Katalog Bożena Wójcik Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji języka angielskiego w klasie czwartejO jedzeniu raz jeszcze, czyli let`s go to the fast food restaurant.KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE 4.Celem lekcji jest prezentacja skutecznych metod zapamiętywania słownictwa Z zakresu FOOD, uczenie strategii skutecznego komunikowania się, doskonalenie sprawności mówienia i utrwalenie podstawowych struktur związanych z porozumiewaniem się w restauracji fast food, a także rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości i wiary we własne możliwości językowe oraz wdrażanie do pracy ze słownikiem dwujęzycznym. Omawianą przeze mnie jednostkę lekcyjną powinno poprzedzić wprowadzenie słownictwa z zakresu jedzenie / FOOD/ na poziomie klasy czwartej. Ponieważ temat zajęć zawęża zagadnienie do FAST FOOD, proponuję uprzednie zapoznanie uczniów z terminologią: juice, a glass / bottle/ of Coke, milkshake, mineral water, fries, tea, coffee, salad, chicken nuggets, hamburger, cheeseburger, mustard, tuna sandwich, hot dog, apple pie, cheese cake, ice-cream, doughnut, ketchup. Podręcznik Brainwaves 1 wprowadza również we wcześniejszych unitach zwroty: "I WANT", "I DO NOT WANT","I LIKE/ DO NOT LIKE","HOW MUCH IS...","CAN I HAVE?", "HERE YOU ARE". Proponuję rozszerzyć je o "WOULD YOU LIKE?", "HOW ABOUT?"...Słówka, zwroty i wyrażenia pojawią się jednak w aktywnym słownictwie uczniów, jeśli spróbują stosować je w scenkach i podczas pracy w grupach, którą należy zastosować podczas niniejszej jednostki lekcyjnej. PRZEBIEG LEKCJI : 1. Losowy przydział uczniów do poszczególnych grup cztero lub pięcioosobowych, z których dzieci powinny wyłonić lidera, dokonującego przydziału zadań i czuwającego nad przebiegiem pracy. 2. Wezwanie liderów do nauczyciela w celu odebrania kopert z zadaniami numer 1 i 2. 3. Wykonywanie zadań przez grupy. 4. Prezentacja efektów pracy grup. 5. Zadanie numer 3. 6. Prezentacja scenek. 7. Zadanie pracy domowej: UŁÓŻ JADŁOSPIS NA DZISIEJSZY PODWIECZOREK. Podczas tego typu lekcji uczniowie pracowali z niezwykłym zaangażowaniem. Ponadto wszyscy, na miarę swoich możliwości, włączali się w realizację zadań przydzielonych grupom. Wyeliminowany został zatem częsty podczas lekcji języka obcego problem biernej postawy niektórych uczestników zajęć. Dzieci zaprezentowały krótkie, lecz ciekawe scenki, imitując znane z codzienności zachowania maluchów i z powagą wczuwając się w rolę dorosłych. Przyswajanie i utrwalanie wiadomości, połączone z tworzeniem i przeżywaniem pomogło im znacznie szybciej i pełniej rozszerzyć wiedzę praktyczną, najistotniejszą w procesie poznawania nowego języka. Załączam treść zadań numer 1, 2 i 3. ZADANIA DLA GRUP ZANIM WYKONACIE ZADANIA 1 I 2 DIVIDE YOUR GROUP INTO TWO PAIRS. JEDNA PARA WYKONUJE ZADANIE NUMER 1, A DRUGA W TYM CZASIE ZAJMUJE SIĘ ZADANIEM NUMER 2. MACIE 10 MINUT. Z A D A N I E N U M E R 1 UŁÓŻCIE KRÓTKIE MENU DLA WŁASNEJ FAST FOOD RESTAURANT. ZAPISZCIE NAZWY NAPOJÓW, POTRAW, POSIŁKÓW. NIE ZAPOMINAJCIE O PODANIU CEN. Z A D A N I E N U M E R 2 UŁÓŻCIE W CAŁOŚĆ PODANE ZDANIA I ZWROTY. YOU / CAN/ I / HELP? ............................................................ WHAT/ FOR YOU/ CAN I DO/? .................................................... DO/ WANT/ YOU/ WHAT /?............................................................ I/ LIKE/ DON`T/ SANDWICHES.. ................................................. ?/ MUCH/ HOW/ IS IT/ ................................................................... ELSE?/ ANYTHING ........................................................................ 3 POUNDS/ IT IS/ 95 PENCE. ....................................................... Z A D A N I E N U M E R 3 PRZYGOTUJCIE KRÓTKĄ SCENKĘ W RESTAURACJI FAST FOOD. JEDNO Z WAS JEST SPRZEDAWCĄ, DRUGIE- RODZICEM, ZAŚ DWOJE POZOSTAŁYCH TO DZIECI. MOŻECIE WYKORZYSTAĆ EFEKTY SWEJ PRACY NAD ZADANIAMI NUMER 1 I 2. Opracowanie: BOŻENA WÓJCIK Wyświetleń: 9510
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |