Katalog

Małgorzata Żyśko, Katarzyna Kozak
Język angielski, Scenariusze

My Favourite Film Director - Writing a Biography. Scenariusz lekcji języka angielskiego w pracowni komuterowej.

- n +

My favourite film director - writing a biography.

Scenariusz lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem autentycznego materiału językowego. Lekcja przeprowadzona w klasie III technikum, w pracowni komputerowej.


Cele:
  • ćwiczenie rozumienia tekstu czytanego
  • utrwalanie form przeszłych czasowników regularnych i nieregularnych typowych dla biografii
  • umożliwienie uczniom kontaktu z autentycznym materiałem językowym
  • samodzielne budowanie wypowiedzi na podstawie posiadanych danych

    Pomoce:
  • komputery z dostępem do internetu, kserokopie ćwiczeń przygotowanych przez nauczyciela

    Contents:

    I. Warm-up

    Nauczyciel zadaje uczniom pytania wprowadzające w temat:
    1. Do you remember the story about Steven Spielberg?
    2. What grammar structure was used in the text?
    3. Which verb form do you use talking about the past?
    4. Can you give some examples?

    Uczniowie na przemian przypominają formy podstawowe i przeszłe czasowników regularnych i nieregularnych. Kolejne pytanie nauczyciela brzmi:

    5. Who is your favourite film director?


    Wśród odpowiedzi padają nazwiska: Alfred Hitchcock, Roman Polański i James Cameron.

    II.

    Ćwiczenie 1


    Nauczyciel pisze na tablicy adres strony internetowej:

    http://www.imbd.com/Name?Cameron,+James

    Nauczyciel prosi uczniów: Have a quick look at the page and find the director's mini-biography. Kilku chętnych uczniów czyta biografię na głos, pozostali mają za zadanie wybierać czasowniki w czasie przeszłym, które następnie zostają zapisane na tablicy:

    1. was born
    2. debuted
    3. wrote
    4. directed
    5. came
    6. produced
    7. married
    8. majored
    9. landed his first film job

    What other verbs can be useful while writing a biography?

    10. moved
    11. studied
    12. died

    Ćwiczenie 2

    Nauczyciel prosi uczniów o wypełnienie tabelki "factfile" danymi z tekstu:

    born when
    born where
    parents
    education
    previous jobs
    first film
    greatest films

    Ćwiczenie 3

    Nauczyciel dzieli uczniów na dwie grupy. Pierwsza grupa dostaje do wypełnienie tabelkę nr 1 - Alfred Chitchcock - factfile, druga grupa dostaje tabelkę nr 2 - Roman Polański - factfile. Nauczyciel podaje adresy dwóch stron internetowych, na podstawie których uczniowie uzupełniają tabelki:

    1.  www.johnshephler.com/article/hitchcock.html

    2.  www.phinweb.com/links/cinema/directors/polanski/

    1. born when 2. born when
    born where born where
    father parents
    mother education
    early childhood travels
    education first film
    first filmbest films
    greatest films


    Po wypełnieniu tabelek uczniowie wyłączają komputery.

    Ćwiczenie

    Na podstawie wypełnionych tabelek mają teraz za zadanie powiedzieć mini-biografię reżyserów, o których czytali. Nauczyciel przypomina o stosowaniu form przeszłych czasowników i poprawnym szyku zdania.

    III. Praca domowa

    Uczniowie z obydwu grup wymieniają się tabelkami tak, aby mogli napisać biografię reżysera, o którym nie czytali i nie pisali w czasie lekcji.

    Opracowanie:
    Katarzyna Kozak
    Małgorzata Żyśko

  • Wyświetleń: 2451


    Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.