Katalog Alina Główczyńska Lekcja wychowawcza, Scenariusze Jakie książki lubię czytać i dlaczego? Konspekt lekcji wychowawczej.Jakie książki lubię czytać i dlaczego?Konspekt lekcji wychowawczejCel ogólny: pokazanie uczniom że warto czytać książki. Cele szczegółowe: - Wskazanie potrzeby spędzenia czasu wolnego z książką - Zachęcenie do częstego czytania książek - Korzyść z przeczytania książek Metody: pogadanka, dyskusja, praca indywidualna Środki dydaktyczne: plansza z krzyżówką, plansza z wymienionymi rodzajami książek, przyniesione przez uczniów ich zdaniem najciekawsze książki Ścieżka: czytelnicza i medialna Czas zajęć: 45 min. Część wstępna: - sprawdzenie obecności - zapoznanie się z tematem lekcji. Rozwinięcie: I. Pogadanka na temat ulubionych książek uczniów. - Jaką ostatnio czytał(a)eś książkę? Podaj tytuł i nazwisko autora. - Jak uważasz, czy więcej można dowiedzieć się z książek, czy telewizji? - Jeżeli nie lubisz czytać książek to dlaczego? (przyznanie się do lenistwa) - Jakie znasz rodzaje książek (na planszy każdy uczeń zaznacza kropką jakie książki lubi czytać np.: przygodowe, przyrodnicze, obyczajowe, historyczne, sensacyjne, bajki i baśnie, komiksy i czasopisma) II. Wspólne rozwiązanie krzyżówki (załącznik nr 1) 1. Utwór z morałem 2. Piszę w nim w szkole i domu 3. Może być historyczna, obyczajowa, sensacyjna 4. Czego w życiu uczą książki? 5. Dawna nazwa studenta? 6. Krótkie opowiadanie? 7. Książka do nauki? III. Jakie znasz przysłowia o książkach np.: - książka bawi, uczy i wychowuje Zakończenie: Podsumowanie lekcji: czy warto czytać książki i dlaczego? Załącznik nr 1
Opracowanie: Alina Główczyńska Wyświetleń: 11589
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |