Katalog Aleksandra Kozendra Wychowanie fizyczne, Artykuły "Kształtowanie sprawności ogólnej poprzez twórczy ruch z wykorzystaniem przyborów fitness" - lekcja wychowania fizycznego. 2.Kształtowanie sprawności ogólnej poprzez twórczy ruch z wykorzystaniem przyborów fitnessLekcja wychowania fizycznego dla klasy III i IV szkoły ponadgimnazjalnej:WIADOMOŚCI: - uczeń zna swoje mocne i słabe strony - uczeń zna zasady bezpieczeństwa organizacji zajęć - uczeń wie jak wykorzystać trenażery do ćwiczeń UMIEJĘTNOŚCI: - uczeń umie zainicjować i poprawnie przeprowadzić ćwiczenie - uczeń umie zastosować przybory fitness i dobrać ćwiczenia tak, aby wszystkie partie mięśni zostały przećwiczone POSTAWY: - uczeń wykazuje dbałość o swoją sprawność fizyczną - uczeń stara się podejmować decyzje dotyczące doskonalenia swojej sprawności przez rozwijanie cech pożądanych PRZYBORY: magnetofon, stoper, przybory fitness: matki do ćwiczeń, stepery, skakanki, taśmy "dyna-band", twistery, hantle, ekspandory, skakanki, obrecze "hula hop", laski gimnastyczne, laski gumowe, ściskacze, koła ringo, itp. Ilość przyborów równa liczbie ćwiczących - po dwa jednakowe, ułożone w obwodzie dookoła sali. 1. Rozgrzewka - aerobik - każda uczennica proponuje jedno ćwiczenie, reszta wg zasady "follow me" powtarza ruchy. 2. Polecenie dla uczniów: "Przyjrzyjcie się przyborom i pomyślcie jakie ćwiczenia można przy ich pomocy wykonywać. Teraz dobierzcie się dwójkami i zajmijcie miejsca przy jednej parze przyborów. W towarzystwie kolegi będzie wam przyjemniej ćwiczyć a możecie też wymyślić wspólne ćwiczenie. W czasie gdy gra muzyka - ćwiczycie wykorzystując w tym celu przybory. Gdy muzyka przestanie grać - przechodzicie do następnych trenażerów zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jest to jednocześnie czas na wypoczynek i wymyślenie następnego ćwiczenia. Gdy usłyszycie muzykę zaczynacie ćwiczenie z następnym przyborem. Ćwiczenia dobierajcie tak, aby w całym obwodzie przećwiczone zostały wszystkie partie ciała, a przybory wykorzystajcie tak, aby po sobie nie powtarzały się ćwiczenia kształtujące te same grupy mięśni. 3. Ćwiczenia rozciągające i uspokajające /prowadzi nauczyciel/. 4. Omówienie doboru ćwiczeń, wyróżnienie najlepiej ćwiczących, odpowiedzi na pytania, porady. UWAGI: - nauczyciel dba o bezpieczeństwo ćwiczących - nauczyciel jest do dyspozycji ucznia, który ma kłopoty lub pytania dotyczące doboru ćwiczeń - czas ćwiczeń 1 min 30 sek. /gra muzyka/ - czas przerwy 30 sek. /przerwa w muzyce/ - ustawienie przyborów nie może narzucać obok siebie ćwiczeń na te same grupy mięśni Opracowanie: mgr Aleksandra Kozendra Wyświetleń: 1321
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |