Katalog Małgorzata Żyśko, Katarzyna Kozak Język angielski, Scenariusze My Favourite Film Director - Writing a Biography. Scenariusz lekcji języka angielskiego w pracowni komuterowej.My favourite film director - writing a biography.Cele: Pomoce: Contents: I. Warm-up Nauczyciel zadaje uczniom pytania wprowadzające w temat: 1. Do you remember the story about Steven Spielberg? 2. What grammar structure was used in the text? 3. Which verb form do you use talking about the past? 4. Can you give some examples? Uczniowie na przemian przypominają formy podstawowe i przeszłe czasowników regularnych i nieregularnych. Kolejne pytanie nauczyciela brzmi: 5. Who is your favourite film director? Wśród odpowiedzi padają nazwiska: Alfred Hitchcock, Roman Polański i James Cameron. II. Ćwiczenie 1 Nauczyciel pisze na tablicy adres strony internetowej: http://www.imbd.com/Name?Cameron,+James Nauczyciel prosi uczniów: Have a quick look at the page and find the director's mini-biography. Kilku chętnych uczniów czyta biografię na głos, pozostali mają za zadanie wybierać czasowniki w czasie przeszłym, które następnie zostają zapisane na tablicy: 1. was born 2. debuted 3. wrote 4. directed 5. came 6. produced 7. married 8. majored 9. landed his first film job What other verbs can be useful while writing a biography? 10. moved 11. studied 12. died Ćwiczenie 2 Nauczyciel prosi uczniów o wypełnienie tabelki "factfile" danymi z tekstu: born when born where parents education previous jobs first film greatest films Ćwiczenie 3 Nauczyciel dzieli uczniów na dwie grupy. Pierwsza grupa dostaje do wypełnienie tabelkę nr 1 - Alfred Chitchcock - factfile, druga grupa dostaje tabelkę nr 2 - Roman Polański - factfile. Nauczyciel podaje adresy dwóch stron internetowych, na podstawie których uczniowie uzupełniają tabelki: 1. www.johnshephler.com/article/hitchcock.html 2. www.phinweb.com/links/cinema/directors/polanski/
Po wypełnieniu tabelek uczniowie wyłączają komputery. Ćwiczenie Na podstawie wypełnionych tabelek mają teraz za zadanie powiedzieć mini-biografię reżyserów, o których czytali. Nauczyciel przypomina o stosowaniu form przeszłych czasowników i poprawnym szyku zdania. III. Praca domowa Uczniowie z obydwu grup wymieniają się tabelkami tak, aby mogli napisać biografię reżysera, o którym nie czytali i nie pisali w czasie lekcji.
Opracowanie: Wyświetleń: 2451
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |