![]() |
![]() |
Katalog Dorota Piskorz Przyroda, Scenariusze Organizacja wycieczki rowerowej po zaprojektowanej ścieżce dydaktycznej na terenie Przemęckiego Parku KrajobrazowegoOrganizacja wycieczki rowerowej po zaprojektowanej ścieżce dydaktycznej na terenie Przemęckiego Parku KrajobrazowegoI. Cel ogólny: Pokazanie powiązania walorów przyrodniczych z historycznymi na terenie Przemeckiego Parku Krajobrazowego oraz dostrzeganie piękna w najbliższej okolicy. II. Cele szczegółowe: Uczeń po zajęciach potrafi: - umotywować potrzebę ochrony środowiska przyrodniczego, - scharakteryzować najpiękniejsze miejsca Przemęckiego Parku Krajobrazowego np. Wyspa Konwaliowa, Jezioro Święte, Przemęt, Rezerwat Jezioro Trzebidzkie, Jezioro Dominickie, Jezioro Radomierskie, - wymienić kilka chronionych gatunków roślin i zwierząt występujących na terenie Parku, - scharakteryzować i podąć kilka przykładów zabytków kultury na terenie Parku, - oznaczać rośliny za pomocą "Klucza do oznaczania roślin". III. Wskaźniki osiągnięcia celu: Uczeń po zajęciach: - zdaje sobie sprawę z potrzeby tworzenia obszarów chronionych, opisze jeden z nich, - wymieni chronione gatunki roślin i zwierząt, - wymieni kilka zabytków kultury na terenie Przemęckiego Parku Krajobrazowego i omówi, choć jeden, który zobaczył w trakcie wycieczki. IV. Formy pracy: - praca w grupie lub samodzielnie, - pogadanka, obserwacje, - praca z kartami pracy. V. Materiał nauczania: - kościół w Buczu i w Przemęcie, - pałac w Buczu, - stawy koło Bucza, - jeziora, lasy, łąki i pola uprawne na terenie Przemęckiego Parku Krajobrazowego, - rezerwat Wyspa Konwaliowa, - rośliny z terenu Przemęckiego Parku Krajobrazowego, - Galeria Ptaków w Górsku. VI. Bilans czasowy: Całodniowy wyjazd rowerowy. Prawdopodobny czas trwania około 10 godzin. VII. Przebieg wyjazdu: Patrz "Projektowana trasa wycieczki". VIII. Środki dydaktyczne: - aparat fotograficzny, - klucze i atlasy do oznaczania roślin, - karty pracy 1-3, - lupy. IX. Dlaczego temat jest interesujący dla dzieci: - zajęcia są przeprowadzone w terenie, - nie wymagają pracy z podręcznikiem, lecz samodzielnego wyciąganie wniosków. X. Miejsce tematu zajęć w programie kształcenia: - zajęcia w klasie V na lekcji przyrody w ramach zajęć o najbliższym regionie. W terenie uczniowie pracują samodzielnie. W razie potrzeby grupy mogą się ze sobą swobodnie porozumiewać i służyć sobie pomocą. Nauczyciel czuwa nad całością udzielając licznych rad i wskazówek. Po zakończeniu pracy uczniowie spotykają się w jednym miejscu i omawiają wyniki. W trakcie odpoczynku uczniowie mogą zagrać w grę dydaktyczną na temat Przemeckiego Parku Krajobrazowego. Karty pracy
Opracowanie: Wyświetleń: 1443
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |