Katalog Jolanta Styrczewska Turystyka, Różne Regulamin wycieczek szkolnych i imprez turystycznych w szkole podstawowejRegulamin wycieczek szkolnych i imprez turystycznych Szkoły Podstawowej1. Regulamin ma na celu utrzymanie ładu, porządku i bezpieczeństwa uczestników wycieczek2. Wycieczki zgodne z Zarządzeniem Nr 18 MEN z dnia 29 września 1997r służą w szczególności: - poznaniu kraju, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii - poszerzeniu wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego - wspomaganiu rodziny i szkoły w procesie wychowania - upowszechnianiu form aktywnego wypoczynku - podnoszenie kondycji zdrowotnej oraz sprawności fizycznej 3. Organizacja i program wycieczki i imprezy krajoznawczo-turystyczne winny być dostosowane do potrzeb i zainteresowań uczniów, ich wieku, stanu zdrowia i sprawności fizycznej 4. Wycieczka powinna być należycie przygotowana pod względem programowym i organizacyjnym, a także omówiona ze wszystkimi uczestnikami w zakresie: - celu wycieczki - trasy i terminów postojów - zwiedzanych obiektów - harmonogramu - regulaminu zachowania uczniów podczas wycieczki 5. Organizując wycieczki i imprezy krajoznawczo-turystyczne należy kierować się zasadami: - uczniowie klas I-III szkoły podstawowej powinni brać udział w wycieczkach krajoznawczo-turystycznych w najbliższej okolicy i regionu geograficzno-turystycznego - uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej powinni brać udział we wszystkich wycieczkach przedmiotowych oraz wycieczkach krajoznawczo-turystycznych na terenie swojego województwa, regionu, a następnie całego kraju 6. Udział uczniów w wycieczkach wymaga pisemnej zgody rodziców na wyjazd dziecka 7. Program wycieczki lub imprezy organizowanej przez szkołę, listę uczestników oraz imię i nazwisko kierownika i opiekunów określa karta wycieczki lub imprezy, którą zatwierdza dyrektor szkoły 8. Kierownik wycieczki powinien posiadać zaświadczenie o ukończeniu kursu dla kierowników wycieczek szkolnych 9. Opiekunem sprawującym opiekę nad uczniami biorącymi udział w wycieczce jest nauczyciel, organizator sportu, rodzice danej klasy lub osoba pełnoletnia - za zgodą dyrektora szkoły 10. Obowiązkiem kierownika jest: - opracowanie programu i harmonogramu wycieczki i wypełnienia karty wycieczki - opracowanie regulaminu wycieczki i zapoznanie z nim uczestników - określenie zadań dla opiekunów w zakresie sprawowania opieki i przestrzegania zasad bezpieczeństwa - zapewnienie warunków do pełnej realizacji programu - zaopatrzenie w apteczkę - właściwe dysponowanie środkami finansowymi i rozliczenie się po imprezie 11. Obowiązki opiekuna wycieczki: - współdziałanie z kierownikiem i wykonywanie innych zadań zleconych przez niego - dopilnowanie przestrzegania regulaminu przez uczestników wycieczki - opiekun wycieczki obowiązany jest sprawdzić stan liczbowy uczniów, przed wyruszeniem z każdego miejsca pobytu, w czasie zwiedzania, przejazdu oraz po przybyciu do punktu docelowego 12. Całość przewidzianej kwoty kosztów wycieczki uczestnik powinien uregulować na 20 dni przed terminem wyjazdu 13. Dokumentacja wycieczki powinna zawierać: - kartę wycieczki z harmonogramem i załączoną listą uczestników (2 egz.) - pisemne zgody rodziców (pozostają w szkole) - regulamin zachowania się uczniów podczas wycieczki - preliminarz finansowy wycieczki, przewidujący koszty realizacji programu ( kierownik i opiekunowie nie ponoszą kosztów przejazdu, zakwaterowania i wyżywienia) - dowód ubezpieczenia wszystkich uczestników wycieczki od następstw nieszczęśliwych wypadków - pisemne posumowanie, ocenę i rozliczenie finansowe wycieczki po jej zakończeniu 14. Kierownik wycieczki może zmienić harmonogram wycieczki z przyczyn niezależnych od organizatorów Opracowanie: Jolanta Styrczewska Wyświetleń: 1558
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |