AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Stein
Ekonomia, Konspekty

"trwalenie materiału ? bilans jako forma sprawdzianu"- konspekt lekcji z przedmiotu "rachunkowoś".

- n +

Utrwalenie materiału - Bilans jako forma sprawozdania.

Konspekt lekcji

Czas trwania zajęć 90 minut

Typ lekcji: powtórzeniowa

Cele lekcji:


- Kształcenie umiejętności wybiórczego myślenia
- Kształcenie umiejętności porządkowania i systematyzowania wiadomości
- Kształcenie umiejętności pracy w zespole: samooceny i odpowiedzialności za grupę

Metoda i formy pracy:

- Elementy pogadanki,
- Praca w grupach
- Elementy burzy mózgów
- Mapa pojęciowa

Środki dydaktyczne:
Mazaki, klej, arkusze papieru, kolorowe karteczki,

Załączniki:
- Poprawnie sporządzona mapa pojęciowa

Przebieg lekcji

Faza 0 - środowisko: powitanie klasy przez nauczyciela, sprawdzenie obecności, zapytanie o samopoczucie uczniów.

Faza 1 - powiązanie treści: nauczyciel nawiązuje do zagadnień związanych z bilansem oraz pojęciami, o których była mowa w klasie drugiej; wspólnie przypominamy sobie jakie główne zagadnienia była realizowane w programie: zasady rachunkowości.

Faza 2 - przedstawienie tematu zajęć: Utrwalenie materiału- Bilans jako forma sprawozdania.

Faza 3 - przedstawienie spodziewanych efektów pracy: mapa pojęciowa sporządzona na powyższy temat, którą przedstawi lider.

Faza 4 - podział klasy na grupy 6 osobowe wybrane losowo na podstawie odliczania, nadanie grupom nazw (grupy same się nazywają), rozdanie materiałów (papier, mazaki, klej, kolorowe karteczki).

Faza 5 - grupy pod kierunkiem nauczyciela rozpoczynają pracę:
a) Zastosowanie burzy mózgów: każdy uczeń przez 7-10 minut zapisuje na kolorowych kartkach pojęcia, które kojarzą mu się z bilansem,
b) Kartki zostają wymieszane w ramach wcześniej ustalonych grup, następnie przez około 10 minut grupy dokonują porządkowania, eliminowania i hierarchizowania zapisanych wcześniej pojęć;
c) Grupy tworzą mapy pojęciowe z wcześniej zapisanych pojęć (przyklejanie kartek, łączenie ich liniami i uzupełnianie brakujących).

Faza 6
- grupy prezentują sporządzone mapy pojęciowe- nauczyciel omawia na bieżąco ewentualne błędy i nieścisłości, grupy w tym czasie dokonują oceny prac.

Faza 7 - analiza wykonanej przez nauczyciela mapy; wystawienie ocen poszczególnym grupom, zadanie pracy domowej: zbuduj krzyżówkę, której hasłem przewodnim będzie SPRAWOZDANIE.

Opracowanie: mgr Agnieszka Stein

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2725


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.