Katalog Anna Biały Plastyka, Scenariusze Taniec kolorowych wstążek - konspekt zajęć plastycznych, pierwszy etap kształceniaTaniec kolorowych wstążekCel główny:- Wprowadzenie pojęcia kreska - Inspirowanie uczniów do działań twórczych Cele operacyjne: uczeń potrafi: - zaobserwować ślad poruszanej w powietrzu wstążki - wymienić narzędzia pozostawiające ślad kreski (linii) Metoda: - rozmowa i pokaz reprodukcji - obserwacja wstążek. Forma pracy: - indywidualna Materiały i technika: - malarstwo, farby, różnej grubości pędzle, blok, wstążki różnego koloru i różnej szerokości Przebieg lekcji: Rozmowa i pokaz: - obserwowanie jaki ślad pozostawia kreda na tablicy, wymienienie innych narzędzi, które pozostawiają podobny ślad - oglądanie reprodukcji dzieł wykonanych kredką, ołówkiem, węglem, farbą i obserwowanie jak w poszczególnych technikach wygląda ślad kreski - wprowadzenie definicji kreski jako środka wyrazu plastycznego Obserwacja wstążek: - uczniowie poruszają wstążką trzymaną w ręku w dowolnym kierunku, obserwują jej tor w powietrzu - wymieniają wstążki między sobą i powtarzają czynność Praca uczniów: - po zakończeniu zabawy ze wstążkami uczeń maluje ślad wstążki na płaszczyźnie kartki; każda wstążka namalowana jest innym kolorem i inną grubością pędzla Wystawa i omówienie prac: - zwrócenie uwagi na różnice w grubości linii przedstawiających wstążki Opracowanie: Anna Biały Wyświetleń: 5506
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |