Katalog

Alina Wesołek
Ekonomia, Artykuły

Metoda projektu w ramach przedmiotu marketing

- n +

Metoda projektu w ramach przedmiotu marketing w klasach drugich liceum ekonomicznego

Praca z uczniami tą metodą polegała na tym, że otrzymali oni zadanie do samodzielnej realizacji w okresie od października do końca lutego. Tematem zadania było :

"Opracować projekt wypromowania na rynku dowolnego produktu
zgodnie z zasadami orientacji marketingowej przedsiębiorstw".

CEL OGÓLNY :
Wykształcenie samodzielnego myślenia i rozbudzenie wyobraźni potrzebnej w marketingu w powiązaniu z realiami rynku i potrzebami konsumentów.

CELE SZCZEGÓŁOWE :
Uczeń :
- ustala plan promowania produktu.
- dobiera różne sposoby reklamy,
- wskazuje atrakcyjne dla konsumenta cechy produktu,
- redaguje ulotki na temat produktu,
- redaguje reklamy produktu w czasopismach,
- pisze scenariusz reklamy telewizyjnej lub radiowej,
- sporządza projekty plakatów reklamowych,
- sporządza kosztorys promocji,
- współpracuje z grupą kolegów wykonujących z nim razem zadanie,
- sporządza dokumentację zadania.


Podstawą do realizacji projektu są przerabiane w ramach przedmiotu tematy, obserwacja zmian w gospodarce polskiej, przeprowadzone w ramach przedmiotu ankiety, własna fantazja.

ETAPY PRACY :

- 9. 10. 2000 r.- przekazanie uczniom kart z zadaniem
- okres 10 dni na podjęcie decyzji o konkretnym temacie
- zgłoszenie tematów nauczycielowi (od tego momentu tematy nie mogły być zmienione)
- praca nad projektem
- przedstawienie nauczycielowi projektu w fazie roboczej - dwukrotnie (w listopadzie i styczniu)
- 27 luty - prezentowanie projektów i ich ocena

Załącznik 1

ZADANIE DLA GRUPY UCZNIÓW

Opracować projekt wypromowania na rynku dowolnego produktu zgodnie z zasadami orientacji marketingowej przedsiębiorstw.

Projekt należy realizować etapami :
- wspólnie w grupie wymyślić produkt (określić jego cechy, przydatność, opakowanie. ..)
- ustalić plan pracy,
- ustalić czas realizacji pracy,
- opracować strategię wypromowania danego produktu na rynku,
- wziąć pod uwagę narzędzia marketingu - mix,
- ustalić i sporządzić środki reklamy (plakaty, video, scenki, piosenki. ..),
- sporządzić pisemne sprawozdanie wg planu,
- przygotować się do prezentacji.

Plan pisemnego sprawozdania :
1. strona tytułowa
tytuł, nazwiska autorów, data założenia projektu, nazwa szkoły, klasa

2. spis treści

3. streszczenie
kwintesencja projektu, coś w rodzaju jego reklamy

4. wstęp
uzasadnienie wyboru tematu, cele, uwarunkowania i główne problemy w czasie pracy

5. część główna
przedstawienie swoich rozwiązań, opis sposobów dojścia do danych pomysłów, wykaz przedsięwzięć związanych z pomysłem

6. wnioski
uzasadnienie wyboru rozwiązania, zalety i wady tego rozwiązania, wnioski z analizy ekonomicznej

7. rekomendacje
propozycje innych rozwiązań

8. bibliografia
wykaz materiałów źródłowych

9. załączniki
wszelkie dowody będące podstawą wyboru rozwiązania i wniosków (ankiety, wyniki badań)


UWAGA! !!
Grupa w czasie opracowywania projektu może się konsultować z nauczycielem.
Praca nad projektem jest długoterminowa, należy więc ją dokładnie rozplanować ( PRZYDZIELIĆ ZADANIA CZŁONKOM GRUPY, WYBRAĆ KOORDYNATORA PRAC).
Rozpoczęcie pracy: (tu należy podać datę).
Przewidywana prezentacja: (tu należy podać datę).
Ustalić z nauczycielem terminy kontrolne (kontrola pracy w toku także jest oceniana).

Życzę wytrwałości, systematyczności
i wspaniałych pomysłów
A. W.


Załącznik 2

UMOWA - KONSPEKT PROJEKTU Z PRZEDMIOTU: MARKETING

GRUPA :
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................


TEMAT PROJEKTU :
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................



TERMIN ROZPOCZĘCIA PROJEKTU: ...................................................................................
...............................................................................


I TERMIN KONTROLNY: ........................................................................................................
...............................................................................


II TERMIN KONTROLNY :
...............................................................................



TERMIN PREZENTACJI :
...............................................................................

NAUCZYCIEL NADZORUJĄCY PROJEKT: ...............................................................................

PLAN DZIAŁANIA
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
............................................................................................................................................................
..............................................................................
PODPISY AUTORÓW: PODPIS NAUCZYCIELA

Załącznik 3



Grupa:
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Temat projektu:
..........................................................................................................................................................................................................................................
Termin prezentacji :
.............................................................................

 
Etap realizacji projektu Umiejętności Ocena
(ilość punktów)
Formułowanie tematu - precyzyjne sformułowanie tematu,
- jasne określenie celów,
- pomysłowość,
- sposób rozwiązania zadania.
 
Prezentacja - stopień realizacji zamierzonych celów,
- plan prezentacji,
- zainteresowanie słuchaczy,
- wsparcie graficzne prezentacji,
- właściwa terminologia,
- wykorzystanie czasu prezentacji.
 
Dokumentacja projektu - układ tematyczny opracowania,
- treść,
- sposób przetworzenia informacji,
- forma.
 
Praca w grupie - zaangażowanie w pracę,
- podejmowanie decyzji,
- rozwiązywanie problemów,
- samoocena postępów w pracy.
 
  RAZEM:  
1. W jakim stopniu sposób pracy metodą projektu ci odpowiada?

bardzo wysokim * wysokim * średnim * niskim * nie odpowiada mi

2. Czy podejmowanie decyzji było zgodne?

zgodne * z małymi konfliktami * trudno się było dogadać*

3. Czy wszyscy uczestnicy grupy pracowali w równym stopniu?

tak * nie

4. Czy osiągnęliście zamierzony cel?

tak * częściowo * nie

5. Czy podpowiedzi nauczyciela pomagały w pracy?

tak * częściowo * nie

6. Co sprzyjało pracy?
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
7. Co przeszkadzało w pracy?
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
8. Czego nauczyła cię praca terminowa?
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................

Opracowanie:

Wyświetleń: 1609


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.