Katalog Anna Wolak-Tomaszewska Język angielski, Scenariusze Scenariusz z wykorzystaniem piosenki: "Streets of Philadelphia"Scenariusz lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem piosenki "Streets of Philadelphia"Wykorzystanie na lekcji utworu "Streets of Philadelphia" wykonywanego przez popularnego piosenkarza amerykańskiego - Bruce'a Springsteen'a ma na celu:- rozbudowanie słownictwa - ćwiczenie i doskonalenie podstawowych umiejętności językowych tzn. słuchania, pisania, mówienia i czytania - pobudzenie i zainspirowanie uczniów do wyrażenia własnej opinii, odczuć i co więcej doprowadzenia do szerszej dyskusji Elementem wychowawczym tej lekcji było uwrażliwienie uczniów na sytuację osób chorych i samotnych oraz rozmowy na temat tolerancji. PRZEBIEG LEKCJI 1. Zapoznanie z tematem lekcji i jej celami. 2. Wprowadzenie w problematykę związaną z utworem, nawiązanie do filmu o tym samym tytule. 3. Wyjaśnienie nowych słów i zwrotów. 4. Wstępny odsłuch utworu. 5. Pierwsze wrażenia po odsłuchaniu piosenki oraz wstępna analiza (jej nastrój, tempo, treść ogólna). 6. Praca nad tekstem utworu - uczniowie otrzymują kopie tekstu, który należy uzupełnić po kolejnym wysłuchaniu utworu. 7. Sprawdzenie uzupełnionego tekstu, dokonanie ewentualnej korekty. 8. Opracowanie dodatkowych, nowych słówek (słowniki, konsultacje z nauczycielem) 9. Odpowiedzi na pytania do piosenki - dyskusja. 10. Praca domowa - przygotowanie się do wypowiedzi ustnej i prezentacja własnej opinii na temat sytuacji osób chorych na AIDS w Polsce, na temat stosunku społeczeństwa do tych osób, bycia lub nie bycia tolerancyjnym. POMOCE DYDAKTYCZNE - tekst piosenki (z lukami do uzupełnienia) - płyta CD - magnetofon - słowniki angielsko - polskie CZAS TRWANIA: 1 godz. Lekcyjna ZAŁĄCZNIKI: tekst piosenki "Streets of Philadelphia"; pytania do utworu STREETS OF PHILADELPHIA /performed by Bruce Springsteen/ I. ................... bruised and battered and I couldn't ............................ What I. ......................... I was unrecognizable to. .................................... I saw my reflection in a. ........................ I didn't know My own. ...................... Oh brother are. ........... gonna leave. ............................. Wasting away On the. ................................ of Philadelphia I walked the. .............................till my legs felt ...................... stone I heard the voices of. ......................... vanished and gone At. ................. I could hear the blood in. .................. veins Black and whispering as the. ............................ On the streets of Philadelphia Ain't no. .......................... gonna greet me It's. .......................... you and I my. ............................. My clothes don't fit me no. ................................ I walked a. ....................................... miles Just to slip this. ......................... The. ...................... has fallen, I'm lying awake I can. ....................... myself fading. .......................... So receive me. ........................... with your faithless ..................... Or will we leave each other. .......................... like this? On the streets of Philadelphia. QUESTIONS TO DISCUSS: 1. Who's the man in the song? How does he feel? (happy, lonely, upset, cheerful, cheerlees) 2. Who/ What is this man/ woman looking for? (money, home, family, friends, happiness) 3. Where does he/ she live? (town, country) 4. Is he/ she the only unhappy person in Philadelphia/ in the world? 5. How do you feel about the song? (try to describe your emotions) Opracowanie: Anna Wolak - Tomaszewska Wyświetleń: 2376
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |