Katalog
Anna Karbownik Zajęcia zintegrowane, Program nauczaniaPlan pracy wychowawczej dla klasy IIIc
Plan pracy wychowawczej dla klasy III c w SP nr 12
Krąg tematyczny |
Zadania wychowawcze |
Sposób realizacji |
Termin realizacji |
Uczeń w szkole |
Obowiązki i prawa ucznia. Równoważność obowiązków i prawa.
Takie prawa jakie ja posiadam, należą się moim rodzicom, nauczycielom,
rodzeństwu i kolegom. |
Edukacja polonistyczno-środowiskowa oraz
artystyczno-techniczna: pogadanki, obserwacje. |
-wrzesień |
Uczymy się, bawimy i odpoczywamy razem. |
Używanie zwrotów grzecznościowych. Uśmiechanie się do
innych osób. Szanowanie opinii i uczuć innych ludzi. Wyrażanie swoich sądów
o innych w sposób nieobraźliwy. Umiejętność mówienia "nie". Umiejętność
wspólnej zabawy w grupie. Respektowanie norm postępowania w grupie.
Umiejętność przyjmowania ról i zadań ważnych dla zespołu. Próby
rozwiązywania konfliktów w grupie rówieśniczej. Ponoszenie konsekwencji
swoich czynów. Umiejętność słuchania. Wrażliwość na krzywdę innych.
Umiejętność zaopiekowania się osobą potrzebującą pomocy. Urządzanie
wspólnych imprez, wyjść, wycieczek. Wspólne spędzanie przerw
międzylekcyjnych. Docenianie pracy innych. Umiejętność opanowywania
negatywnych emocji, samokrytycyzm, samoocena. Korzystanie ze swoich praw i
wypełnianie obowiązków. Podtrzymywanie tradycji szkolnych. Pełnienie różnych
ról w klasie: gospodarz klasy, dyżurny. Dekorowanie klasy. Branie udziału w
przygotowaniu uroczystości klasowych i szkolnych. Udział w uroczystościach
szkolnych i środowiskowych. Branie udziału w konkursach i zawodach.. |
Edukacja polonistyczno-środowiskowa, edukacja
zdrowotno-ruchowa: pogadanki, gry dramatyczne, dokonywanie samooceny,
wspólne gry i zabawy muzyczno-ruchowe, wycieczki, spacery, lektura,
obserwacja, konkurs na najciekawszą zabawę w czasie przerwy, zdobywanie
sprawności "dobrego słuchacza", pełnienie określonych ról w klasie(gospodarz
klasy, zastępca, skarbnik, dyżurny), gazetki okolicznościowe, przygotowanie
uroczystości klasowych: Dzień Chłopca (upominki), mikołajki(wizyta
"Mikołaja" z prezentami), święta Bożego Narodzenia (wspólny opłatek), Dzień
Kobiet (upominki),Dzień Sportu, powitanie wiosny (topienie Marzanny),
Wielkanoc (składanie życzeń świątecznych), udział w uroczystościach
szkolnych: rozpoczęcie roku szkolnego, Dzień Nauczyciela, andrzejki, zabawa
choinkowa, Dzień Dziecka, zakończenie roku szkolnego,. |
-październik / cały rok/ |
Naród - Polska, moja Ojczyzna |
Poszanowanie tradycji i symboli narodowych. Poznawanie
życia i obyczajów innych ludzi - uczenie tolerancji. |
Edukacja polonistyczna i artystyczno-techniczna:
pogadanki,/Co to znaczy być Polakiem?, Czym dla mnie jest moja
Ojczyzna?,/odpowiednia literatura oraz opowiadania,, wykonanie flagi
państwowej, śpiewanie hymnu, uczestnictwo w uroczystościach z okazji Dnia
Niepodległości. |
-listopad |
Praca. Maria Skłodowska i jej dzieło |
Systematyczne przygotowywanie się do zajęć szkolnych.
Punktualne przychodzenie na lekcje. Dbanie o sprzęt szkolny, przybory i
porządek w miejscu pracy, wyrzucanie śmieci do kosza. Polka i wielka uczona
o światowej sławie. |
Edukacja polonistyczno-środowiskowa: pogadanki, lektura,
obserwacje, konkurs czystości w miejscu pracy. Uczestnictwo w Święcie
Szkoły. |
-grudzień |
Rodzina |
Rola rodziny w życiu dziecka. Uświadomienie szczególnej
wartości świąt rodzinnych / Dzień Matki, Babci, Taty i Dziadka/ |
Edukacja polonistyczno-środowiskowa: pogadanki, obserwacje.
Edukacja artystyczna. |
styczeń |
Życie |
Poznanie zasad bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym.
Przygotowanie do egzaminu na kartę rowerową. Bezpieczne poruszanie się po
budynku szkolnym. |
Edukacja środowiskowa: zorganizowanie spotkań z policją,
pokaz, pogadanki, wycieczki. |
-styczeń, luty |
Prawda |
Umiejętność mówienia prawdy. Naprawianie swoich błędów.
|
Edukacja polonistyczna: pogadanki, gry dramatyczne. |
-marzec |
|
|
|
|
Wiosna - zdrowie. |
Promowanie modelu życia bez nałogów. Unikanie hałasu.
Racjonalne odżywianie. Aktywne spędzanie wolnego czasu. Stosowanie
odpowiedniego stroju do ćwiczeń sportowych. Branie udziału w zawodach
sportowych. Dbanie o higienę ciała. Umiejętność zachowania się w razie
znalezienia niewypału. Poznanie zasad postępowania na wypadek zagrożenia
pożarowego. Znajomość zasad ruchu drogowego. Poznanie drogi ewakuacyjnej w
szkole. |
Edukacja środowiskowa, artystyczno-techniczna i
zdrowotno-ruchowa: spotkania z higienistką szkolną, pogadanki, konkursy
plastyczne, konkurs czystości, organizowanie zabaw na świeżym powietrzu.
|
-marzec |
Ziemia |
Zagadnienia z ekologii w ujęciu zarówno lokalnym jak i
globalnym. |
Edukacja polonistyczna, matematyczna, artystyczna. |
kwiecień |
Tolerancja |
Poznawanie zasad wiary chrześcijańskiej. Postępowanie
zgodnie z ogólnie uznanymi zasadami. Tolerancyjność w stosunku do ludzi
innych wyznań. Umiejętność zachowania się w miejscu kultu religijnego.
Rozwijanie kontaktu z Bogiem na lekcjach katechezy i rekolekcjach. |
Edukacja polonistyczna: pogadanki, udział w rekolekcjach. |
-kwiecień |
Jestem Wrocławianinem, Dolnoślązakiem, Polakiem i
Europejczykiem |
Podsumowanie i zakończenie realizacji programu "Teraz Dolny
Śląsk" |
Wycieczki,/ Góry Izerskie, dzielnica 4 świątyń/ wyjścia,
pogadanki, edukacja polonistyczna,regionalna, artystyczna. "Zielona Szkoła" |
-cały rok |
Niedługo wakacje |
Jak planować wakacyjne zabawy, aby były radosne i nikomu
nie przyniosły smutku, nieszczęścia i kalectwa? |
-edukacja przyrodniczo- społeczna, artystyczna. |
-czerwiec |
Opracowanie: Anna Karbownik
Wyświetleń: 3083
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |