Katalog Lucyna Moskal Wychowanie komunikacyjne, Scenariusze Swobodne wypowiedzi dzieci na temat: Ruch uliczny w wielkim mieście. Wprowadzenie litery U.Swobodne wypowiedzi dzieci na temat "Ruch uliczny w wielkim mieście. Wprowadzenie litery U, u na podstawie wyrazów ulica, Ula usta, ul.Cele operacyjne: uczeń rozumie: - konieczność bezpiecznego zachowania się na drodze, - analizę i syntezę wyrazów, - potrzebę współpracy w grupie, - zasadę pisowni imion wielką literą, uczeń potrafi: - bezpiecznie zachowywać się na drodze, jako uczestnik ruchu drogowego, - przechodzić na drugą stronę jezdni przy zielonym świetle, - budować modele dźwiękowe wyrazów, - przeprowadzać analizę i syntezę dźwiękową wyrazów, - rozpoznawać litery u, U w wyrazach, - korzystać z programu "Klik umie czytać", - współpracować z grupą, uczeń zapamięta: - wiersz "W mieście", - zasady bezpiecznego zachowania się w ruchu ulicznym, - tekst i melodię piosenki pt. "Piosenka o ruchu ulicznym", - pisownię imion wielką literą. Metody pracy: - słowno - oglądowe (rozmowa, pokaz, obserwacja), - czynnościowa (zadania do wykonania) - działalności praktycznej. Formy pracy: - indywidualna jednolita, - zbiorowa jednolita, - grupowa. Środki dydaktyczne: - wzór nowej litery - drukowana i pisana u, U, - modele wyrazów - ulica, Ula, usta, ul, - kartoniki do budowy dźwiękowej wyrazów: czerwone (samogłoski), niebieskie (spółgłoski), - makieta miasteczka do ruchu drogowego, - podręczniki i zeszyt ćwiczeń, - program "Klik uczy czytać" - wiersz "W mieście", - ilustracja ulicy, Uli, ust, ula, - tekst i piosenka "Piosenka o ruchu drogowym". Przebieg lekcji. 1. Nauka wiersza pt. "W mieście". W mieście ruch wielki Auta i tramwaje. Na skrzyżowaniu Kto mądry - staje. Można przejść na drugą stronę, Kiedy światło jest zielone. 2. Rozmowa na temat ruchu w wielkim mieście. Przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się w miejscach, gdzie występuje lub nie ma sygnalizacji świetlnej. 3. Utrwalenie zasad z wykorzystaniem rozmowy pomiędzy Klikiem a Zenkiem ("Klik uczy czytać"). "K: Co należy zrobić, żeby bezpiecznie przejść przez ulicę? Z: Należy przejść w miejscach specjalnie do tego przeznaczonych, to jest po pasach. K: Na niektórych przejściach są światła, to co wtedy robisz? Z: Wtedy czekam, jak zapali się światło zielone i przechodzę. K: A jak będzie czerwone, to co wtedy robisz? Z: Czekam na zielone i przechodzę. K: A jak nie ma pasów i świateł, to co robisz? Z: Rozglądam się w lewo, potem w prawo, jeszcze raz w lewo i przechodzę. K: Chciałbym by wszystkie dzieci były tak ostrożne jak Ty". 4. Oglądanie ilustracji ulicy, ust, ula i Uli oraz nadawanie im tytułów. 5. Wyodrębnianie głoski i litery u w modelu budowy dźwiękowej wyrazów ulica, usta, Ula, ul. 6. Próby czytania napisów. Liczenie liter u. 7. Pokaz modelu litery u, U drukowanej i pisanej. Omówienie kształtu, kierunku pisania i rozmieszczenia w liniaturze. 8. Dobieranie do modeli budowy dźwiękowej odpowiednich wyrazów. 9. Nauka pisania litery u, U. 10. Śpiewanie "Piosenki o ruchu drogowym" z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych. 11. Ćwiczenia utrwalające pisownię liter u, U ("Klik uczy czytać"), a) pokaz litery u, U drukowanej i pisanej, b) wpisywanie brakujących liter: kluski, kubek, ule, usta, Ula, c) grupowanie liter ze względu na wielkość - Klik wkłada duże, zielone koła na wielkie litery U, czerwone kółka na małe litery u. d) podpisywanie obrazków - wstawianie liter w ramki z użyciem klawiatury. e) układanie układanki (puzzle) - podział wyrazów na sylaby i litery. 12. Śpiewanie "Piosenki o ruchu drogowym" - utrwalenie.
Opracowanie: Wyświetleń: 4886
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |