Katalog

Anna Wolak-Tomaszewska
Język angielski, Scenariusze

Scenariusz z wykorzystaniem piosenki: "Streets of Philadelphia"

- n +

Scenariusz lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem piosenki "Streets of Philadelphia"

Wykorzystanie na lekcji utworu "Streets of Philadelphia" wykonywanego przez popularnego piosenkarza amerykańskiego - Bruce'a Springsteen'a ma na celu:
- rozbudowanie słownictwa
- ćwiczenie i doskonalenie podstawowych umiejętności językowych tzn. słuchania, pisania, mówienia i czytania
- pobudzenie i zainspirowanie uczniów do wyrażenia własnej opinii, odczuć i co więcej doprowadzenia do szerszej dyskusji
Elementem wychowawczym tej lekcji było uwrażliwienie uczniów na sytuację osób chorych i samotnych oraz rozmowy na temat tolerancji.

PRZEBIEG LEKCJI
1. Zapoznanie z tematem lekcji i jej celami.
2. Wprowadzenie w problematykę związaną z utworem, nawiązanie do filmu o tym samym tytule.
3. Wyjaśnienie nowych słów i zwrotów.
4. Wstępny odsłuch utworu.
5. Pierwsze wrażenia po odsłuchaniu piosenki oraz wstępna analiza (jej nastrój, tempo, treść ogólna).
6. Praca nad tekstem utworu - uczniowie otrzymują kopie tekstu, który należy uzupełnić po kolejnym wysłuchaniu utworu.
7. Sprawdzenie uzupełnionego tekstu, dokonanie ewentualnej korekty.
8. Opracowanie dodatkowych, nowych słówek (słowniki, konsultacje z nauczycielem)
9. Odpowiedzi na pytania do piosenki - dyskusja.
10. Praca domowa - przygotowanie się do wypowiedzi ustnej i prezentacja własnej opinii na temat sytuacji osób chorych na AIDS w Polsce, na temat stosunku społeczeństwa do tych osób, bycia lub nie bycia tolerancyjnym.

POMOCE DYDAKTYCZNE
- tekst piosenki (z lukami do uzupełnienia)
- płyta CD
- magnetofon
- słowniki angielsko - polskie

CZAS TRWANIA: 1 godz. Lekcyjna

ZAŁĄCZNIKI: tekst piosenki "Streets of Philadelphia"; pytania do utworu

STREETS OF PHILADELPHIA /performed by Bruce Springsteen/
I. ................... bruised and battered and I couldn't ............................
What I. .........................
I was unrecognizable to. ....................................
I saw my reflection in a. ........................ I didn't know
My own. ......................
Oh brother are. ........... gonna leave. .............................
Wasting away
On the. ................................ of Philadelphia

I walked the. .............................till my legs felt ...................... stone
I heard the voices of. ......................... vanished and gone
At. ................. I could hear the blood in. .................. veins
Black and whispering as the. ............................
On the streets of Philadelphia

Ain't no. .......................... gonna greet me
It's. .......................... you and I my. .............................
My clothes don't fit me no. ................................
I walked a. ....................................... miles
Just to slip this. .........................

The. ...................... has fallen, I'm lying awake
I can. ....................... myself fading. ..........................
So receive me. ........................... with your faithless .....................
Or will we leave each other. .......................... like this?
On the streets of Philadelphia.

QUESTIONS TO DISCUSS:
1. Who's the man in the song? How does he feel? (happy, lonely, upset, cheerful, cheerlees)
2. Who/ What is this man/ woman looking for? (money, home, family, friends, happiness)
3. Where does he/ she live? (town, country)
4. Is he/ she the only unhappy person in Philadelphia/ in the world?
5. How do you feel about the song? (try to describe your emotions)

Opracowanie: Anna Wolak - Tomaszewska

Wyświetleń: 2376


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.