AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Aleksandra Gołasz
Wychowanie fizyczne, Plany metodyczne

Plan metodyczny lekcji wychowania fizycznego - tenis ziemny

- n +

Plan metodyczny lekcji wychowania fizycznego - tenis ziemny.

KLASA - IV
CZAS - 45 min
LICZBA UCZNIÓW:25
DZIAŁ PROGRAMU: Wprowadzenie do tenisa ziemnego.
SZCZEGÓŁOWY CEL EDUKACYJNY: Umiejętność podbijania, kozłowania piłki rakietą.
ZADANIE GŁÓWNE: Oswojenie z rakietą i piłką tenisową.

ZADANIE DODATKOWE:
- Poruszanie się po boisku w postawie tenisowej.
- Doskonalenie koordynacji rąk i nóg.
- Doskonalenie umiejętności prawidłowego ustawienia stóp.

MOTYWACJE: Przekonanie uczniów do zabawy w tenisa ziemnego dostosowaną do indywidualnych możliwości.

CELE OPERACYJNE:
UMIEJĘTNOŚCI:
- Uczeń porusza się płynnie w przód, tył, lewo i prawo.
- Uczeń przyjmuje postawę tenisową na sygnał.
- Uczeń czuwa nad równoległym ustawieniem stóp.
- Uczeń czuwa nad prawidłowym ułożeniem rąk na rakiecie.

PSYCHOMOTORYKA:
- Uczeń wyczuwa przestrzeń.
- Uczeń dokładnie odtwarza ruchy.
- Uczeń zdąża do piłki.

WIADOMOŚCI:
- Uczeń zna zasady prawidłowego odbicia piłki.

WYCHOWAWCZE:
- Uczeń słucha informacji, stosuje zasady bezpieczeństwa, posiada odpowiedni strój.
- Uczeń współpracuje z kolegami, wspiera w pokonywaniu trudności.
- Uczeń świadomie uczestniczy w podnoszeniu swojej sprawności.

SPRZĘT I PRZYBORY: piłki tenisowe, puszki, stojaki, obręcz.
Tok lekcji CZYNNOŚCI UCZNIÓW CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA Ocena skuteczności
DOCELOWE ZADANIA
Część wstępna organizacyjna. Uczeń zna zadania lekcji oraz ich rolę Uczeń wita się z nauczycielem. Informuje o gotowości do ćwiczeń. Słucha informacji dotyczących lekcji. Nauczyciel informuje o zadaniach lekcji i sprawdza gotowość uczniów do lekcji. Proponuje i prowadzi zabawę ożywiającą.
Część główna: zadania kierowane na pobudzenie ogólnorozwojowe. Uczeń przygotowuje się do podejmowania zadań ruchowych. Uczeń wybiera piłeczkę tenisową.
Uczeń żongluje piłeczką.
Uczeń podrzuca i chwyta.
Uczeń krąży wokół tułowia.
Uczeń w skłonie nogi ugięte, toczy piłkę między stopami.
Uczeń przekłada piłkę pod kolanami.
Uczeń w siadzie ugiętym przekłada piłkę za plecami i pod kolanami.
Uczeń w leżeniu tyłem dotyka kolanami piłkę.
Uczeń w leżeniu przodem z brodą przyciągnięta do mostka przekłada piłkę przed sobą i za plecami.
Uczeń przetacza piłkę w siadzie klęcznym za plecami.
Nauczyciel przypomina ćwiczenia, pokazuje nowe, podchodzi do ucznia i poprawia błędy. Wszyscy samodzielnie wykonują ćwiczenia.
Zadania kierowane z piłką i rakieta na poznanie umiejętności odbić i przyjęcia piłki. Uczeń porusza się płynnie po polu.
Uczeń przyjmuje postawę tenisową na sygnał.
Uczeń zapoznaje się z ciężarem i wyważeniem rakiety.
Uczeń prawidłowo układa ręce na rakiecie.
U. swobodnie porusza się z rakietą ustawioną pionowo na środku dłoni.
U. próbuje ustawić rakietę na stopce uchwytu główką do góry.
U. ćwiczą w parach. Ustawiają rakietę pionowo główką do ziemi na sygnał przebiegają 2- 3m tak aby rakiety nie upadły.
U. porusza się dowolnie po sali trzymając rakietę poziomo z piłką tak aby ona nie spadła.
U. unosi piłkę na rakiecie, na różne wysokości od kolan do poziomu głowy.
U. wykonuje podrzucanie piłki rakietą w górę (na różne wysokości) i łapanie na główkę rakiety z próbą amortyzowania przez uginanie kolan.
U. wykonuje podbijanie piłki stroną forhendu na różne wysokości i to samo bekhendu.
U. wykonuje podbijanie piłki forhendem i bekhendem na ograniczonej przestrzeni.
U. wykonuje ćwiczenie jak wyżej krokiem dostawnym.
U. wykonuje kozłowanie piłki forhendem i bekhendem.
Nauczyciel przypomina o pracy rąk i nóg, koryguje ustawienie stóp i tułowia, obserwuje dokładność, wskazuje na ułożenie rąk na rakiecie i na stabilne ustawienie stóp.
Nauczyciel podchodzi i poprawia błędy.
Ułożenie dłoni na rakiecie wymaga doskonalenia
Część końcowa. Uczeń rozluźni i rozciągnie mięśnie, uspokoi organizm. Uczeń swobodnie maszeruje dookoła sali wdychając powietrze nosem wydychając ustami.
Uczeń leżąc na plecach ugina kolana przenosi ręce zza głowy do pozycji wzdłuż tułowia. Uczeń analizuje ile już potrafi a nad czym musi popracować.
Nauczyciel poprawia ułożenie ciała, pobudza do rozmowy. Dostrzegają swoje mocne i słabe strony.
1 2 3 4 5

Opracowanie: mgr Aleksandra Gołasz

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3478


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.