Katalog Alina Zdeb Zawodowe, Scenariusze Wiązanie cegieł w narożnikach prostokątnych - scenariusz lekcji z technologiiWiązanie cegieł w narożnikach prostokątnych.I. CELE LEKCJI: 1.Cel ogólny: Zapoznanie z zasadami wykonywania narożników prostokątnych. 2. Cele operacyjne: Uczeń powinien: II. FORMA PRACY: Praca w grupach 4-osobowych. III. METODA PRACY: Pogadanka, pokaz, ćwiczenia. IV. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: Foliogramy, tablica wyłożona miękką wykładziną i klocki("cegły") z rzepami, zestawy klocków("cegieł") i kartki z tematami ćwiczenia dla poszczególnych grup V. PRZEBIEG LEKCJI: 1. Część nawiązująca - Przypomnienie przez uczniów zasad wykonywania warstwy wozówkowej i główkowej oraz ich zakończenia w murach różnej grubości w wiązaniu pospolitym - Podział uczniów na grupy 2. Realizacja tematu - Pogadanka o zastosowaniu narożników muru w praktyce - Objaśnienie zasad wykonywania narożników w dwóch kolejno po sobie następujących warstwach (zasady przedstawione na foliogramie są widoczne dla uczniów przez cały czas wykonywania ćwiczenia) - Pokazanie przykładu kolejnych dwóch warstw muru w narożniku i omówienie go - Rozdanie kartek z tematami i omówienie wykonania ćwiczenia (Czas na wykonanie zadania wynosi 10 minut. Układacie dwie kolejne warstwy cegieł: główkową i wozówkową jedna na drugiej wykorzystując przygotowane klocki. Możecie korzystać z zasad przedstawionych na foliogramie. Wybieracie lidera grupy, który zaprezentuje rozwiązanie zadania na tablicy.) - Układanie przez poszczególne grupy wyznaczonych narożników. - Przedstawienie wyników pracy przez liderów poszczególnych grup (układają warstwy narożników posługując się klockami z rzepami i tablicą lub rysują je na zwykłej tablicy) 3. Zakończenie lekcji: - Podsumowanie ćwiczenia (wskazanie ćwiczeń wykonanych prawidłowo oraz tych, w których wystąpiły błędy) - Odpowiedzi na pytania uczniów - Podanie i omówienie zadania domowego (narysować w zeszycie układy cegieł w narożnikach prostokątnych w co najmniej dwóch murach różnej grubości) Taka forma realizacji tematu pozwala na maksymalne zaktywizowanie uczniów i przynosi oczekiwane efekty. Może być zastosowana do realizacji kolejnych tematów z wiązań cegieł.
Opracowanie: Wyświetleń: 2586
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |