Katalog

Jolanta Styrczewska
Turystyka, Różne

Regulamin wycieczek szkolnych i imprez turystycznych w szkole podstawowej

- n +

Regulamin wycieczek szkolnych i imprez turystycznych Szkoły Podstawowej

1. Regulamin ma na celu utrzymanie ładu, porządku i bezpieczeństwa uczestników wycieczek
2. Wycieczki zgodne z Zarządzeniem Nr 18 MEN z dnia 29 września 1997r służą w szczególności:
- poznaniu kraju, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii
- poszerzeniu wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego
- wspomaganiu rodziny i szkoły w procesie wychowania
- upowszechnianiu form aktywnego wypoczynku
- podnoszenie kondycji zdrowotnej oraz sprawności fizycznej
3. Organizacja i program wycieczki i imprezy krajoznawczo-turystyczne winny być dostosowane do potrzeb i zainteresowań uczniów, ich wieku, stanu zdrowia i sprawności fizycznej
4. Wycieczka powinna być należycie przygotowana pod względem programowym i organizacyjnym, a także omówiona ze wszystkimi uczestnikami w zakresie:
- celu wycieczki
- trasy i terminów postojów
- zwiedzanych obiektów
- harmonogramu
- regulaminu zachowania uczniów podczas wycieczki
5. Organizując wycieczki i imprezy krajoznawczo-turystyczne należy kierować się zasadami:
- uczniowie klas I-III szkoły podstawowej powinni brać udział w wycieczkach krajoznawczo-turystycznych w najbliższej okolicy i regionu geograficzno-turystycznego
- uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej powinni brać udział we wszystkich wycieczkach przedmiotowych oraz wycieczkach krajoznawczo-turystycznych na terenie swojego województwa, regionu, a następnie całego kraju
6. Udział uczniów w wycieczkach wymaga pisemnej zgody rodziców na wyjazd dziecka
7. Program wycieczki lub imprezy organizowanej przez szkołę, listę uczestników oraz imię i nazwisko kierownika i opiekunów określa karta wycieczki lub imprezy, którą zatwierdza dyrektor szkoły
8. Kierownik wycieczki powinien posiadać zaświadczenie o ukończeniu kursu dla kierowników wycieczek szkolnych
9. Opiekunem sprawującym opiekę nad uczniami biorącymi udział w wycieczce jest nauczyciel, organizator sportu, rodzice danej klasy lub osoba pełnoletnia - za zgodą dyrektora szkoły
10. Obowiązkiem kierownika jest:
- opracowanie programu i harmonogramu wycieczki i wypełnienia karty wycieczki
- opracowanie regulaminu wycieczki i zapoznanie z nim uczestników
- określenie zadań dla opiekunów w zakresie sprawowania opieki i przestrzegania zasad bezpieczeństwa
- zapewnienie warunków do pełnej realizacji programu
- zaopatrzenie w apteczkę
- właściwe dysponowanie środkami finansowymi i rozliczenie się po imprezie
11. Obowiązki opiekuna wycieczki:
- współdziałanie z kierownikiem i wykonywanie innych zadań zleconych przez niego
- dopilnowanie przestrzegania regulaminu przez uczestników wycieczki
- opiekun wycieczki obowiązany jest sprawdzić stan liczbowy uczniów, przed wyruszeniem z każdego miejsca pobytu, w czasie zwiedzania, przejazdu oraz po przybyciu do punktu docelowego
12. Całość przewidzianej kwoty kosztów wycieczki uczestnik powinien uregulować na 20 dni przed terminem wyjazdu
13. Dokumentacja wycieczki powinna zawierać:
- kartę wycieczki z harmonogramem i załączoną listą uczestników (2 egz.)
- pisemne zgody rodziców (pozostają w szkole)
- regulamin zachowania się uczniów podczas wycieczki
- preliminarz finansowy wycieczki, przewidujący koszty realizacji programu ( kierownik i opiekunowie nie ponoszą kosztów przejazdu, zakwaterowania i wyżywienia)
- dowód ubezpieczenia wszystkich uczestników wycieczki od następstw nieszczęśliwych wypadków
- pisemne posumowanie, ocenę i rozliczenie finansowe wycieczki po jej zakończeniu
14. Kierownik wycieczki może zmienić harmonogram wycieczki z przyczyn niezależnych od organizatorów

Opracowanie: Jolanta Styrczewska

Wyświetleń: 1558


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.