AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Beata Pusz
Lekcja wychowawcza, Program nauczania

"Miej serce i patrzaj w serce". Program wychowawczy klasy oparty na filmie "Amelia"

- n +

"Miej serce i patrzaj w serce"

Program wychowawczy klasy oparty na filmie "Amelia"

Szkoła ponadgimnazjalna

Cykl zajęć poprzedzony jest wspólnym (klasa i wychowawca) obejrzeniem filmu "Amelia" Jean- Pierre Jeuneta w kinie.

Temat 1: Jaka/jaki jestem?
Cel zajęć: Uczeń zna swoje mocne i słabe strony, swoje upodobania.

Temat 2: Podróż w głąb czasu.
Cel zajęć: Młodzież ma świadomość przemijalności zdarzeń i potrzebę chwil refleksji nad swoim życiem (oglądanie albumów fotograficznych od końca ku początkowi).
Uczniowie poznają swoich kolegów i ich rodziny poprzez oglądanie albumów.

Temat 3: Imieniny Amelii (30 marca); imię moje, twoje, jego.
Cel zajęć: Uczniowie lepiej poznają się poprzez określenie, czy ich wizerunek (samoocena i ocena dokonana przez innych) odpowiada znaczeniu imienia nadanego przez rodziców.

Temat 4: Większe szczęście jest w dawaniu niż w braniu.
Cel zajęć: Młodzież ma świadomość, że nawet drobne uczynki mogą wpływać na nasze życie i że czynienie dobra innym ubogaca nas wewnętrznie.

Temat 5: Bezinteresowność czy za darmo nie ma już nic - wolontariat.
Cel zajęć: Uczniowie są gotowi pomagać innym bez oczekiwania zapłaty czy odwzajemnienia.

Temat 6: Szacunek należny rodzicom.
Cel zajęć: Młodzież pamięta o szacunku należnym rodzicom i ma świadomość, jak trudną sztuką jest wychowanie dziecka.

Temat 7: Mowa jest srebrem - o sztuce komunikacji.
Cel zajęć: Uczniowie doskonalą umiejętność prowadzenia rozmowy, asertywności, otwartości w kontaktach z ludźmi.

Temat 8: Modne określenie - inteligencja emocjonalna.
Cel zajęć: Uczniowie potrafią nazywać i wyrażać uczucia, umieją wczuć się w sytuację innych i zrozumieć ich.

Temat 9: Znajdźmy wspólny język. Rzecz o tolerancji.
Cel zajęć: Uczniowie potrafią uszanować ludzi o innych przekonaniach, upodobaniach, ludzi innej kultury, religii, rasy.

Temat 10: W zetknięciu z chorobą.
Cel zajęć: Młodzież potrafi zrozumieć psychikę człowieka chorego, potrafi zaopiekować się chorymi członkami rodziny, w sposób naturalny traktuje niepełnosprawnych.

Temat 11: Kocham cię życie!
Cel zajęć: Uczniowie preferują optymistyczne podejście do życia, nie poddają się ogólnemu malkontenctwu, doceniają uroki życia i potrafią cieszyć się z drobnostek.

Temat 12: Nie igra się z miłością.
Cel zajęć: Uczniowie zdają sobie sprawę z "potęgi miłości", rozumieją rolę uczuć i znaczenie wyboru właściwego partnera życiowego.

Temat 13: Piękno w naszym życiu.
Cel zajęć: Uczniowie doceniają znaczenie piękna w życiu człowieka, widzą potrzebę obcowania z różnymi rodzajami piękna: przyrody, architektury, muzyki, ubiorów.

Temat 14: W zgiełku miasta.
Cel zajęć: Młodzież ma świadomość zagrożeń wynikających z życia w mieście oraz oderwania od rytmu przyrody.

Temat 15: Samotność w tłumie.
Cel zajęć: Uczniowie znają pojęcie alienacji człowieka, starają się zrozumieć jej przyczyny. Uczniowie dostrzegają zjawisko znieczulicy społecznej i zagrożenia z niej wynikające.

Temat 16: Kiedy nie powiedzenie prawdy jest dobrodziejstwem?
Cel zajęć: Uczniowie doceniają ogromną wartość prawdy, ale jednocześnie mają świadomość, że w pewnych sytuacjach wręcz nie można powiedzieć prawdy, można jedynie przemilczeć pewne fakty. Temat 17: Pasje "ciekawością" życia.
Cel zajęć: Uczniowie wiedzą, że hobby jest sposobem na spędzanie czasu, na rozwój, na kształtowanie własnej niepowtarzalnej osobowości. Uczniowie poznają zainteresowania i swoich kolegów.

Temat 18: Nasze małe stabilizacje.
Cel zajęć: Uczniowie znają wartość planowania przyszłości i poczucia bezpieczeństwa. Są także przygotowani na przyjęcie nieprzewidywanych zdarzeń i dostrzegają uroki spontaniczności.

Temat 19: Los, przeznaczenie, fatum.
Cel zajęć: Uczniowie potrafią odróżnić sprawy, na które mają wpływ i takie, które bardzo trudno zmienić. Maja świadomość kłopotów wiążących się z postawą "mesjańską".

Temat 20: Marzenia nadają sens życiu.
Cel zajęć: Młodzież ma świadomość, że marzenia nie są wyłącznie domeną dzieciństwa czy wieku młodego. W każdym wieku nadają kierunek naszym dążeniom, powodują, że życie jest barwniejsze.

Temat 21: Podróż marzeń do Paryża.
Cel zajęć: Uczniowie znają techniki relaksacji, potrafią wybrać odpowiednią dla siebie. Uczniowie potrafią napisać prosty tekst służący relaksacji oparty na motywach filmu (wizualizacja).

Opracowanie:
Beata Pusz
Zespół Szkół
im. W.S. Reymonta
w Częstochowie

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1834


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.