Katalog Barbara Garstka Zajęcia zintegrowane, Scenariusze "Książka sposobem na nudę" - scenariusz zajęć zintegrowanychKsiążka sposobem na nudę - scenariusz zajęć zintegrowanychTemat bloku:Temat dnia: Zachęcamy do czytania książek Cele ogólne: 1. Doskonalenie umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi ustnych 2. Uświadomienie znaczenia książki jako źródła przeżyć i wiedzy o świecie Cele operacyjne: 1. uczeń wymieni swoje ulubione książki 2. wymieni korzyści płynące z czytania książek 3. zareklamuje w wybrany przez siebie sposób swoją ulubioną książkę 4. uzupełni zdania na temat korzyści płynących z czytania książek 5. zaprojektuje mapę pojęciową na temat "Książka przyjacielem człowieka" 6. prześledzi na schemacie drogę książki od autora do czytelnika Metody: słowne: rozmowa, oglądowe: pokaz, aktywizujące: burza mózgów, mapa pojęciowa Formy pracy: zbiorowa grupowa Środki dydaktyczne Encyklopedia, podręcznik, karty pracy, kolorowe czasopisma, pisaki, kredki, duże arkusze papieru Zapis w dzienniku: Wypowiedzi kilkuzdaniowe na temat książki jako źródła wiedzy na podstawie wiersza "Zaproszenie do podróży" i doświadczeń uczniów. Zaprezentowanie samodzielnie przeczytanej książki. Uzupełnianie zdań na temat korzyści płynących z czytania książek. Przebieg zajęć 1. Rozpoczęcie zajęć w kręgu " Wyobraź sobie, że na środku dywanu stoi zaczarowana skrzynia możesz z niej wyjąć to o czym marzysz. Co to będzie?"(rundka) " Jaki jest twój sposób na nudę?" (rundka) 2. Głośne, wzorowe czytanie przez nauczycielkę wiersza "Całoroczna podróż" - Podręcznik s. 100 3. Wypowiedzi dzieci - Do czego autor porównał książkę? - Dokąd prowadzi ta droga? 4. Losowanie grup i przydział miejsc 5. Prezentacja swojej ulubionej książki podczas której można wykorzystać otrzymaną instrukcję - Zacytować fragment utworu z uzasadnieniem jego wyboru - Przedstawić bohaterów lub wybrane wydarzenia na tle przygotowanych ilustracji - Opowiedzieć fragment książki bez zakończenia, aby wzbudzić zainteresowanie dalszym ciągiem - Przygotować krótką inscenizację w grupie dobranej przez siebie 6. Wypowiedzi uczniów po wysłuchaniu prezentacji, wybór książki którą chcieliby przeczytać. Uzasadnienie wyboru. 7. Przerwa - taniec integracyjny, piosenka 8. Praca w grupach- Co dają nam książki? 9. Prezentacja poszczególnych grup- zawieszenie na tablicy zapisanych kartek z pomysłami 10. Wybór najtrafniejszych określeń i zredagowanie na ich podstawie notatki - Karta pracy nr 1 11. Rozwiązywanie krzyżówki hasło: czytelnik - Karta pracy 2 12. Prezentacja na schemacie drogi książki od autora do czytelnika Encyklopedia Laroussa s. 128-129 13. Rozwiązywanie zadania matematycznego z hasłem "Książka przyjacielem człowieka" - Karta pracy 3 14. Tworzenie mapy mentalnej zachęcającej do czytania książek "Książka przyjacielem człowieka" - Wyjaśnienie sposobu wykonania pracy - Burza mózgów w obrębie grupy - Segregowanie informacji, klasyfikowanie - Rozplanowanie plakatu - Wykonanie - Prezentacja prac 15. Podsumowanie zajęć w kręgu. KARTA PRACY nr 2 Imię i nazwisko. .................................................... Uzupełnij krzyżówkę wyrazami, które są związane z książką. Litery w grubszych polach, czytane kolejno, utworzą hasło. Wyrazy: AUTOR, ILUSTRATOR, TŁUMACZ, REDAKTOR, WYDAWCA, WIERSZ, DRUKARNIA, CZCIONKA, INICJAŁ Hasło:. ....................................................... Karta pracy nr 3 Imię i nazwisko. ................................................... Połącz równe iloczyny i ilorazy, przenieś sylaby, odczytaj i zapisz hasło Opracowanie: Barbara Garstka Wyświetleń: 17505
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |