpisanie ich, - nadanie tytułu makiecie i podanie jakie może być jej przeznaczenie. ![]() PRZYDZIAŁ PRACY DLA GRUPY II - wybór lidera grupy - uczniowie otrzymują duży karton z krzyżówką, mazaki - odczytują hasła - konsultują się i wpisują w odpowiednie miejsce do krzyżówki, - zaznaczają kolorem rozwiązanie, - pracy przez lidera, ![]() 1. Inaczej las równikowy. 2. Miejsce na pustyni, gdzie jest woda i roślinność. 3. Największa pustynia świata. 4. Afrykę zamieszkują.. .......................................... 5. Najdłuższa rzeka Afryki 6. Budowle w Egipcie 7. Bohaterka filmu "W pustyni i w puszczy" 8. Człowiek żyjący na pustyni. 9. Zwierzęta wytrzymałe na warunki pustynne. 3. ZAKOŃCZENIE ZAJĘĆ - prezentacja pracy grup i ich wyeksponowanie, - ocena zaangażowania i aktywności. - czynności porządkowe Opracowanie: Elżbieta Tomkiel Wyświetleń: 11130
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |