![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Iwona Kucharska Lekcja wychowawcza, Konspekty Ocenianie zachowania ucznia w szkole - wyjazd na ?zieloną szkołę?. Konspekt godziny wychowawczej w klasie VI.Ocenianie zachowania ucznia w szkole - wyjazd na "zieloną szkołę"Konspekt godziny wychowawczej w klasie 6Zajęcia odbywają się przed wyjazdem na "zieloną szkołę", uczniowie mają już wystawione oceny próbne z zachowania. Znają WSO i wymogi na poszczególne oceny, dokonali także wnikliwej samooceny (arkusz samooceny). Oceny próbne zostały przeanalizowane (praca w grupach), a uczniów poinformowałam o możliwości ich poprawy. Cele operacyjne lekcji - Cel główny - uczniowie wiedzą jak należy zachowywać się podczas wspólnego wyjazdu, mają również świadomość, że zachowanie to podlega ocenie. - Cele szczegółowe - uczniowie: - wiedzą, że ocenę z zachowania wystawia wychowawca klasy konsultując ją z innymi nauczycielami, pracownikami szkoły i kolegami z klasy, pod uwagę brana jest także samoocena dziecka - ustalają jak zachowywać się w czasie jazdy autobusem, na terenie ośrodka, w stołówce oraz podczas ciszy nocnej - szczególną uwagę zwracają na zachowanie podczas pieszych wycieczek w górach - sami - w grupach formułują zasady bezpiecznego zachowania na "zielonej szkole", na podstawie których oceniane będzie ich zachowanie - wyciągają wnioski z krótkiej scenki przygotowanej wraz z uczniami młodszej klasy, która pojedzie z nimi na wycieczkę, dotyczące zachowania wobec młodszych kolegów - wymieniają poszczególne punkty regulaminu pobytu na "zielonej szkole" Metody pracy - pogadanka naprowadzająca - praca w grupach - prezentacja wniosków - krótka scenka Środki dydaktyczne - szary papier, karty wyboru Przebieg lekcji - czynności wstępne (powitanie, sprawdzenie obecności) - przedstawienie tematu lekcji - krótkie wprowadzenie -naprowadzenie (przypomnienie kto i w jaki sposób wystawia ocenę z zachowania - WSO) - praca w grupach - uczniowie formułują zasady zachowania się: - w autobusie - na terenie ośrodka I. w stołówce II. podczas ciszy nocnej III. w czasie wycieczek górskich i podczas zwiedzania na podstawie, których będą oceniani - prezentacja wniosków na forum klasy - krótka scenka - zachowanie w stosunku do młodszych kolegów, wnioski - podsumowanie Materiały do pracy w grupach Uczniowie wybierają właściwe zasady zachowania się w różnych sytuacjach, odrzucają niewłaściwe, dodają nowe - ich zdaniem również istotne. Materiały wydrukowane są na paskach papieru, uczniowie naklejają je na szary papier. ZACHOWANIE W AUTOBUSIE DBAMY O PORZĄDEK SPOŻYWAMY RÓŻNE NAPOJE NIE CHODZIMY PO AUTOBUSIE NIE NIEPOKOIMY KIEROWCY MOŻEMY ZMIENIAC MIEJSCA NIE SPOŻYWAMY NAPOJÓW GAZOWANYCH NIE PRZESIADAMY SIĘ BEZ POTRZEBY WSIADAMY I WYSIADAMY NA WYRAŹNE POLECENIE NAUCZYCIELA