Katalog Agnieszka Stein Ekonomia, Konspekty "trwalenie materiału ? bilans jako forma sprawdzianu"- konspekt lekcji z przedmiotu "rachunkowoś".Utrwalenie materiału - Bilans jako forma sprawozdania.Konspekt lekcjiCzas trwania zajęć 90 minut Typ lekcji: powtórzeniowa Cele lekcji: - Kształcenie umiejętności wybiórczego myślenia - Kształcenie umiejętności porządkowania i systematyzowania wiadomości - Kształcenie umiejętności pracy w zespole: samooceny i odpowiedzialności za grupę Metoda i formy pracy: - Elementy pogadanki, - Praca w grupach - Elementy burzy mózgów - Mapa pojęciowa Środki dydaktyczne: Mazaki, klej, arkusze papieru, kolorowe karteczki, Załączniki: - Poprawnie sporządzona mapa pojęciowa Przebieg lekcji Faza 0 - środowisko: powitanie klasy przez nauczyciela, sprawdzenie obecności, zapytanie o samopoczucie uczniów. Faza 1 - powiązanie treści: nauczyciel nawiązuje do zagadnień związanych z bilansem oraz pojęciami, o których była mowa w klasie drugiej; wspólnie przypominamy sobie jakie główne zagadnienia była realizowane w programie: zasady rachunkowości. Faza 2 - przedstawienie tematu zajęć: Utrwalenie materiału- Bilans jako forma sprawozdania. Faza 3 - przedstawienie spodziewanych efektów pracy: mapa pojęciowa sporządzona na powyższy temat, którą przedstawi lider. Faza 4 - podział klasy na grupy 6 osobowe wybrane losowo na podstawie odliczania, nadanie grupom nazw (grupy same się nazywają), rozdanie materiałów (papier, mazaki, klej, kolorowe karteczki). Faza 5 - grupy pod kierunkiem nauczyciela rozpoczynają pracę: a) Zastosowanie burzy mózgów: każdy uczeń przez 7-10 minut zapisuje na kolorowych kartkach pojęcia, które kojarzą mu się z bilansem, b) Kartki zostają wymieszane w ramach wcześniej ustalonych grup, następnie przez około 10 minut grupy dokonują porządkowania, eliminowania i hierarchizowania zapisanych wcześniej pojęć; c) Grupy tworzą mapy pojęciowe z wcześniej zapisanych pojęć (przyklejanie kartek, łączenie ich liniami i uzupełnianie brakujących). Faza 6 - grupy prezentują sporządzone mapy pojęciowe- nauczyciel omawia na bieżąco ewentualne błędy i nieścisłości, grupy w tym czasie dokonują oceny prac. Faza 7 - analiza wykonanej przez nauczyciela mapy; wystawienie ocen poszczególnym grupom, zadanie pracy domowej: zbuduj krzyżówkę, której hasłem przewodnim będzie SPRAWOZDANIE. Opracowanie: mgr Agnieszka Stein Wyświetleń: 2725
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |