Katalog Beata Wojnar Zajęcia zintegrowane, Plany pracy Plan pracy zajęć wyrównawczych dla klas I-III nauczania zintegrowanegoPlan pracy zajęć wyrównawczych klas I-III nauczania zintegrowanegoEdukacja polonistycznaKlasa I, semestr I: - Analiza i synteza słuchowa i wzrokowa wyrazów; - Nauka czytania wyrazów i zdań; tekstu pisanego i drukowanego; - Swobodne wypowiedzi w oparciu o doświadczenia własne, historyjki obrazkowe i przeczytane teksty; - Wdrażanie do formułowania pytań i odpowiedzi; - Opowiadanie poznanych treści; - Ćwiczenia przygotowujące do nauki pisania; - Nauka pisania liter, połączeń literowych i wyrazów; - Przepisywanie i odwzorowywanie krótkich zdań i tekstów; - Układanie wyrazów, zdań z rozsypanek; - Rozpoznawanie i pisanie zdań oznajmujących, pytających i rozkazujących; - Wielka litera, kropka, znak zapytania i wykrzyknik; - Przenoszenie wyrazów i podział na sylaby; - Pisanie z pamięci wyrazów i zdań; - Wzbogacanie słownictwa ucznia; Klasa I, semestr II: - Analiza i synteza słuchowa wyrazów; - Czytanie głośne i ciche ze zrozumieniem; - Swobodne wypowiedzi w oparciu o doświadczenia własne, historyjki obrazkowe i czytane teksty; - Wdrażanie do formułowania pytań i odpowiedzi; - Opowiadanie poznanych treści; - Ćwiczenia usprawniające kształtne pisanie; - Układanie zdań z rozsypanek wyrazowych i opowiadania z rozsypanki zdaniowej; - Rozpoznawanie i pisanie zdań oznajmujących, pytających, rozkazujących; - Układanie i zapisywanie 3-4 zdaniowych wypowiedzi; - Rozróżnianie rzeczowników i czasowników; - Wielka litera w zdaniu, w korespondencji, nazwach własnych; - Utrwalenie pisowni wyrazów z "ó", "rz", "ż", "h"; - Pisanie ze słuchu i z pamięci wyrazów i zdań; - Utrwalenie pisowni wyrazów ze zmiękczeniami; - Bogacenie czynnego słownictwa ucznia; Klasa II, semestr I: - Ćwiczenia zmierzające do osiągnięcia poprawności i płynności czytania; - Wdrażanie do głośnego i cichego czytania ze zrozumieniem; - Doskonalenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o własnych przeżyciach, opowiadanie ilustracji, ustalanie przebiegu wydarzeń, opisywanie i opowiadanie; - Układanie zdań i opowiadań z rozsypanek wyrazowych i zdaniowych; - Układanie i zapisywanie kilkuzdaniowych wypowiedzi; - Ćwiczenia w kształtnym pisaniu i właściwym łączeniu liter; - Ćwiczenia w płynnym i czytelnym pisaniu; - Rozpoznawanie głosek, sylab i wyrazów; - Praktyczne stosowanie znajomości alfabetu; - Rozpoznawanie zdań oznajmujących, pytających i wykrzyknikowych; - Rozpoznawanie części mowy: rzeczownika i czasownika; - Rozpoznawanie rodzajów i liczb części mowy; - Utrwalanie pisowni wyrazów z "rz", "ó", "h", "ż"; - Pisownia wyrazów z utratą dźwięczności i ze zmiękczeniami; - Pisownia wyrazów wielką literą; - Pisanie z pamięci i ze słuchu; Klasa II, semestr II: - Ćwiczenia związane z osiągnięciem poprawności i płynności czytania; - Wdrażanie do głośnego i cichego czytania ze zrozumieniem; - Doskonalenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o własnych przeżyciach, historyjek obrazkowych, opowiadań, lektur, ustalanie przebiegu wydarzeń, opisywanie; - Układanie opowiadań, planu wydarzeń, opisów oraz kilkuzdaniowych wypowiedzi na podany temat; - Ćwiczenia w kształtnym pisaniu i właściwym łączeniu