Katalog

Anna Kaczmarek
Język niemiecki, Scenariusze

"American Pie" - Arbeit am Lied. Scenariusz lekcji w ramach integracji międzyprzedmiotowej języka niemieckiego i języka angielskiego.

- n +

"American Pie"- Arbeit am Lied. Die Popsängerin Madonna stellt sich vor.

Scenariusz lekcji w ramach integracji międzyprzedmiotowej języka niemieckiego i języka angielskiego dla klasy 3 Liceum Ogólnokształcącego


Cele ogólne:


  • motywowanie uczniów do poszerzania i rozwijania umiejętności językowych, umożliwiających znalezienie ciekawej pracy w przyszłym dorosłym życiu;
  • doskonalenie wypowiadania się w języku niemieckim i angielskim.
  • zachęcanie uczniów do samodzielnego tłumaczenia tekstów piosenek w języku niemieckim i języku angielskim;
  • zapoznanie z życiorysem i karierą zawodową popularnej amerykańskiej piosenkarki Madonny;
  • doskonalenie umiejętności tłumaczenia tekstów piosenek;

    Cele operacyjne:

    Uczeń:
  • zna podstawowe fakty z życia osobistego i zawodowego amerykańskiej piosenkarki Madonny;
  • czyta ze zrozumieniem tekst piosenki pt.: "American Pie";
  • tłumaczy z języka niemieckiego i języka angielskiego tekst piosenki na język polski;
  • opowiada treść piosenki własnymi słowami;
  • wyjaśnia pojęcia występujące w tekście piosenki;
  • współpracuje z rówieśnikami w zespole.

    Metody:

  • oglądowa;
  • samodzielnego działania;
  • rozmowa kierowna.

    Formy:

  • grupowa.

    Środki dydaktyczne:

  • kserokopie piosenki Madonny pt.: "American Pie" dla każdego ucznia;
  • CD z piosenkami Madonny;
  • odtwarzacz płyt kompaktowych;
  • plakaty, wycinki prasowe o piosenkarce w formie wystawy na tablicy;
  • słowniki polsko- niemieckie i polsko- angielskie;
  • magnesy;
  • 2 arkusze szarego papieru pakowego;
  • kolorowe pisaki.

    Przebieg zajęć:


    1. Powitanie uczestników zajęć przez nauczycieli prowadzących.
    2. Podanie tematu lekcji i podział młodzieży na 2 grupy językowe.
    3. Wysłuchanie z płyty CD piosenki Madonny pt.: "American Pie".
    4. Przygotowanie w grupach językowych krótkiej prezentacji życiorysu i kariery zawodowej amerykańskiej piosenkarki Madonny w dwóch różnych językach: po niemiecku i angielsku na podstawie plakatów piosenkarki i wycinków prasowych.
    5. Prezentacja wyników prac w grupach po niemiecku i angielsku.
    6. Rozdanie kserokopii tekstu piosenki Madonny pt.: "American Pie" w języku niemieckim i angielskim.
    7. Tłumaczenie testu piosenki z języka niemieckiego i języka angielskiego na język polski przy zastosowaniu słowników językowych.
    8. Prezentacja tłumaczeń przez obie grupy równocześnie. Uczniowie podczas tej fazy lekcji będą mogli zaobserwować różnice w tłumaczeniach tekstu piosenki wynikające ze specyfiki języka niemieckiego i angielskiego. W tej części pracy nad tekstem nauczyciel na bieżąco ustosunkowuje się do ewentualnych błędów w tłumaczeniach.
    Nauczyciele porozumiewają się z uczniami w tym języku, którego są wykładowcami.
    9. Zapis tłumaczeń tekstów piosenki obu grup na papierze pakowym i zawieszenie ich na tablicy.
    10. Interpretacja treści piosenki i tytułu w grupach językowych i przedstawienie wyników dyskusji drugiej grupie.
    11. Podsumowanie zajęć przez obu nauczycieli i ponowne wysłuchanie piosenki z płyty kompaktowej.
    12. Podanie zadania domowego.

    Zadanie domowe:

    Opisz postać popularnej amerykańskiej piosenkarki Madonny na podstawie uzyskanych na zajęciach informacji oraz dodatkowych z Internetu w języku niemieckich lub angielskim na komputerze.

    Opracowanie:
    Anna Kaczmarek

  • Wyświetleń: 2292


    Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.