AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Ilona Zielińska
Matematyka, Scenariusze

Kolejność wykonywania działań z zastosowaniem działań pisemnych - konspekt lekcji matematyki w klasie II gimnazjum szkoły specjalnej

- n +

Kolejność wykonywania działań z zastosowaniem działań pisemnych.

Konspekt lekcji matematyki w klasie II gimnazjum szkoły specjalnej.

Czas zajęć: 1 godzina lekcyjna.

Cele operacyjne:
uczeń:
­ stosuje kolejność wykonywania działań podczas obliczeń matematycznych,
­ wykorzystuje algorytmy działań pisemnych,
­ samodzielnie sprawdza poprawność wykonywanych obliczeń,
­ potrafi pracować w zespole.

Metoda: czynnościowa.

Forma pracy: grupowa.

Pomoce dydaktyczne: kartki z przykładami zadań, karty z liczbami do wykreślania, plansza obrazująca kolejność działań.

Tok lekcji:
1. Czynności organizacyjno - porządkowe.
2. Wprowadzenie. Zapoznanie z przebiegiem zajęć, podział na grupy, przypomnienie podstawowych pojęć, omówienie kolejności wykonywania działań.
3. Realizacja tematu
Zespoły otrzymują kartki z przykładami zadań i karty z liczbami. Obliczają zadania, a wyniki wykreślają na otrzymanych kartkach. Nauczyciel zwraca uwagę na staranność i poprawność zapisów w trakcie rozwiązywania zadań przez uczniów.
Wygrywa grupa, której w określonym czasie (około 30 min.) uda się zakreślić jak najwięcej lub wszystkie liczby na kartce.
Odnalezienie wyniku na kartce upewnia uczniów o poprawności wykonywanych przez siebie obliczeń.

Zadania do rozwiązania:
3960: 2 + 6201: 9 = 2669
(72939: 3 - 16222: 5) * 4 - 3 = 84289
5 * [ 500000 - (9 * 15000 + 7 * 25000)] = 950000
(12378 + 37997) * 23 - 1149999 = 8626
(3728 + 27486 + 719422): 29 = 25884
(5987 + 28112): 13 + 56724 * 9 = 513139
(5276 * 18) - 152 - (37420 - 102) = 57423
(35427 - 33799) * 67 - (20005 - 18852) * 22 = 83710
3752 + (28715 * 2) - 3752 = 57430

Zadania dodatkowe:
a) uporządkujcie liczby na kartkach od największej do najmniejszej,
b) zsumujcie wszystkie wyniki,
c) obliczcie różnicę liczby największej i najmniejszej,
d) spróbujcie ułożyć treść zadania tekstowego do wybranego zpisu,
e) narysujcie drzewko przedstawiające zapis działania 3.
Uczniowie zwycięskiej drużyny otrzymują bardzo dobre oceny.

4. Podsumowanie pracy.
­ Ocena aktywności uczniów.
­ Podanie i omówienie zadania domowego:

Oblicz:
(35762 - 8799) * 45 + 3281 =.

­ Pożegnanie.
Komentarz do lekcji:
Samodzielna praca w grupach mobilizuje uczniów do dużej aktywności. Uczestnicy zajęć dzielą się pracą, korygują błędy swoich rówieśników, wzajemnie się dopingują. Zajęcia według przedstawionego powyżej scenariusza służą wyrabianiu u uczniów wytrwałości oraz dociekliwości.
Rywalizacja na lekcji wyzwoliła wiele emocji, a to jak wiemy sprzyja lepszemu opanowaniu wiadomości.

Opracowanie: Ilona Zielińska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 5949


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.