Katalog

Anna Wolak-Tomaszewska
Język angielski, Scenariusze

Lekcja koleżeńska z języka angielskiego

- n +

Lekcja koleżeńska z języka angielskiego

Lekcja z wykorzystaniem utworu muzycznego "Bridge over troubled water" (słowa:Paul Simon) ma na celu powtórzenie, utrwalenie oraz rozszerzenie słownictwa związanego z uczuciami (np.: przyjaźń, miłość), samopoczuciem (np.: radość, smutek), jak i również doskonalenie podstawowych umiejętności językowych takich jak: mówienie, czytanie, pisanie oraz słuchanie. Dodatkowym założeniem tej lekcji było połączenie elementów zabawy z tradycyjnymi ćwiczeniami.

PLAN PRZEBIEGU LEKCJI

1.Zapisanie daty i tematu na tablicy (krótki komentarz wyjaśniający cel lekcji oraz rodzaje ćwiczeń).
2. Ćwiczenie w mówieniu: " Jak się czujesz?" (przypomnienie słownictwa związanego z uczuciami np.: zdenerwowany, podekscytowany, zmartwiony - ĆW 1 w załączeniu)
3. Wstępny odsłuch piosenki "Bridge over troubled water".
a)pierwsze wrażenia po wysłuchaniu piosenki
- jej nastrój, melodia (smutna, wesoła itp.)
- o jakich uczuciach mówi utwór?
b) wstępna analiza tekstu
- kto jest "bohaterem" piosenki? (kobieta/mężczyzna, wiek, nastrój bohatera)
4.Praca nad tekstem utworu (tekst w załaczeniu)
Uczniowie otrzymują kopie tekstu piosenki, który należy uzupełnić po jej kolejnym wysłuchaniu.
- uczniowie mają kilka minut na zapoznanie się z "niekompletnym" tekstem i jego układem graficznym
- uczniowie słuchają utworu i starają się uzupełnić tekst (możliwe jest powtórzenie odsłuchu)
-kolejnym etapem lekcji jest sprawdzenie uzupełnionych tekstów oraz dokonanie ewentualnych poprawek
5. Opracowanie nowych słówek. i wyrażeń
W kolejnym ćwiczeniu uczniowie pracują nad słownictwem piosenki (ĆW 2 w załączeniu).
6.Odsłuch końcowy.
Na zakończenie lekcji uczniowie mogą jeszcze raz wysłuchać piosenki tym razem włączając się do śpiewu.
7. Praca domowa
Zadaniem uczniów jest przetłumaczenie piosenki na język polski (mile widziana własna interpretacja przy zachowaniu treści utworu).

"BRIDGE OVER TROUBLED WATER"
the lyrics by Paul Simon

When you are. .................., feeling. .....................,
When. .............. are in. ................. eyes,
I.................... dry. ...................... all.
I am on your. ..................... when................... gets rough
And. .................. just can't. ................. found.
Like a.................... over troubled. ......................
I. ................... lay. .......... down.

When you are. ................ and. ..................
When you are on the. ..............................
When. ........................... falls so hard
I will. ........................... you
I will. ......................... your part
When. ......................... comes and pain is. ............ around.
Like a bridge. ......................... troubled. .....................
I will. ..................... me. ................

Sail on. ......................... girl
Sail on bay
Your. ..................... has come to shine
All your. ................. are. ............... their way.
See. .............. they shine
If you.................. a friend
I'm sailing. ..................... behind.
Like a bridge. ............... troubled. ......................
I will lead your life.

EXERCISE 1

Complete sentences with the right word from the list below.

fed up, excited, better, well, nervous, depressed, tired, worried
1.She feels.............. .......... She's got an exam today.
2.I don't feel............... ........... I think I'm getting the flue.
3.I'm feeling a lot. ..... .................... today. I've got a lot more energy.
4.He's really............... .................... He's going on holiday to the USA next week.
5.I'm......................... ...... with this awful weather. It's wet and miserable.
6.I'm really................. ........ I had a lot of work last week.
7.I'm very................... ......... My grandma is going to hospital tomorrow.
8.Robert feels.............. ......... Nothing is going right in his life.

EXERCISE 2

Match each expression with its definition.
1.to be weary  a) to help somebody who is unhappy or suffering
2.down and out  b) hard, uneasy, unpleasant
3.rough  c) worried, bothered, annoyed
4. to comfort somebody  d) without money, food ect.
5.troubled  e) to be very tired, exhausted

Opracowanie: Anna Wolak - Tomaszewska

Wyświetleń: 3651


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.