liter; - Ćwiczenia w płynnym czytaniu i czytelnym pisaniu; - Rozpoznawanie głosek, liter, sylab,, praktyczne stosowanie alfabetu; - Rozpoznawanie i układanie zdań oznajmujących, pytających i rozkazujących; - Rozpoznawanie rzeczownika, czasownika i przymiotnika; - Określanie liczby, rodzaju rzeczownika, przymiotnika i czasownika; - Rozpoznawanie czasu czasownika; - Pisownia wyrazów z: "rz", "ż", "u", "ó", "ch", "h", utratą dźwięczności, zmiękczeniami, wielką liter; - Pisownia czasowników z zakończeniem -uje oraz rzeczowników z zakończeniem -ów, -ówka, -unek; - Pisanie ze słuchu z objaśnieniami i bez objaśnień oraz pisanie z pamięci; Klasa III, semestr I: - Głośne i ciche czytanie ze zrozumieniem; - Swobodne i ukierunkowane rozmowy na podany temat; - Ustne i pisemne układanie planu wydarzeń, opisu, opowiadania, sprawozdania; - Ćwiczenia w kształtnym pisaniu, wyrabianie czujności ortograficznej; - Rozpoznawanie zdań oznajmujących, pytających, rozkazujących; - Rozpoznawanie części mowy: rzeczownika, czasownika, przymiotnika; stopniowanie przymiotnika; - Określanie liczby, osoby, rodzaju i czasu czasownika; - Pisownia liczebników; - Pisownia wyrazów z "rz", "ó", "ż", "h" - wymiennym i niewymiennym; - Pisownia zakończeń rzeczowników i czasowników; - Pisownia wyrazów wielką literą; - Praktyczne stosowanie alfabetu; - Wzbogacanie, aktywizowanie i uściślanie słownictwa; Klasa III, semestr II: - Głośne i ciche czytanie ze zrozumieniem; - Swobodne i dłuższe ukierunkowane wypowiedzi na podany temat; - Ustne i pisemne układanie opowiadania, listu, opisu i sprawozdania; - Ćwiczenia w kształtnym pisaniu, wyrabianie czynności ortograficznej; - Rozpoznawanie zdań, rozwijanie zdań: zdania pojedyncze i złożone; - Rozpoznawanie części mowy: czasownik, rzeczownik, przymiotnik, przysłówek, liczebnik; - Praktyczne stosowanie przyimków i spójników; - Określanie liczby, rodzaju, osoby i czasu czasownika: czas przyszły i przeszły dokonany i niedokonany; - Pisownia wyrazów z "rz", "ż", "u", "ó", "ch", "h"; - Pisownia nazw własnych wielką literą; - Pisownia rzeczowników w liczbie pojedynczej i liczbie mnogiej; - Wzbogacanie, aktywizowanie i uściślanie słownictwa; Edukacja matematyczna Klasa I, semestr I: - Określanie i przedstawianie wzajemnego położenia przedmiotów na płaszczyźnie i w przestrzeni; - Porównywanie i porządkowanie przedmiotów; - Rozpoznawanie figur geometrycznych; - Klasyfikacja przedmiotów według podanej cechy, przeliczanie elementów zbiorów i porównywanie ich; - Wyodrębnianie podzbiorów i części wspólnej zbiorów; - Liczenie przedmiotów w zakresie 0-10; - Zapisywanie liczb od 0-10 cyframi i odczytywanie ich; - Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10; - Dopełnianie do pełnej dziesiątki; - Rozwiązywanie prostych zadań tekstowych; - Porównywanie liczb na osi liczbowej; - Rozwiązywanie grafów, tabelek i prostych równań; - Liczba jako wynik pomiaru; - Odczytywanie godzin na zegarze; - Dni tygodnia, ich nazwy oraz kolejność. Klasa I, semestr II: - Rozpoznawanie figur geometrycznych; - Porównywanie liczebności zbiorów; - Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 z przekroczeniem i bez przekroczenia progu dziesiątkowego; - Mnożenie i dzielenie w zakresie 20; - Rozszerzenie zakresu