Katalog

Krystyna Naczk
Edukacja regionalna, Projekty edukacyjne

Główne zabytki architektury i przyrody w regionie - projekt edukacyjny do gimnazjum

- n +

PROJEKT EDUKACYJNY DO GIMNAZJUM DO TREŚCI - "GŁÓWNE ZABYTKI ARCHITEKTURY I PRZYRODY W REGIONIE"

I Cele projektu
- poznanie zabytków przyrody i architektury w mieście Wejherowie
- stworzenie folderu, makiety o zbytkach przyrody i architektury
- docenienie walorów turystycznych Wejherowa
- poznanie dziejów miasta
- celem tego projektu jest realizacja treści programowych dotyczących ścieżki regionalnej

II Procedury działania
- w projekt zaangażowani są wszyscy nauczyciele uczący w gimnazjum
- poszczególni nauczyciele tworzą na swoich lekcjach mniejsze projekty edukacyjne, scenariusze lekcji
- na wykonanie mamy 3 miesiące
- organizowane są wycieczki, w czasie których uczniowie są przewodnikami,
- przeprowadza się konkursy, których celem jest propagowanie wiedzy o mieście
- uczniowie samodzielnie wykonują szkice, zdjęcia, stronę internetową związaną
z projektem

j. polski - stworzenie treści do przewodnika, przygotowanie inscenizacji do legendy
informatyka - poszukiwanie informacji w internecie, wykonywanie folderów
biologia - poznanie rezerwatów i pomników przyrody
sztuka - architektura regionalna
matematyka - obliczenia do mapy turystycznej
j. angielski - tłumaczenie informacji turystycznych o regionie
historia - krótkie dzieje regionu, style w architekturze
geografia - informacje o położeniu geograficznym, zajęciach ludności, kreślenie tras i map turystycznych
ekologia - rozpoznawanie w najbliższym otoczeniu korzystnych i niekorzystnych zmian w środowisku naturalnym
W O S - podział administracyjny, Wejherowo jako siedziba: miasta, gminy i powiatu wycieczka do siedziby starostwa oraz urzędu miasta
chemia - rozpoznawanie bogactw naturalnych w regionie
religia - Kalwaria - odpusty kalwaryjskie
technika - makieta jednego zabytku
godz. wych. - docenienie piękna i wartości zabytków, dbałość o środowisko naturalne
kółko regionalno - historyczne - poszerzanie wiedzy historycznej dotyczącej regionu, przygotowanie uczniów do konkursów, wykonanie gazetek, wystroju gablot

Koordynacja:
W każdej klasie wyznacza się zespół uczniów odpowiedzialnych za wykonanie poszczególnych zadań (redagowanie folderu, wykonanie makiety, plansz, gazetek itp.)

Ewaluacja projektu
- analiza scenariuszy lekcji
- hospitacje zajęć z wykorzystaniem metod aktywnych
- sporządzenie raportu
- przeprowadzenie ankiety wśród uczniów - dotyczącej projektu
oceń w skali od 1 - 6:

- tematykę;
1 2 3 4 5 6
- czy zainteresował ciebie ten sposób zbierania informacji;
1 2 3 4 5 6
- swój wkład
1 2 3 4 5 6

- próba wydania folderu
1 2 3 4 5 6


Proponowana literatura dla ucznia:
Informator Urzędu Miasta w Wejherowie
Informator Starostwa Powiatowego w Wejherowie
Treppa Z., Rekowski M., Wejherowo i Kalwaria Wejherowska, Wejherowo 1995
Historia Wejherowa po red. Borzyszkowskiego J., Wejherowo 1998
Wejherowo - dzieje, kultura, środowisko, pr. zbiorowa, Wejherowo 1993
Więckowiak J., Kalwaria Wejherowska- dzieje, sztuka i architektura, Wejherowo 1982
Osowicka R., Bedeker wejherowski, Wejherowo 1996
Ciara S., Kariera rodu Wejherów, 1560-1657, Wejherowo 1980
Ziemia Wejherowska pr. zbiorowa pod red. Węsierskiego J., Gdańsk 1980
Mamuszka F., Wejherowo i ziemia wejherowska, Gdańsk 1969

Opracowanie: Krystyna Naczk
nauczyciel Zespołu Szkół nr 3 w Wejherowie

Wyświetleń: 7731


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.