![]() |
![]() |
Katalog Barbara Woźnicka Reklama, Konspekty Relacje prasowe jako efektywny środek komunikowania się przedsiębiorstwa z otoczeniemKonspekt lekcji z marketinguTYP SZKOŁY: TECHNIKUM HANDLOWE - klasa IIICzas trwania zajęć: 45 min. MODUŁ: Strategia komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Temat: Relacje prasowe jako efektywny środek komunikowania się przedsiębiorstw z otoczeniem. MOTTO LEKCJI: "Media żądzą światem - bez nich nie istniejesz." Cel główny: uczeń zna pojęcie relacji prasowej oraz zasady jej sporządzania. Cele operacyjne: - uczeń potrafi wykazać znaczenie utrzymywania przez firmy dobrych kontaktów z mediami, - uczeń potrafi skonstruować prostą relację prasową. Metody pracy: słowne - pogadanka/wykład, praca w grupie - ćwiczenie relacja prasowa). Formy pracy: indywidualna, grupowa. Środki i pomoce dydaktyczne: przykłady relacji prasowych z gazet i czasopism, wzory ćwiczeń odbite na ksero. Tok lekcji: 1. Czynności organizacyjne. 2. Przypomnienie wiadomości z lekcji ostatniej. 3. Podanie tematu i planu zajęć bieżących. 3.1. Pojęcie relacji prasowej. 3.2. Wskazówki pomocne przy pisaniu relacji prasowej. 4. Omówienie celu i podstawowych treści. CZĘŚĆ TEORETYCZNA (WYKŁAD) Ad. 1. Relacja prasowa - sprawozdanie sporządzone w przedsiębiorstwie i dostarczone do redakcji czasopism, radia lub telewizji. Ad. 2. Wskazówki pomocne przy pisaniu relacji prasowej: 1. Nazwa firmy i data publikacji Powinny być umieszczone na samym początku relacji. Jeśli informacja nie jest przeznaczona bezpośrednio do publikacji, powinno to być jasno określone z podaniem daty publikacji. 2. Nagłówek Powinien wyrażać istotę wydarzenia i przyciągać uwagę. Wpływa to na czas ukazania się artykułu i miejsce jego zamieszczenia w gazecie. 3. Nastawienie Przedstaw nastawienie do relacjonowanych wydarzeń. 4. Pierwszy ustęp To najbardziej istotna część relacji. Powinna przedstawiać najważniejsze elementy wydarzenia (o kim jest relacja, co i dlaczego jest jej przedmiotem oraz, jeśli przedstawia ona jakieś wydarzenia, gdzie i kiedy one zaszły lub zajdą). 5. Używanie cytatów Pomogą nadać relacji bardziej osobisty charakter. Duże wrażenie robią cytaty od zadowolonych klientów". 6. Długość i format relacji Relacja powinna być krótka (nie więcej niż dwie strony formatu A4), z szerokimi marginesami i podwójnymi odstępami między wierszami. 7. Ilustracje Czarno - białe fotografie związane z omawianą sprawą zwiększają szanse dobrego odbioru publikacji. 8. Zakończenie relacji Zaznacz je słowem KONIEC. W razie konieczności kontaktu - podaj nazwiska i numery telefonów. 9. Nieprzekraczalne terminy Relacje powinny być pisane w odpowiednim czasie z uwzględnieniem ostatecznego terminu ich składania. 5. Ćwiczenie praktyczne - podział uczniów na 5 grup; podanie treści ćwiczenia. ĆWICZENIE (PRACA W GRUPACH) Dla dowolnie wybranego przedsiębiorstwa napisz krótką relację prasową, dotyczącą wydarzenia, które miało miejsce. Skorzystaj z relacji prasowych, które przyniosłeś ze sobą oraz ze wskazówek podanych wcześniej na lekcji. 6. Omówienie wykonanych ćwiczeń; ocena grupy najlepszej; podanie mocnych i słabych stron prac pozostałych grup. 7. Sporządzenie notatki z lekcji wg wcześniej podanego planu - praca domowa. WNIOSKI: Efektywne oddziaływanie na środki masowego przekazu umożliwia doskonałą prezentację firmy. Podstawową zaletą artykułów redakcyjnych - w porównaniu z reklamą - jest ich większa wiarygodność w oczach odbiorców.
Opracowanie: Barbara Woźnicka Wyświetleń: 2600
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |