Katalog Anna Jankowska Uroczystości, Artykuły Międzynarodowy Dzień Liczby Pi w Gimnazjum w Starym KurowieMiędzynarodowy Dzień Liczby P w Gimnazjum w Starym Kurowie.Tym dniem był piątek - 14 marca 2003, ale przygotowania rozpoczęły się znacznie wcześniej. Już w styczniu spotkali się nauczyciele zespołu matematyczno - przyrodniczego, aby ustalić cele i sposoby realizacji projektu. Ustaliliśmy, że celem naszych zamierzeń jest współdziałanie nauczycieli i uczniów podczas przygotowań i realizacji zadań, kształcenie umiejętności poszukiwania informacji w różnych źródłach oraz rozwijanie zainteresowań przedmiotami matematyczno - przyrodniczymi.Wspólnie z koleżanką Anną Derą dokonałyśmy przydziału czynności i określiłyśmy terminy realizacji. Jako pierwszy został ogłoszony konkurs plastyczny na plakat pod hasłem "Liczba p", który zorganizowała pani Ewa Piwońska - Sulik. Wszystkie prace wywieszone na korytarzach podkreślały uroczysty nastrój tego dnia. W domach uczniowie przygotowywali odpowiedzi do zadań na konkurs wiedzy o liczbie? Można było się tu wykazać znajomością matematyki i historii liczby? Nie zabrakło również autorskich wierszy mnemotechnicznych. Każda klasa pod kierunkiem wychowawcy przygotowała własną gazetkę matematyczną, na której prezentowała historię liczby p lub jej zastosowanie. Zaangażowanie było tak olbrzymie, że komisja konkursowa miała nie lada problem z wytypowaniem zwycięskiej klasy. To wszystko odbyło się przed 7 marca, natomiast "Dzień liczby p" rozpoczął matematyczno - przyrodniczy CZAR PAR. W tym konkursie brały udział pary uczniów, reprezentujące poszczególne klasy. Sędziami byli ich szkolni koledzy. Wszyscy zawodnicy udekorowani plakietką z Ludolfiną, rywalizowali w ośmiu konkurencjach obejmujących program przedmiotów matematyczno - przyrodniczych. Atmosfera panująca w sali całkowicie oddawała rangę tego konkursu. Uczniowie pochłonięci tylko i wyłącznie problemami konkursowymi, zaliczali kolejne zadania w jak najkrótszym czasie. Nic nie zdołało zdekoncentrować zawodników. Wyniki konkursu bacznie śledziła podczas przerw cała społeczność szkoły. Za włożony trud i wysiłek przyszła pora na nagrody. Podsumowanie wszystkich konkursów i wręczenie ufundowanych nagród oraz dyplomów odbyło się w trakcie uroczystego apelu. Uwieńczeniem naszych działań była inscenizacja pt. "Historia liczby p" przygotowana głównie przez uczniów klas pierwszych, pod kierunkiem pani Ewy Walkowiak. Aby sprawdzić celowość organizowania tego typu imprez przeprowadziliśmy następnego dnia anonimowe ankiety wśród uczniów. Zdecydowana większość ankietowanych, bo aż 90%, uważała, że dzień był interesujący. Prawie 90% uczniów zadeklarowało chęć czynnego uczestnictwa w podobnym projekcie. Wielokrotnie powtarzała się uwaga: "Takich imprez powinno być więcej". Uczniowie podkreślali dobrą organizację imprezy. Myślę, że opisany projekt wyczerpująco zrealizował postawione przez nas cele, a Ludolfina trwale zapisała się w pamięci naszych uczniów. Wszystkie zaplanowane zadania udało się nam zrealizować, a tym samym osiągnęliśmy swoje cele. Wiele satysfakcji dało nam obserwowanie zaangażowania uczniów i nauczycieli różnych przedmiotów. Bez przesady możemy stwierdzić, że Międzynarodowy Dzień Liczby p uczciła cała szkoła.
Opracowanie: Wyświetleń: 1767
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |