Katalog Kazimiera Szczygieł, Małgorzata Zabiełło Informatyka, Program nauczania Moje pierwsze kontakty z komputerem - program kółka informatycznegoMoje pierwsze kontakty z komputeremProgram autorski "Kółka informatycznego"O programie W podstawie programowej występują treści dotyczące zastosowania, budowy komputera. Uczniowie zgłaszali potrzebę rozszerzania ich wiedzy oraz umiejętności. W związku z tym powstało kółko informatyczne dla tych uczniów aby umożliwić im szerszy kontakt z komputerem. Program jest zgodny z założeniami szkoły podstawowej. Obejmuje edukację informatyczną na II etapie kształcenia. Program może być realizowany raz w tygodniu po 1 godzinie. Skierowany jest do dzieci należących do kółka informatycznego w wieku 10 - 11 lat. Autorki Celem programu jest: - poszerzenie wiedzy informatycznej, - rozwijanie zainteresowań informatycznych, - wskazywanie użyteczności komputerów w nauce, pracy i zabawie, - wspomaganie umiejętności czytania, pisania, liczenia, wykonywania operacji arytmetycznych, - rozwijanie aktywności i ciekawości, - umacnianie wiary we własne siły, możliwości i umiejętności, Cele szczegółowe: Uczeń poznaje: - zasady bezpiecznej i higienicznej pracy z komputerem - prawa i obowiązki użytkownika - przykłady zastosowań urządzeń opartych na technice komputerowej - konfiguruje środowisko Windows - aplikacje Eksplorator Windows - wykorzystuje kalkulator do obliczeń - program Paint * rysuje i maluje * korzysta z narzędzi programu * komponuje rysunki z gotowych elementów - edytor tekstu Word i Word Pad * poznaje klawiaturę jako narzędzie do pisania * pracuje z gotowym tekstem * redaguje dokument * formatuje tekst * przygotowuje i formatuje tabele * drukuje prace - korzysta z Internetu - wykorzystuje informacje ze zbiorów multimedialnych - wykorzystuje komputer w celach rozrywkowych - potrafi wyszukać informacji w Internecie - poznaje aplikację PowerPoint, tworzy proste prezentacje. Osiągnięcia i umiejętności 1. Opracowanie za pomocą komputera prostych tekstów, rysunków, motywów. 2. Stosowanie komputerów do wzbogacania uczenia się i poznawania różnych dziedzin. 3. Ocenianie swoich umiejętności, nawyków, zainteresowań. 4. Korzystać z podstawowych urządzeń: klawiatury, monitora, myszki. 5. Uruchomić program i zakończyć jego działanie. 6. Przepisywać i samodzielnie pisać krótkie teksty z zachowaniem wymaganej formy (akapity, dobór kroju czcionki). 7. Wykorzystać edytory graficzne do wykonywania rysunków. 8. Wybrać i uruchomić wskazany program edukacyjny, właściwie z niego skorzystać i zakończyć pracę z programem. Tematy: 1. Poznanie podstawowych części komputera: jednostka centralna, klawiatura, monitor. 2. Myszka i jej zastosowanie. 3. Znaczenie podstawowych klawiszy: enter, kursory, shift, caps lock, backspace, delete, Esc, home, end, klawisze alfanumeryczne, spacja. 4. Edytor grafiki Paint. 5. Edytor tekstu na przykładzie aplikacji Word Pad, Microsoft Word. 6. Programy edukacyjne: rodzaje, zastosowanie i obsługa. 7. Urządzenia współpracujące z komputerem na przykładzie drukarki, skanera. 8. Możliwości i zastosowanie Internetu.
Opracowanie: mgr Kazimiera Szczygieł Wyświetleń: 3365
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |