Katalog

Aleksandra Kozendra
Wychowanie fizyczne, Artykuły

"Kształtowanie sprawności ogólnej poprzez twórczy ruch z wykorzystaniem przyborów fitness" - lekcja wychowania fizycznego. 2.

- n +

Kształtowanie sprawności ogólnej poprzez twórczy ruch z wykorzystaniem przyborów fitness

Lekcja wychowania fizycznego dla klasy III i IV szkoły ponadgimnazjalnej:

WIADOMOŚCI:
- uczeń zna swoje mocne i słabe strony
- uczeń zna zasady bezpieczeństwa organizacji zajęć
- uczeń wie jak wykorzystać trenażery do ćwiczeń

UMIEJĘTNOŚCI:
- uczeń umie zainicjować i poprawnie przeprowadzić ćwiczenie
- uczeń umie zastosować przybory fitness i dobrać ćwiczenia tak, aby wszystkie partie mięśni zostały przećwiczone

POSTAWY:
- uczeń wykazuje dbałość o swoją sprawność fizyczną
- uczeń stara się podejmować decyzje dotyczące doskonalenia swojej sprawności przez rozwijanie cech pożądanych

PRZYBORY:
magnetofon, stoper, przybory fitness: matki do ćwiczeń, stepery, skakanki, taśmy "dyna-band", twistery, hantle, ekspandory, skakanki, obrecze "hula hop", laski gimnastyczne, laski gumowe, ściskacze, koła ringo, itp.
Ilość przyborów równa liczbie ćwiczących - po dwa jednakowe, ułożone w obwodzie dookoła sali.

1. Rozgrzewka - aerobik - każda uczennica proponuje jedno ćwiczenie, reszta wg zasady "follow me" powtarza ruchy.

2. Polecenie dla uczniów: "Przyjrzyjcie się przyborom i pomyślcie jakie ćwiczenia można przy ich pomocy wykonywać. Teraz dobierzcie się dwójkami i zajmijcie miejsca przy jednej parze przyborów. W towarzystwie kolegi będzie wam przyjemniej ćwiczyć a możecie też wymyślić wspólne ćwiczenie. W czasie gdy gra muzyka - ćwiczycie wykorzystując w tym celu przybory. Gdy muzyka przestanie grać - przechodzicie do następnych trenażerów zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jest to jednocześnie czas na wypoczynek i wymyślenie następnego ćwiczenia. Gdy usłyszycie muzykę zaczynacie ćwiczenie z następnym przyborem. Ćwiczenia dobierajcie tak, aby w całym obwodzie przećwiczone zostały wszystkie partie ciała, a przybory wykorzystajcie tak, aby po sobie nie powtarzały się ćwiczenia kształtujące te same grupy mięśni.

3. Ćwiczenia rozciągające i uspokajające /prowadzi nauczyciel/.

4. Omówienie doboru ćwiczeń, wyróżnienie najlepiej ćwiczących, odpowiedzi na pytania, porady.

UWAGI:
- nauczyciel dba o bezpieczeństwo ćwiczących
- nauczyciel jest do dyspozycji ucznia, który ma kłopoty lub pytania dotyczące doboru ćwiczeń
- czas ćwiczeń 1 min 30 sek. /gra muzyka/
- czas przerwy 30 sek. /przerwa w muzyce/
- ustawienie przyborów nie może narzucać obok siebie ćwiczeń na te same grupy mięśni

Opracowanie: mgr Aleksandra Kozendra

Wyświetleń: 1321


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.