Katalog Krystyna Naczk Edukacja regionalna, Projekty edukacyjne Główne zabytki architektury i przyrody w regionie - projekt edukacyjny do gimnazjumPROJEKT EDUKACYJNY DO GIMNAZJUM DO TREŚCI - "GŁÓWNE ZABYTKI ARCHITEKTURY I PRZYRODY W REGIONIE"I Cele projektu- poznanie zabytków przyrody i architektury w mieście Wejherowie - stworzenie folderu, makiety o zbytkach przyrody i architektury - docenienie walorów turystycznych Wejherowa - poznanie dziejów miasta - celem tego projektu jest realizacja treści programowych dotyczących ścieżki regionalnej II Procedury działania - w projekt zaangażowani są wszyscy nauczyciele uczący w gimnazjum - poszczególni nauczyciele tworzą na swoich lekcjach mniejsze projekty edukacyjne, scenariusze lekcji - na wykonanie mamy 3 miesiące - organizowane są wycieczki, w czasie których uczniowie są przewodnikami, - przeprowadza się konkursy, których celem jest propagowanie wiedzy o mieście - uczniowie samodzielnie wykonują szkice, zdjęcia, stronę internetową związaną z projektem j. polski - stworzenie treści do przewodnika, przygotowanie inscenizacji do legendy informatyka - poszukiwanie informacji w internecie, wykonywanie folderów biologia - poznanie rezerwatów i pomników przyrody sztuka - architektura regionalna matematyka - obliczenia do mapy turystycznej j. angielski - tłumaczenie informacji turystycznych o regionie historia - krótkie dzieje regionu, style w architekturze geografia - informacje o położeniu geograficznym, zajęciach ludności, kreślenie tras i map turystycznych ekologia - rozpoznawanie w najbliższym otoczeniu korzystnych i niekorzystnych zmian w środowisku naturalnym W O S - podział administracyjny, Wejherowo jako siedziba: miasta, gminy i powiatu wycieczka do siedziby starostwa oraz urzędu miasta chemia - rozpoznawanie bogactw naturalnych w regionie religia - Kalwaria - odpusty kalwaryjskie technika - makieta jednego zabytku godz. wych. - docenienie piękna i wartości zabytków, dbałość o środowisko naturalne kółko regionalno - historyczne - poszerzanie wiedzy historycznej dotyczącej regionu, przygotowanie uczniów do konkursów, wykonanie gazetek, wystroju gablot Koordynacja: W każdej klasie wyznacza się zespół uczniów odpowiedzialnych za wykonanie poszczególnych zadań (redagowanie folderu, wykonanie makiety, plansz, gazetek itp.) Ewaluacja projektu - analiza scenariuszy lekcji - hospitacje zajęć z wykorzystaniem metod aktywnych - sporządzenie raportu - przeprowadzenie ankiety wśród uczniów - dotyczącej projektu oceń w skali od 1 - 6: - tematykę;
- próba wydania folderu
Proponowana literatura dla ucznia: Informator Urzędu Miasta w Wejherowie Informator Starostwa Powiatowego w Wejherowie Treppa Z., Rekowski M., Wejherowo i Kalwaria Wejherowska, Wejherowo 1995 Historia Wejherowa po red. Borzyszkowskiego J., Wejherowo 1998 Wejherowo - dzieje, kultura, środowisko, pr. zbiorowa, Wejherowo 1993 Więckowiak J., Kalwaria Wejherowska- dzieje, sztuka i architektura, Wejherowo 1982 Osowicka R., Bedeker wejherowski, Wejherowo 1996 Ciara S., Kariera rodu Wejherów, 1560-1657, Wejherowo 1980 Ziemia Wejherowska pr. zbiorowa pod red. Węsierskiego J., Gdańsk 1980 Mamuszka F., Wejherowo i ziemia wejherowska, Gdańsk 1969
Opracowanie: Krystyna Naczk Wyświetleń: 7731
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |