Katalog Anna Wolak-Tomaszewska Język angielski, Scenariusze Lekcja koleżeńska z języka angielskiegoLekcja koleżeńska z języka angielskiegoLekcja z wykorzystaniem utworu muzycznego "Bridge over troubled water" (słowa:Paul Simon) ma na celu powtórzenie, utrwalenie oraz rozszerzenie słownictwa związanego z uczuciami (np.: przyjaźń, miłość), samopoczuciem (np.: radość, smutek), jak i również doskonalenie podstawowych umiejętności językowych takich jak: mówienie, czytanie, pisanie oraz słuchanie. Dodatkowym założeniem tej lekcji było połączenie elementów zabawy z tradycyjnymi ćwiczeniami.PLAN PRZEBIEGU LEKCJI 1.Zapisanie daty i tematu na tablicy (krótki komentarz wyjaśniający cel lekcji oraz rodzaje ćwiczeń). 2. Ćwiczenie w mówieniu: " Jak się czujesz?" (przypomnienie słownictwa związanego z uczuciami np.: zdenerwowany, podekscytowany, zmartwiony - ĆW 1 w załączeniu) 3. Wstępny odsłuch piosenki "Bridge over troubled water". a)pierwsze wrażenia po wysłuchaniu piosenki - jej nastrój, melodia (smutna, wesoła itp.) - o jakich uczuciach mówi utwór? b) wstępna analiza tekstu - kto jest "bohaterem" piosenki? (kobieta/mężczyzna, wiek, nastrój bohatera) 4.Praca nad tekstem utworu (tekst w załaczeniu) Uczniowie otrzymują kopie tekstu piosenki, który należy uzupełnić po jej kolejnym wysłuchaniu. - uczniowie mają kilka minut na zapoznanie się z "niekompletnym" tekstem i jego układem graficznym - uczniowie słuchają utworu i starają się uzupełnić tekst (możliwe jest powtórzenie odsłuchu) -kolejnym etapem lekcji jest sprawdzenie uzupełnionych tekstów oraz dokonanie ewentualnych poprawek 5. Opracowanie nowych słówek. i wyrażeń W kolejnym ćwiczeniu uczniowie pracują nad słownictwem piosenki (ĆW 2 w załączeniu). 6.Odsłuch końcowy. Na zakończenie lekcji uczniowie mogą jeszcze raz wysłuchać piosenki tym razem włączając się do śpiewu. 7. Praca domowa Zadaniem uczniów jest przetłumaczenie piosenki na język polski (mile widziana własna interpretacja przy zachowaniu treści utworu). "BRIDGE OVER TROUBLED WATER" the lyrics by Paul Simon When you are. .................., feeling. ....................., When. .............. are in. ................. eyes, I.................... dry. ...................... all. I am on your. ..................... when................... gets rough And. .................. just can't. ................. found. Like a.................... over troubled. ...................... I. ................... lay. .......... down. When you are. ................ and. .................. When you are on the. .............................. When. ........................... falls so hard I will. ........................... you I will. ......................... your part When. ......................... comes and pain is. ............ around. Like a bridge. ......................... troubled. ..................... I will. ..................... me. ................ Sail on. ......................... girl Sail on bay Your. ..................... has come to shine All your. ................. are. ............... their way. See. .............. they shine If you.................. a friend I'm sailing. ..................... behind. Like a bridge. ............... troubled. ...................... I will lead your life. EXERCISE 1 Complete sentences with the right word from the list below. fed up, excited, better, well, nervous, depressed, tired, worried
EXERCISE 2 Match each expression with its definition.
Opracowanie: Anna Wolak - Tomaszewska Wyświetleń: 3651
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |