Katalog

Bożena Wójcik
Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji języka angielskiego w klasie czwartej

- n +

O jedzeniu raz jeszcze, czyli let`s go to the fast food restaurant.

KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE 4.

Celem lekcji jest prezentacja skutecznych metod zapamiętywania słownictwa
Z zakresu FOOD, uczenie strategii skutecznego komunikowania się, doskonalenie sprawności mówienia i utrwalenie podstawowych struktur związanych z porozumiewaniem się w restauracji fast food, a także rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości i wiary we własne możliwości językowe oraz wdrażanie do pracy ze słownikiem dwujęzycznym.

Omawianą przeze mnie jednostkę lekcyjną powinno poprzedzić wprowadzenie słownictwa z zakresu jedzenie / FOOD/ na poziomie klasy czwartej. Ponieważ temat zajęć zawęża zagadnienie do FAST FOOD, proponuję uprzednie zapoznanie uczniów z terminologią: juice, a glass / bottle/ of Coke, milkshake, mineral water, fries, tea, coffee, salad, chicken nuggets, hamburger, cheeseburger, mustard, tuna sandwich, hot dog, apple pie, cheese cake, ice-cream, doughnut, ketchup.

Podręcznik Brainwaves 1 wprowadza również we wcześniejszych unitach zwroty: "I WANT", "I DO NOT WANT","I LIKE/ DO NOT LIKE","HOW MUCH IS...","CAN I HAVE?", "HERE YOU ARE". Proponuję rozszerzyć je o "WOULD YOU LIKE?", "HOW ABOUT?"...Słówka, zwroty i wyrażenia pojawią się jednak w aktywnym słownictwie uczniów, jeśli spróbują stosować je w scenkach i podczas pracy w grupach, którą należy zastosować podczas niniejszej jednostki lekcyjnej.

PRZEBIEG LEKCJI :
1. Losowy przydział uczniów do poszczególnych grup cztero lub pięcioosobowych, z których dzieci powinny wyłonić lidera, dokonującego przydziału zadań i czuwającego nad przebiegiem pracy.
2. Wezwanie liderów do nauczyciela w celu odebrania kopert z zadaniami numer 1 i 2.
3. Wykonywanie zadań przez grupy.
4. Prezentacja efektów pracy grup.
5. Zadanie numer 3.
6. Prezentacja scenek.
7. Zadanie pracy domowej: UŁÓŻ JADŁOSPIS NA DZISIEJSZY PODWIECZOREK.

Podczas tego typu lekcji uczniowie pracowali z niezwykłym zaangażowaniem. Ponadto wszyscy, na miarę swoich możliwości, włączali się w realizację zadań przydzielonych grupom. Wyeliminowany został zatem częsty podczas lekcji języka obcego problem biernej postawy niektórych uczestników zajęć. Dzieci zaprezentowały krótkie, lecz ciekawe scenki, imitując znane z codzienności zachowania maluchów i z powagą wczuwając się w rolę dorosłych. Przyswajanie i utrwalanie wiadomości, połączone z tworzeniem i przeżywaniem pomogło im znacznie szybciej i pełniej rozszerzyć wiedzę praktyczną, najistotniejszą w procesie poznawania nowego języka.
Załączam treść zadań numer 1, 2 i 3.

ZADANIA DLA GRUP

ZANIM WYKONACIE ZADANIA 1 I 2 DIVIDE YOUR GROUP
INTO TWO PAIRS.
JEDNA PARA WYKONUJE ZADANIE NUMER 1, A DRUGA W TYM
CZASIE ZAJMUJE SIĘ ZADANIEM NUMER 2.
MACIE 10 MINUT.

Z A D A N I E  N U M E R 1
UŁÓŻCIE KRÓTKIE MENU DLA WŁASNEJ FAST FOOD
RESTAURANT. ZAPISZCIE NAZWY NAPOJÓW, POTRAW,
POSIŁKÓW. NIE ZAPOMINAJCIE O PODANIU CEN.

Z A D A N I E  N U M E R 2
UŁÓŻCIE W CAŁOŚĆ PODANE ZDANIA I ZWROTY.
YOU / CAN/ I / HELP? ............................................................
WHAT/ FOR YOU/ CAN I DO/? ....................................................
DO/ WANT/ YOU/ WHAT /?............................................................
I/ LIKE/ DON`T/ SANDWICHES.. .................................................
?/ MUCH/ HOW/ IS IT/ ...................................................................
ELSE?/ ANYTHING ........................................................................
3 POUNDS/ IT IS/ 95 PENCE. .......................................................

Z A D A N I E  N U M E R 3
PRZYGOTUJCIE KRÓTKĄ SCENKĘ W RESTAURACJI
FAST FOOD. JEDNO Z WAS JEST SPRZEDAWCĄ,
DRUGIE- RODZICEM, ZAŚ DWOJE POZOSTAŁYCH
TO DZIECI. MOŻECIE WYKORZYSTAĆ EFEKTY SWEJ
PRACY NAD ZADANIAMI NUMER 1 I 2.

Opracowanie: BOŻENA WÓJCIK

Wyświetleń: 9510


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.