AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Dorota Piskorz
Przyroda, Scenariusze

Organizacja wycieczki rowerowej po zaprojektowanej ścieżce dydaktycznej na terenie Przemęckiego Parku Krajobrazowego

- n +

Organizacja wycieczki rowerowej po zaprojektowanej ścieżce dydaktycznej na terenie Przemęckiego Parku Krajobrazowego

Scenariusz lekcji

Temat: Wartości przyrodnicze i kulturowe na terenie Przemęckiego Parku Krajobrazowego - wycieczka.


I. Cel ogólny:
Pokazanie powiązania walorów przyrodniczych z historycznymi na terenie Przemeckiego Parku Krajobrazowego oraz dostrzeganie piękna w najbliższej okolicy.

II. Cele szczegółowe:
Uczeń po zajęciach potrafi:
- umotywować potrzebę ochrony środowiska przyrodniczego,
- scharakteryzować najpiękniejsze miejsca Przemęckiego Parku Krajobrazowego np. Wyspa Konwaliowa, Jezioro Święte, Przemęt, Rezerwat Jezioro Trzebidzkie, Jezioro Dominickie, Jezioro Radomierskie,
- wymienić kilka chronionych gatunków roślin i zwierząt występujących na terenie Parku,
- scharakteryzować i podąć kilka przykładów zabytków kultury na terenie Parku,
- oznaczać rośliny za pomocą "Klucza do oznaczania roślin".

III. Wskaźniki osiągnięcia celu:
Uczeń po zajęciach:
- zdaje sobie sprawę z potrzeby tworzenia obszarów chronionych, opisze jeden z nich,
- wymieni chronione gatunki roślin i zwierząt,
- wymieni kilka zabytków kultury na terenie Przemęckiego Parku Krajobrazowego i omówi, choć jeden, który zobaczył w trakcie wycieczki.

IV. Formy pracy:
- praca w grupie lub samodzielnie,
- pogadanka, obserwacje,
- praca z kartami pracy.

V. Materiał nauczania:
- kościół w Buczu i w Przemęcie,
- pałac w Buczu,
- stawy koło Bucza,
- jeziora, lasy, łąki i pola uprawne na terenie Przemęckiego Parku Krajobrazowego,
- rezerwat Wyspa Konwaliowa,
- rośliny z terenu Przemęckiego Parku Krajobrazowego,
- Galeria Ptaków w Górsku.

VI. Bilans czasowy:
Całodniowy wyjazd rowerowy. Prawdopodobny czas trwania około 10 godzin.

VII. Przebieg wyjazdu:
Patrz "Projektowana trasa wycieczki".

VIII. Środki dydaktyczne:
- aparat fotograficzny,
- klucze i atlasy do oznaczania roślin,
- karty pracy 1-3,
- lupy.

IX. Dlaczego temat jest interesujący dla dzieci:
- zajęcia są przeprowadzone w terenie,
- nie wymagają pracy z podręcznikiem, lecz samodzielnego wyciąganie wniosków.

X. Miejsce tematu zajęć w programie kształcenia:
- zajęcia w klasie V na lekcji przyrody w ramach zajęć o najbliższym regionie.

W terenie uczniowie pracują samodzielnie. W razie potrzeby grupy mogą się ze sobą swobodnie porozumiewać i służyć sobie pomocą. Nauczyciel czuwa nad całością udzielając licznych rad i wskazówek. Po zakończeniu pracy uczniowie spotykają się w jednym miejscu i omawiają wyniki. W trakcie odpoczynku uczniowie mogą zagrać w grę dydaktyczną na temat Przemeckiego Parku Krajobrazowego.

Karty pracy

Opracowanie:
Dorota Piskorz

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1443


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.