Katalog

Jolanta Bartosik
Język angielski, Scenariusze

The Legend of King Arthur - scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie szóstej

- n +

THE LEGEND OF KING ARTHUR

Scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie szóstej

Temat: (zeszyty uczniów) - 'King Arthur' - A British Legend
(dziennik lekcyjny) - British Culture - The Legend of King Arthur

Cele lekcji:
ogólne:
- Zapoznanie uczniów z legendą o królu Arturze i rycerzach Okrągłego Stołu
- Kształcenie umiejętności językowych związanych z przerabianym tematem
- Rozbudzenie zainteresowań historią i kulturą Wielkiej Brytanii
- Rozwijanie umiejętności pracy w grupie
operacyjne:
Uczeń:
- Zna nowe słownictwo związane z legendą
- Zna wydarzenia składające się na treść legendy
- Posługuje się czasem przeszłym Past Simple
- Czyta ze zrozumieniem tekst legendy
- Poprawnie opowiada o wydarzeniach z przeszłości
- Prawidłowo akcentuje i wymawia wyrazy
- Zapamiętuje i poprawnie odtwarza zapamiętane zdania
- Potrafi pisać ze słuchu zdania na temat legendy
- Umie opisać wygląd zewnętrzny osoby i jej charakter
- Interesuje się przeszłością Wielkiej Brytanii zapisaną w legendzie
- Sprawnie wykonuje polecenia we współpracy z grupą

Materiał gramatyczny: czas przeszły Past Simple

Słownictwo: key words: knight, sword, brave, wizard, perform magic, huge, castle, enemy

Metody: komunikacyjna, audiowizualna

Formy pracy: indywidualna, w grupach, w parach, zbiorowa

Środki dydaktyczne: podręcznik - Welcome 3 (wyd. Express Publishing), kaseta, magnetofon, rysunki przedstawiające bohaterów legendy oraz charakterystyczne przedmioty występujące w legendzie: Okrągły Stół, miecz, kamień; paski ze streszczeniem legendy - do ułożenia we właściwej kolejności, kartki z fragmentem legendy do ćwiczenia 'dictation'

Tok lekcji:
1. Krótkie wprowadzenie do tematu - uczniowie rozglądając się wokół siebie ( siedzą w ławkach ustawionych w kształcie okrągłego stołu) i patrząc na rysunki na tablicy, starają się odgadnąć jaki będzie temat lekcji. Następnie nauczyciel przedstawia bohaterów legendy.
2. Wprowadzenie nowego słownictwa - nauczyciel prezentuje nowe słowa wykorzystując rysunki na tablicy, a także gesty, mimikę. Uczniowie powtarzają słowa najpierw chóralnie, a następnie indywidualnie i zapisują nowe słowa w zeszycie.
3. Uczniowie słuchają legendy z kasety i starają się wychwycić odpowiedzi na pytania nauczyciela zapisane na tablicy:
- How did Arthur become King?
- Where did Arthur live?
- What did King Leodegrance give Arthur as a wedding present?
4. Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela, następnie czytają tekst legendy w podręczniku i odpowiadają na kolejne, bardziej szczegółowe pytania dotyczące tekstu.
5. Uczniowie, pracując w parach, porządkują zdania dotyczące legendy tak, aby powstało jej streszczenie.
6. Pracując w grupach 4-osobowych uczniowie opisują najważniejsze postacie legendy: ich wygląd i charakter.
7. Ćwiczenie 'dictation'- uczniowie pracują w grupach. Nauczyciel przypina krótkie teksty dotyczące legendy w różnych miejscach klasy. Każda grupa wybiera dwóch uczniów, którzy będą na zmianę dochodzić do tekstu, czytać jedną linijkę lub zdanie, a następnie wracać do grupy i dyktować osobie, która została wybrana do zapisywania tekstu.
8. Podsumowanie lekcji: uczniowie opowiadają legendę o królu Arturze.
9. Ocena pracy uczniów i zadanie pracy domowej.

Paski ze streszczeniem legendy - do ułożenia we właściwej kolejności:

The Lady of the Lake gave Arthur's father his famous sword Excalibur.

Arthur pulled the sword out of the stone.

Arthur became King.

Arthur fell in love with Princess Guinevere.

Princess Guinevere became Arthur's wife.

King Leodegrance gave Arthur the Round Table.

Mordred killed Arthur.

One of Arthur's knights threw Excalibur into the lake.

The Lady of the Lake took Arthur away to the Isle of Avalon.



Fragment legendy do ćwiczenia 'dictation'
The legend of King Arthur and the knights of
the Round Table is one of the most famous
British legends. Arthur became King after he
pulled the sword out of the stone. He lived in
a castle called Camelot, helped by Merlin, a
wizard. Arthur was a good and brave king.
Some people believe that he didn't die but
he is sleeping in a cave until Britain needs him
again.

Opracowanie: mgr Jolanta Bartosik

Wyświetleń: 4319


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.