AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Jankowska
Matematyka, Scenariusze

Odczytywanie i porównywanie wykresów - sesja plakatowa. Scenariusz lekcji matematyki w klasie I gimnazjum.

- n +

Scenariusz lekcji matematyki w kl I Gimnazjum.
Według programu Matematyka 2001

Odczytywanie i porównywanie wykresów - sesja plakatowa.


Czas: 45min

Cel główny: Odczytywanie i interpretowanie danych z wykresów różnego typu.

Po lekcji uczeń potrafi:
  • Odczytywać dane z wykresów
  • Interpretować wykresy
  • Efektywnie współdziałać w grupie

    Metoda pracy: praca w grupach

    Materiały i pomoce wykorzystane na lekcji:

  • Wykresy różnego typu wybrane z różnych źródeł w ramach pracy domowej z poprzedzającej lekcji
  • duże arkusze papieru
  • nożyczki, klej, pisaki, kredki

    Etapy lekcji
    Przebieg lekcji
    Umiejętności kluczowe
    Z
    A
    A
    N
    G
    A
    Ż
    O
    W
    A
    N
    I
    E
    Podział na grupy 4-5 osobowe przy pomocy losowania.

    Przypomnienie zasad pracy w grupie - zasady spisane w formie plakatu wiszą na tablicy.

    Wybór lidera, sekretarza, sprawozdawcy

    Wyjaśnienie celów lekcji i podanie tematu.
  • Komunikacja
    Uczeń-uczeń
    Nauczyciel-uczniowie

  • wewnętrzna, samodzielna organizacja grupy
  • B
    A
    D
    A
    N
    I
    E
    Ustne zapoznanie uczniów z zadaniami

    Ustalenie taktyki pracy w grupie
  • KomunikacjaUczeń-uczeń

  • Skuteczne porozumiewanie się

  • Planowanie pracy

  • P
    R
    Z
    E
    K
    S
    Z
    T
    A
    Ł
    C
    A
    N
    I
    E
    Uczniowie w grupach analizują przygotowane wykresy

    Grupa wybiera cztery najciekawsze wg siebie wykresy, naklejają na przygotowanym arkuszu.

    Grupa dokładnie analizuje wykresy, a sekretarze opisują każdy wykres w formie krótkiej notatki na plakacie.

    Sprawozdawcy przygotowują się do prezentacji pracy.

    Nauczyciel obserwuje pracę grupy i w razie potrzeby służy radą i pomocą.
  • Skuteczne porozumiewanie się

  • Efektywne współdziałanie

  • Wypełnianie powierzonych ról

  • Rozwiązywanie problemów

  • Wzajemne uczenie się

  • P
    R
    E
    Z
    E
    N
    T
    A
    C
    J
    A
    Sprawozdawcy prezentują efekty pracy grupy.

    Przyklejają plakaty w wyznaczonym miejscu w klasie tworząc wystawę prac.

  • Komunikacja uczeń-grupa

  • Przedstawienie pracy zespołowej

  • Porównanie prac

  • R
    E
    F
    L
    E
    K
    S
    J
    A
    Samoocena pracy w grupie na przygotowanych kartach oceny.

    Ustna ocena pracy zespołów przez nauczyciela:
    a. pochwała wszystkich zespołów za zaangażowanie i wysiłek.
    b. wyróżnienie najciekawszej pracy za pomysłowość, estetykę.
  • Samoocena

  • Ocena pracy

  • Opracowanie:
    mgr Anna Jankowska

  • Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2270


    Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


    BAROMETR


    1 2 3 4 5 6  
    Oceń artukuł!



    Ilość głosów: 0

    Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
    Dowiedz się więcej.