liczbowego do 100, liczenie dziesiątkami, porównywanie liczb dwucyfrowych, liczby w układzie pozycyjnym; - Mierzenie odcinków, porównywanie długości odcinków; - Wiadomości praktyczne: dni tygodnia liczenie pieniędzy (zł, gr.) jednostki długości (cm, m) jednostki wagi (dag, kg) jednostki pojemności (l) Klasa II, semestr I: - Wyodrębnianie zbiorów i części wspólnej zbiorów; - Powtórzenie zakresu liczbowego do 10, 20, 100; - Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 i 100 bez i z przekroczeniem progu dziesiątkowego; - Mnożenie i dzielenie liczb jednocyfrowych do 30; - Dzielenie jako mieszczenie i podział; - Stosowanie drzewek, tabel, grafów do działań matematycznych; - Rozwiązywanie zadań z treścią różnymi sposobami; - Rozpoznawanie linii prostych, prostopadłych i równoległych; - Rozpoznawanie linii prostych, łamanych i krzywych; - Wiadomości praktyczne: mierzenie odcinków, obliczenia zegarowe; - Rozszerzenia zakresu liczbowego do 100; Klasa II, semestr II: - Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 bez przekroczenia progu dziesiątkowego i z przekroczeniem progu dziesiątkowego w różnych aspektach, rozszerzenie do 1000; - Mnożenie i dzielenie liczb do 50 i do 1000 z wykorzystaniem rozdzielności mnożenia względem dodawania; - Rozwiązywanie równań na mnożenie, dzielenie, dodawanie i odejmowanie; - Rozwiązywanie zadań tekstowych różnymi sposobami; - Rozpoznawanie i rysowanie oraz mierzenie odcinków równoległych i prostopadłych; - Obliczanie ułamków 1, 1 z kg, m, godz., i zł; - Wiadomości praktyczne: liczenie pieniędzy, obliczenia zegarowe, jednostki wagi i miary; Klasa III, semestr I: - Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 różnymi sposobami; - Rozszerzenie zakresu liczbowego do 200 i do 1000; - Porównywanie różnicowe; - Rozwiązywanie zadań na dodawanie i odejmowanie; - Praktyczne stosowanie własności dodawania; - Dodawanie i odejmowanie wyrażeń dwumianowych; - Rozwiązywanie prostych zadań tekstowych; - Próby rozwiązywania złożonych zadań tekstowych w jednym zapisie; - Odróżnianie prostych, odcinków, krzywych, łamanych; - Mierzenie odcinków; - Mnożenie i dzielenie w zakresie 100; - Praktyczne stosowanie przemienności i rozdzielności mnożenia względem dodawania i odejmowania; - Pamięciowe mnożenie i dzielenie w zakresie 1000; - Wiadomości praktyczne: obliczenia pieniężne, zegarowe, kalendarzowe; Klasa III, semestr II: - Mnożenie i dzielenie w zakresie 100 - podzielność i wielokrotność liczb, dzielenie z resztą; - Rozwiązywanie równań na mnożenie i dzielenie do 100; - Rozszerzenie zakresu liczbowego do 1000 i do 1000, rozkład liczby na setki, dziesiątki, jedności; - Algorytm pisemnego dodawania i odejmowania; - Rozszerzenie zakresu liczbowego do 10 000 i do 1 000 000; - Algorytm pisemnego mnożenia i dzielenia; - Ułamki o mianownikach 2, 3, 4, 5, 6, 7,8; - Rozwiązywanie równań na dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie w zakresie 1000; - Rozwiązywanie i układanie zadań tekstowych w zakresie poznanych działań; - Geometria: obliczanie obwodu figur geometrycznych; - Zadania praktyczne dotyczące ważenia, mierzenia, pojemności, obliczeń zegarowych; Opracowanie: Beata Wojnar Wyświetleń: 13826
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |