AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Kazimiera Szczygieł, Małgorzata Zabiełło
Informatyka, Program nauczania

Moje pierwsze kontakty z komputerem - program kółka informatycznego

- n +

Moje pierwsze kontakty z komputerem

Program autorski "Kółka informatycznego"

O programie

W podstawie programowej występują treści dotyczące zastosowania, budowy komputera. Uczniowie zgłaszali potrzebę rozszerzania ich wiedzy oraz umiejętności. W związku z tym powstało kółko informatyczne dla tych uczniów aby umożliwić im szerszy kontakt z komputerem.

Program jest zgodny z założeniami szkoły podstawowej. Obejmuje edukację informatyczną na II etapie kształcenia.

Program może być realizowany raz w tygodniu po 1 godzinie.
Skierowany jest do dzieci należących do kółka informatycznego w wieku 10 - 11 lat.

Autorki


Celem programu jest:

- poszerzenie wiedzy informatycznej,
- rozwijanie zainteresowań informatycznych,
- wskazywanie użyteczności komputerów w nauce, pracy i zabawie,
- wspomaganie umiejętności czytania, pisania, liczenia, wykonywania operacji arytmetycznych,
- rozwijanie aktywności i ciekawości,
- umacnianie wiary we własne siły, możliwości i umiejętności,


Cele szczegółowe:

Uczeń poznaje:
- zasady bezpiecznej i higienicznej pracy z komputerem
- prawa i obowiązki użytkownika
- przykłady zastosowań urządzeń opartych na technice komputerowej
- konfiguruje środowisko Windows
- aplikacje Eksplorator Windows
- wykorzystuje kalkulator do obliczeń
- program Paint
* rysuje i maluje
* korzysta z narzędzi programu
* komponuje rysunki z gotowych elementów
- edytor tekstu Word i Word Pad
* poznaje klawiaturę jako narzędzie do pisania
* pracuje z gotowym tekstem
* redaguje dokument
* formatuje tekst
* przygotowuje i formatuje tabele
* drukuje prace
- korzysta z Internetu
- wykorzystuje informacje ze zbiorów multimedialnych
- wykorzystuje komputer w celach rozrywkowych
- potrafi wyszukać informacji w Internecie
- poznaje aplikację PowerPoint, tworzy proste prezentacje.

Osiągnięcia i umiejętności
1. Opracowanie za pomocą komputera prostych tekstów, rysunków, motywów.
2. Stosowanie komputerów do wzbogacania uczenia się i poznawania różnych dziedzin.
3. Ocenianie swoich umiejętności, nawyków, zainteresowań.
4. Korzystać z podstawowych urządzeń: klawiatury, monitora, myszki.
5. Uruchomić program i zakończyć jego działanie.
6. Przepisywać i samodzielnie pisać krótkie teksty z zachowaniem wymaganej formy (akapity, dobór kroju czcionki).
7. Wykorzystać edytory graficzne do wykonywania rysunków.
8. Wybrać i uruchomić wskazany program edukacyjny, właściwie z niego skorzystać i zakończyć pracę z programem.

Tematy:
1. Poznanie podstawowych części komputera: jednostka centralna, klawiatura, monitor.
2. Myszka i jej zastosowanie.
3. Znaczenie podstawowych klawiszy: enter, kursory, shift, caps lock,
backspace, delete, Esc, home, end, klawisze alfanumeryczne, spacja.
4. Edytor grafiki Paint.
5. Edytor tekstu na przykładzie aplikacji Word Pad, Microsoft Word.
6. Programy edukacyjne: rodzaje, zastosowanie i obsługa.
7. Urządzenia współpracujące z komputerem na przykładzie drukarki, skanera.
8. Możliwości i zastosowanie Internetu.

Opracowanie: mgr Kazimiera Szczygieł
mgr Małgorzata Zabiełło-Grochowska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3365


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.