AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Barbara Świtała
Ekologia, Scenariusze

"Eko - zgadula"

- n +

EKO - ZGADULA CZYLI JEDEN DZIEŃ Z ŻYCIA DZIECKA

(OPRACOWANO NA PODSTAWIE" EKO-GRY" MAŁGORZATY WOJNAROWSKIEJ).

W zabawie sprawdzamy stopień opanowania przez dzieci treści ekologicznych. Mogą w niej uczestniczyć przedszkolacy i uczniowie klas I-III. Dzieciom młodszym (od 3 do 7 lat) dajemy karty pracy bez tekstu.

Cele ogólne:
- Propagowanie zdrowego stylu życia.
- Rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska.

Cele operacyjne:
- Dziecko uświadamia sobie, że wiele zależy od jego codziennych zachowań.
- Wybiera zachowania, które służą zdrowiu.
- Dostrzega piękno otaczającej przyrody.
- Szanuje rośliny i zwierzęta.
- Zauważa niekorzystne zmiany w przyrodzie i aktywnie uczestniczy w ochronie naturalnego środowiska.
- Wskazuje przyczyny i skutki ingerencji człowieka w świat przyrody.

I. Wprowadzenie

Dzisiaj opowiem wam o pewnym chłopcu o imieniu Staś. Dowiemy się jak wygląda jego dzień. Co robi w domu, przedszkolu, (szkole). Ocenicie jego zachowanie. Gdy będzie postępował dobrze, to znajdujący się obok kwadracik zamalujemy na zielono,
a gdy źle - na czarno.

II. Część właściwa

Jak postąpił Staś?
1.Staś wstał z łóżka. Podczas porannego szorowania zębów nie zakręcił kranu. Przyglądał się jak woda wypełnia umywalkę.  
2. Poprosił rodziców, żeby nie zawozili go do przedszkola (szkoły) samochodem, tylko poszli pieszo.  
3. Idąc chodnikiem, zobaczył kolegę. Biegnąc do niego, skrócił sobie drogę przez trawnik.  
4. Nie zjadł śniadania. Zaspokoił głód cukierkami, które otrzymał od Romka.  
5. Na podwórku grał w piłkę, którą dla zabawy wrzucał między kwiaty.  
6. Pani wybrała się z dziećmi do lasy. Jaś tak głośno krzyczał, że wypłoszył wszystkie ptaki z okolicznych drzew.  
7. Wracając do domu, kupił sobie napój w jednorazowym opakowaniu. Wypił soczek, a kartonik wrzucił do kosza.  
8. W domu chciał odpocząć słuchając muzyki. Nastawił ją tak głośno, żeby i sąsiedzi mogli posłuchać.  
9. Robił porządki w swoim pokoju. Wszystkie papierki włożył do pudełka. Jutro zaniesie je do przedszkola (szkoły), bo trwa tam zbiórka makulatury.  
10. Mama kazała mu wrzucić dwie butelki do odpowiedniego pojemnika. Stasiowi nie chciało się tak daleko iść, wrzucił je do rowu.  
11. Po południu usiadł wygodnie przed telewizorem i przez dwie godziny oglądał bajki.  
12.Wieczorem był bardzo zmęczony. Nie chciało mu się umyć zębów. Postanowił, że jutro rano umyje je dwa razy.  
III. Zakończenie

Dzieci omawiają zachowanie Stasia i uzasadniają swoją ocenę. Otrzymują owoce lub jogurty, a zwycięscy dyplomy i tytuł" Przyjaciela przyrody"

Opracowanie: BARBARA ŚWITAŁA
Z ZSPrz. NR 2

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4093


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 4



Ilość głosów: 2

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.