Katalog Alina Wesołek Ekonomia, Artykuły Metoda projektu w ramach przedmiotu marketingMetoda projektu w ramach przedmiotu marketing w klasach drugich liceum ekonomicznegoPraca z uczniami tą metodą polegała na tym, że otrzymali oni zadanie do samodzielnej realizacji w okresie od października do końca lutego. Tematem zadania było :"Opracować projekt wypromowania na rynku dowolnego produktu zgodnie z zasadami orientacji marketingowej przedsiębiorstw". CEL OGÓLNY : Wykształcenie samodzielnego myślenia i rozbudzenie wyobraźni potrzebnej w marketingu w powiązaniu z realiami rynku i potrzebami konsumentów. CELE SZCZEGÓŁOWE : Uczeń : - ustala plan promowania produktu. - dobiera różne sposoby reklamy, - wskazuje atrakcyjne dla konsumenta cechy produktu, - redaguje ulotki na temat produktu, - redaguje reklamy produktu w czasopismach, - pisze scenariusz reklamy telewizyjnej lub radiowej, - sporządza projekty plakatów reklamowych, - sporządza kosztorys promocji, - współpracuje z grupą kolegów wykonujących z nim razem zadanie, - sporządza dokumentację zadania. Podstawą do realizacji projektu są przerabiane w ramach przedmiotu tematy, obserwacja zmian w gospodarce polskiej, przeprowadzone w ramach przedmiotu ankiety, własna fantazja. ETAPY PRACY : - 9. 10. 2000 r.- przekazanie uczniom kart z zadaniem - okres 10 dni na podjęcie decyzji o konkretnym temacie - zgłoszenie tematów nauczycielowi (od tego momentu tematy nie mogły być zmienione) - praca nad projektem - przedstawienie nauczycielowi projektu w fazie roboczej - dwukrotnie (w listopadzie i styczniu) - 27 luty - prezentowanie projektów i ich ocena Załącznik 1 ZADANIE DLA GRUPY UCZNIÓW Opracować projekt wypromowania na rynku dowolnego produktu zgodnie z zasadami orientacji marketingowej przedsiębiorstw. Projekt należy realizować etapami : - wspólnie w grupie wymyślić produkt (określić jego cechy, przydatność, opakowanie. ..) - ustalić plan pracy, - ustalić czas realizacji pracy, - opracować strategię wypromowania danego produktu na rynku, - wziąć pod uwagę narzędzia marketingu - mix, - ustalić i sporządzić środki reklamy (plakaty, video, scenki, piosenki. ..), - sporządzić pisemne sprawozdanie wg planu, - przygotować się do prezentacji. Plan pisemnego sprawozdania : 1. strona tytułowa tytuł, nazwiska autorów, data założenia projektu, nazwa szkoły, klasa 2. spis treści 3. streszczenie kwintesencja projektu, coś w rodzaju jego reklamy 4. wstęp uzasadnienie wyboru tematu, cele, uwarunkowania i główne problemy w czasie pracy 5. część główna przedstawienie swoich rozwiązań, opis sposobów dojścia do danych pomysłów, wykaz przedsięwzięć związanych z pomysłem 6. wnioski uzasadnienie wyboru rozwiązania, zalety i wady tego rozwiązania, wnioski z analizy ekonomicznej 7. rekomendacje propozycje innych rozwiązań 8. bibliografia wykaz materiałów źródłowych 9. załączniki wszelkie dowody będące podstawą wyboru rozwiązania i wniosków (ankiety, wyniki badań) UWAGA! !! Grupa w czasie opracowywania projektu może się konsultować z nauczycielem. Praca nad projektem jest długoterminowa, należy więc ją dokładnie rozplanować ( PRZYDZIELIĆ ZADANIA CZŁONKOM GRUPY, WYBRAĆ KOORDYNATORA PRAC). Rozpoczęcie pracy: (tu należy podać datę). Przewidywana prezentacja: (tu należy podać datę). Ustalić z nauczycielem terminy kontrolne (kontrola pracy w toku także jest oceniana). Życzę wytrwałości, systematyczności i wspaniałych pomysłów A. W. Załącznik 2 UMOWA - KONSPEKT PROJEKTU Z PRZEDMIOTU: MARKETING GRUPA : ............................................................................... ............................................................................... ............................................................................... ............................................................................... ............................................................................... ............................................................................... TEMAT PROJEKTU : .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. TERMIN ROZPOCZĘCIA PROJEKTU: ................................................................................... ............................................................................... I TERMIN KONTROLNY: ........................................................................................................ ............................................................................... II TERMIN KONTROLNY : ............................................................................... TERMIN PREZENTACJI : ............................................................................... NAUCZYCIEL NADZORUJĄCY PROJEKT: ............................................................................... PLAN DZIAŁANIA .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ............................................................................................................................................................ .............................................................................. PODPISY AUTORÓW: PODPIS NAUCZYCIELA Załącznik 3 Grupa: ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... Temat projektu: .......................................................................................................................................................................................................................................... Termin prezentacji : .............................................................................
bardzo wysokim * wysokim * średnim * niskim * nie odpowiada mi 2. Czy podejmowanie decyzji było zgodne? zgodne * z małymi konfliktami * trudno się było dogadać* 3. Czy wszyscy uczestnicy grupy pracowali w równym stopniu? tak * nie 4. Czy osiągnęliście zamierzony cel? tak * częściowo * nie 5. Czy podpowiedzi nauczyciela pomagały w pracy? tak * częściowo * nie 6. Co sprzyjało pracy? .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. 7. Co przeszkadzało w pracy? .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. 8. Czego nauczyła cię praca terminowa? .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. Opracowanie: Wyświetleń: 1609
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |