Katalog

Andrzej Czyrniański
Ekonomia, Sprawdziany i testy

Badania testowe z podstaw marketingu dla szkół ponadgimnazjalnych

- n +

Badania testowe z podstaw marketingu dla szkół ponadgimnazjalnych

1. Marketing jest to
a) zespół zintegrowanych działań i instrumentów związanych
z badaniem i kształtowaniem rynku,
b) zaspokojenie potrzeb konsumentów i osiągnięcie celów przedsiębiorstwa,
c) nowoczesny styl myślenia ekonomicznego o sposobie prowadzenia rynkowej działalności gospodarczej,
d) wszystkie powyższe stwierdzenia są prawdziwe.

2. Potencjalnym nabywcą jest
a) faktyczny nabywca,
b) każdy człowiek,
c) człowiek - obserwator,
d) żadne z powyższych stwierdzeń.

3. Przedmiotami rynku są
a) ludzie wraz ze swoimi umiejętnościami i doświadczeniami,
b) dobra ekonomiczne, występujące jako wyroby gotowe, surowce, materiały lub towary oraz usługi,
c) sprzedający i kupujący, występujący jako producenci, pośrednicy oraz konsumenci zbiorowi i indywidualni,
d) wszystkie powyższe odpowiedzi są prawdziwe.

4. Co to jest rynek?
a) miejsce, gdzie spotykają się sprzedający i nabywcy,
b) zapotrzebowanie na dany towar,
c) wartość dobra materialnego lub usługi,
d) wszystkie powyższe odpowiedzi są fałszywe.

5. Usługi to
a) dobra dane przez naturę i nie wytworzone przez człowieka,
b) produkty pracy ludzkiej przeznaczonej na wymianę,
c) czynności służące do zaspokojenia potrzeb ludzkich,
d) wszystkie powyższe stwierdzenia.

6. Towar jest to
a) produkt pracy ludzkiej przeznaczony na wymianę,
b) wszelkie rzeczowe składniki procesów wytwórczych,
c) dobra dane przez naturę i nie wytworzone przez człowieka,
d) wszystkie powyższe stwierdzenia są prawdziwe.

7. Podmiot rynku to
a) materiały, z których wytwarza się produkt,
b) uczestnicy wymiany (producenci, konsumenci, pośrednicy, itd.),
c) wszystkie te przedmioty, których człowiek używa w procesie produkcji,
d) każda odpowiedzi jest prawidłowa.

8. Segmentacja rynku to
a) podział wszelkich dóbr na odpowiednie grupy,
b) wszystkie te przedmioty materialne, których człowiek używa w procesie produkcji,
c) podział rynku według określonych kryteriów na jednorodne grupy konsumentów,
d) wszystkie powyższe stwierdzenia są fałszywe.

9. Obserwacja rynku to
a) relacje między zapotrzebowaniem ludzi na dobra materialne,
b) dział ekonomii zajmujący się badaniem gospodarki narodowej,
c) technika zbierania obserwacji,
d) wszystkie powyższe stwierdzenia są prawdziwe.

10.Badania motywacyjne są przeprowadzane przy pomocy
a) wywiadów telefonicznych i korespondencyjnych,
b) wywiadów głębinowych i technik projekcyjnych,
c) obserwacji aktywnej i biernej,
d) wszystkie powyższe odpowiedzi są fałszywe.

11. Co to jest dystrybucja?
a) badanie poziomu zatrudnienia w gospodarce,
b) proces obsługi rynku,
c) wydatki pojedynczego człowieka,
d) stosunek ceny dwóch dóbr.

12. Równowaga rynkowa to
..........................................................................
13. Cel marketingu to
..........................................................................
14. Marketing "MIX" to
..........................................................................
15. Analiza ekonomiczna to
.........................................................................

Opracowanie: mgr inż. Andrzej Czyrniański

Wyświetleń: 4657


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.