NIE INTERESUJEMY SIĘ MIJANYMI MIEJSCOWOŚCIAMI ZABAWIAMY KIEROWCĘ ROZMOWĄ ZACHOWANIE NA TERENIE OŚRODKA DBAMY O PORZĄDEK W POKOJACH I TOALECIE STARAMY SIĘ ODWIEDZIĆ JAK NAJWIĘCEJ KOLEGÓW NIE BIEGAMY PO KORYTARZU I SCHODACH NIE TRZASKAMY DRZWIAMI ABY WYJŚĆ Z BUDYNKU NALEŻY POWIADOMIĆ KOLEGĘ Z POKOJU NIE OPUSZCZAMY SAMOWOLNIE OŚRODKA NIE ZAMYKAMY SIĘ NA KLUCZ W POKOJACH SZANUJEMY WYPOSAŻENIE OŚRODKA ZACHOWANIE W STOŁÓWCE NIE ROZMAWIAMY W CZASIE POSIŁKÓW ZABAWIAMY KOLEGÓW ROZMOWĄ ODNOSIMY TALERZE DO OKIENKA JEMY KULTURALNIE MYJEMY RĘCE PRZED POSIŁKIEM JEMY TYLKO TO NA CO MAMY OCHOTE NIE GRYMASIMY ZACHOWANIE PODCZAS CISZY NOCNEJ OD GODZ. 22.00 POZOSTAJEMY W SWOICH POKOJACH NIE ZAKŁÓCAMY CISZY INNYM WSTAJEMY ZARAZ PO PRZEBUDZENIU GŁOŚNO NIE ROZMAWIAMY ODWIEDZAMY KOLEŻANKI I KOLEGÓW DO TOALETY UDAJEMY SIĘ TYLKO W UZASADNIONYCH PRZYPADKACH JEŚLI OBUDZIMY SIĘ WCZEŚNIE ZACHOWUJEMY SIĘ BARDZO SPOKOJNIE, NIE BUDZIMY KOLEGÓW - MOŻEMY POCZYTAĆ KSIĄŻKĘ ZACHOWANIE W CZASIE WYCIECZEK GÓRSKICH ORAZ PODCZAS ZWIEDZANIA UWAŻNIE SŁUCHAMY WYCHOWAWCÓW I PRZEWODNIKA STARAMY SIĘ JAK NAJSZYBCIEJ DOTRZEĆ NA MIEJSCE NIE MUSIMY ZABIERAC PLECAKÓW UBIERAMY SIĘ W TO, CO NAM ODPOWIADA TEMPO MARSZU DOSTOSOWUJEMY DO OSÓB SŁABSZYCH NIE ODŁĄCZAMY SIĘ OD GRUPY ZABIERAMY PLECAK, KURTKĘ PRZECIWDESZCZOWA, PICIE I DRUGIE ŚNIADANIE NIE WYPRZEDZAMY WYCHOWAWCY I PRZEWODNIKA Krótka scenka z udziałem młodszych kolegów (udział biorą dwie dziewczynki z klasy IV i dwóch chłopców z klasy VI) Uczniowie ustawiają krzesełka jak w autobusie, pierwsi siadają chłopcy, przed nimi znajdują się dwa miejsca wolne, zbliżają się do nich dwie koleżanki - Patrz, Olu - tutaj jest wolne! - Świetnie, ja siadam przy oknie, może uda mi się zrobić po drodze parę zdjęć. Chłopcy nie są najwyraźniej zachwyceni takim towarzystwem, spoglądają na siebie znacząco i pierwszy odzywa się Piotr: - Tutaj już jest zajęte, szukajcie dalej! Ola i Michasia szukają innych miejsc, niestety bez powodzenia, wracają więc nieco wystraszone z powrotem. Michasia zaczyna: - Możemy jednak tutaj? (po chwili dodaje) - nic już wolnego nie zostało. - A dobrze szukałyście? - wtrąca Piotrek. - Nie ma co, sprytnie to sobie wymyśliłyście! Chłopcy bacznie przyglądają się dziewczynkom, Ola wyjmuje właśnie aparat fotograficzny. - Spokojnie, spokojnie młode - widzicie te zasłonki? (i nie czekając na odpowiedź), zasłońcie je migiem, bo przecież tak jest za jasno! Kolega Piotra - Wojtek, jest najwyraźniej zainteresowany aparatem, dodaje więc: - A aparacik szybciutko do "dziadzi", bo jeszcze go wasze niedoświadczone rączki upuszczą. Widząc zdziwienie na twarzach dziewcząt dodaje: - No, nie wiecie, że Wasza pani kazała się wami zaopiekować?
Opracowanie: Iwona Kucharska Zgłoś błąd Wyświetleń: 3146
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |