Katalog Krystyna Karpowicz Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęć zintegrowanych w kl I. Temat bloku ? Nasza szkoła. Temat dnia: Pierwszy dzień w szkole.Pierwszy dzień w szkoleSCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH - kl. ITemat bloku: Nasza szkoła Zapis w dzienniku: Udział dzieci w uroczystym rozpoczęciu roku szkolnego. Samorzutne wypowiedzi uczniów na temat odbytej uroczystości. Poznanie imion koleżanek i kolegów. Ustalenie z dziećmi i rodzicami wyposażenia tornistra ucznia klasy pierwszej. Dmuchanie balonika i ozdabianie go kolorowym papierem. Cele operacyjne: Uczeń: - pamięta imiona niektórych koleżanek i kolegów, - poprawnie nazywa przybory szkolne, - wypowiada się na temat oglądanej ilustracji, - potrafi ozdobić balonik. Formy: indywidualna, zbiorowa. Metody: pogadanka, integracyjna "Kłębek", ewaluacyjna: "Kosz i walizeczka" Środki dydaktyczne: Kłębek, balony, kolorowy papier, ilustracja, obrazki do zagadek, walizeczka, kosz, kaseta do podręcznika "Świat ucznia" Przebieg zajęć: 1. Udział dzieci w uroczystym rozpoczęciu roku szkolnego. 2. Samorzutne wypowiedzi uczniów na temat odbytej uroczystości. 3. Zabawa integracyjna "Kłębek". Dzieci przy pomocy kłębka poznają swo-je imiona. 4. Wypowiedzi uczniów na podstawie ilustracji. (Ilustracja przedstawia dzieci idące do szkoły z tornistrami i workami). 5. Przy każdej postaci jest przyczepiona kartka papieru (wizytówka) z napi-sanym świecą imieniem. 6. Wypowiadanie czarodziejskiego zaklęcia, by rozszyfrować napis na kart-ce. Hokus, pokus Dżery, bery Odkrywajmy te litery. 7. Zamalowanie kartek farbą i odczytanie imion dzieci: OLA, MAGDA. 8. Ustalenie wspólnie z dziećmi i rodzicami wyposażenia tornistra ucznia klasy pierwszej. - Sprawdzenie, czy wszystkie rzeczy, które niosą do szkoły dzieci są po-trzebne: książka, piórnik, lalka, samochód, pocemony, zeszyt. - Sprawdzenie zawartości worka: strój gimnastyczny, tenisówki, samochód, pistolet, karty. 9. Zabawa przy piosence: "Nasza klasa" (kaseta do podręcznika "Świat ucznia"). 10. Rozwiązanie zagadek. Uczeń wiesza na tablicy ilustrację, która jest rozwiązaniem zagadki czy-tanej przez nauczyciela. Prawidłowe rozwiązanie zagadek po odwróceniu kartki da napis - BALON Na palecie się rozsiadły, Kolorami tęczy błyszczą. Gdy użyjesz pędzla, wody, Namalujesz nimi wszystko. (farby) Z wierzchu ma drewniany płaszczyk, w środku - grafitowy pręcik. I rysuje, pisze, bazgrze, po papierze wciąż się kręci. (ołówek) Używa go stolarz, używa go szewc. Używasz go i ty, gdy coś skleić chcesz. (klej) Bywa gładki, bywa w kratki, różne miewa też okładki. Ale zawsze się obruszy, gdy mu z rogów zrobisz uszy. (zeszyt) Dźwięk jest wesoły - wzywa nas do szkoły. A gdy zegar porę wskaże, on do domu iść nam każe. (dzwonek) 11. Dmuchanie balonów i dekorowanie ich kolorowym papierem. 12. Odczytanie przez dobrze czytające dzieci wiersza Tadeusza Kubiaka Witaj nam szkoło radosna, Grająca dzwonkiem co rano. Dzień dobry szkoło wesoła. Lesie i łąko - dobranoc. 13. Rozdanie planów lekcji. 14. Ewaluacja za pomocą "Kosza i walizeczki". - Na ławce stoją: kosz i walizeczka - Uczniowie wrzucają do kosza rzeczy, których nie przynosimy do szkoły. - Uczniowie wkładają do walizeczki rzeczy, które przynosimy do szkoły. Literatura: J. Krzyżewska Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej AU OMEGA Suwałki 1998 J. Stec Zagadki dla najmłodszych P.W. "M.A.C." S.A. Oficyna Wydawnicza i Fonograficz-na Kielce 1992 Opracowanie: Krystyna Karpowicz Wyświetleń: 10950
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |