Katalog Małgorzata Kucharska-Rabiza Matematyka, Konspekty Własności symetralnej odcinka - konspektWłasności symetralnej odcinka.KONSPEKTCELE OGÓLNE LEKCJI: - doskonalenie umiejętności wykorzystywania komputerów do pracy na lekcji matematyki; - doskonalenie procy z programem CABRI; - kształcenie umiejętności kreślenia symetralnej odcinka; - kształcenie umiejętności wysnuwania formułowania wniosków. CELE SZCZEGÓŁOWE: Uczeń umie: - wykorzystać instrukcję postępowania w pracowni komputerowej; - wykreślić symetralną odcinka przez zaznaczenie odpowiednich punktów, okręgów i prostych; - dokonać odpowiednich pomiarów; - sformułować odpowiednie wnioski (własności symetralnej). METODY: - słowna (formułowanie wniosków), - ćwiczeń praktycznych (kreślenie figur i odczytywanie pomiarów), - aktywizująca (wzbudzenie rywalizacji między grupami). FORMY: Zajęcia przeprowadzone będą w sali komputerowej. Klasa zostanie podzielona na 8 zespołów trzyosobowych. ŚRODKI PRACY: - instrukcja postępowania w pracowni komputerowej z programem CABRI. - zeszyt ucznia. CZAS TRWANIA LEKCJI: 45 minut DODATKOWE UWAGI: Ponieważ na lekcji będę korzystać z wersji demonstracyjnej programu CABRI, to uczniowie muszą każde ćwiczenie wykonać w czasie nie dłuższym niż 15 minut (po upływie tego czasu program zostanie przerwany i całą pracę trzeba zaczynać od początku). ZAPIS W DZIENNIKU: Własności symetralnej odcinka. NOTATKA UCZNIA: Uczeń notuje w dzienniku wnioski formułowanie w trakcie lekcji dotyczące symetralnej odcinka. OCENA: Do każdego nowego zadania zmienia się lider grupy. Grupa, która najszybciej wykona zadanie otrzymuje ocenę. Warunkiem otrzymania oceny jest posiadanie oznaczeń na rysunku. TOK LEKCJI TEMAT: WŁASNOŚCI SYMETRALNEJ ODCINKA. I. CZYNNOŚCI WSTEPNE: 1. Podział uczniów na grupy i wyznaczenie lidera w każdej z nich. 2. Włączenie komputera i zalogowanie się w sieci. 3. Rozdanie instrukcji postępowania z programem Cabrii. 4. Włączenie programu Cabri. II. SYMETRALNA ODCINKA
Nauczyciel podsumowuje lekcje i jako pracę domową zadaje wykonanie w zeszycie jednej z konstrukcji wykonanych na lekcji. Opracowanie: MAŁGORZATA KUCHARSKA - RABIZA Wyświetleń: 4280
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |