Lp. |
Nazwa ścieżki |
Treści |
Temat lekcji |
Termin realizacji |
1 |
Edukacja prozdrowotna |
Bezpieczeństwo podczas zabaw i gier ruchowych. |
Uczymy się bezpiecznie pokonywać przeszkody naturalne | |
2 |
Edukacja ekologiczna |
Wpływ zachowań na stan środowiska naturalnego w miejscu zabawy. |
Zapoznanie się z metodami kształcenia wytrzymałości | |
3 |
Edukacja prozdrowotna |
Rozpoznawanie swoich mocnych i słabych stron; bezpieczeństwo na drodze |
Nauka orientowania się w terenie | |
4 |
Edukacja prozdrowotna |
Bezpieczeństwo podczas ćwiczeń |
Uczymy się, jak można wykorzystać piłki lekarskie | |
5 |
Edukacja ekologiczna Edukacja regionalna |
Wpływ zachowań na stan środowi-ska.
Najbliższe otoczenie szkoły i jego walory |
Sprawdzamy umiejętność przeprowadzania ćwiczeń w terenie | |
6 |
Edukacja prozdrowotna |
Zachowania sprzyjające zdrowiu; zabawy ruchowe i rekreacja |
Uczymy się reagować na sygnały wzrokowe i słuchowe | |
7 |
Edukacja prozdrowotna |
Radzenie sobie w sytuacjach trudnych |
Nauka startu niskiego | |
8 |
Edukacja prozdrowotna |
Pierwsza pomoc w niektórych urazach |
Nauka biegu w szybkim tempie po wyznaczonym torze | |
9 |
Edukacja prozdrowotna |
Higiena ciała, odzieży i obuwia |
Zapoznanie z metodami kształcenia skoczności | |
10 |
Edukacja prozdrowotna |
Bezpieczeństwo podczas ćwiczeń |
Nauka rozbiegu oraz odbicia w skoku w dal | |
11 |
Edukacja prozdrowotna |
Bezpieczeństwo podczas gier i zabaw ruchowych |
Rzucamy różnymi przyborami do celu i na odległość | |
12 |
Edukacja prozdrowotna |
Zabawy i gry ruchowe; rekreacja |
Organizujemy grę "Piłka graniczna" | |
13 |
Edukacja prozdrowotna |
Bezpieczeństwo podczas gier i zabaw ruchowych |
Uczymy się organizować grę "Kwadrat" | |
14 |
Edukacja prozdrowotna |
Kształtowanie właściwego stosunku do pozytywnych i negatywnych emocji |
Organizujemy i uczestniczymy w biegach sztafetowych | |
15 |
Edukacja prozdrowotna |
Rozpoznawanie swoich mocnych i słabych stron |
Uczymy się posługiwać Międzynarodowym Testem Sprawności Fizycznej | |
16 |
Edukacja prozdrowotna |
Prawidłowa postawa ciała |
Rozwijamy umiejętność prawidłowego doboru ćwiczeń kształtujących postawę
ciała | |
16 |
Edukacja prozdrowotna |
Bezpieczeństwo podczas ćwiczeń; zachowania sprzyjające i zagrażające
zdrowiu |
Uczymy się umiejętności asekuracji i samoasekuracji podczas ćwiczeń | |
17 |
Edukacja prozdrowotna |
Bezpieczeństwo podczas ćwiczeń; zabawy ruchowe |
Doskonalenie stania na rękach | |
18 |
Edukacja prozdrowotna |
Radzenie sobie w sytuacjach trudnych |
Pokonujemy szybkościowo - zręcznościowy tor przeszkód | |
19 |
Edukacja medialna |
Ruch jako forma wypowiedzi w życiu |
Rozwijamy swoje zdolności twórcze oraz doskonalimy sprawność motoryczną | |
20 |
Edukacja prozdrowotna |
Organizacja czasu wolnego |
Tworzymy małe układy taneczne przy ulubionej muzyce | |
21 |
Edukacja prozdrowotna |
Kształtowanie właściwego stosunku do pozytywnych i negatywnych emocji |
Uczymy się techniki rzutu do kosza z miejsca | |
22 |
Edukacja prozdrowotna |
Bezpieczeństwo podczas zabaw i gier ruchowych. |
Rozwijamy zdolności twórcze w zabawach | |
23 |
Edukacja prozdrowotna |
Pierwsza pomoc w niektórych urazach |
Nauka odbicia sposobem oburącz górnym | |
24 |
Edukacja prozdrowotna |
Rozpoznawanie swoich mocnych i słabych stron |
Uczymy się chwytów i podań piłki jednorącz w miejscu i w ruchu | |
25 |
Edukacja prozdrowotna |
Organizacja zabaw i gier ruchowych |
Organizujemy zabawy doskonalące kozłowanie lewą i prawą ręką | |
26 |
Edukacja prozdrowotna |
Kształtowanie właściwego stosunku do pozytywnych i negatywnych emocji |
Nauka prowadzenia piłki nogą lewą i prawą | |
27 |
Edukacja prozdrowotna |
Kształtowanie właściwego stosunku do pozytywnych i negatywnych emocji |
Rozwijamy koordynację nerwowo - ruchową w zabawach z piłkami | |
28 |
Edukacja prozdrowotna |
Bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych |
Uczymy się zjazdu na sankach | |
29 |
Edukacja prozdrowotna |
Gry i zabawy ruchowe; rekreacja; organizacja czasu wolnego |
Uczymy się, jak można wykorzystać sanki do zabaw na śniegu | |