AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Mirosława Kulawiak
Ekologia, Artykuły

"W zgodzie z naturą" - turniej ekologiczny

- n +

I Cele imprezy:

- szerzenie świadomości ekologicznej wśród uczniów o środowisku naturalnym, jego zagrożenia i ochronie
- budzenie i rozwijanie u uczniów zainteresowań przyrodniczych
- wypracowanie praktycznych wniosków i rad: jak żyćw zgodzie z naturą?

II Uczestnicy: uczniowie klas 4 - 6

III Zasady turnieju:
- pytania turniejowe obejmują wiadomości z zakresu edukacji ekologicznej. Z klas 4 - 6 oraz informacje zawarte w audycjach Ekoekspressu nadanej z okazji Dnia Ziemi
- w turnieju biorą udział trzyosobowe drużyny reprezentujące klasy 4 - 6
- drużyny losują pytania, w ciągu 1 minuty udzielają odpowiedzi
- za prawidłową odpowiedź drużyna otrzymuje 3 punkty, za błędną 0 punktów
- punkty przyznaje jury
- drużyny, które zajęły któreś z trzech pierwszych miejsc, otrzymują nagrody, a pozostałe dyplomy

IV Miejsce i czas trwania turnieju
- w ciągu 90 minut (przerwa w postaci przerywnika muzycznego między częścią wiedzową a plastyczną turnieju)
- w auli szkolnej z przygotowanymi miejscami dla drużyn i widowni

V Przebieg turnieju
- powitanie i przedstawienie jury i zawodników
- zapoznanie z zasadami turnieju
- przeprowadzenie turnieju - 5 pytań dla każdej z drużyn (zróżnicowanie pytań na klasy 4, 5, 6) +zajęcia praktyczne

Oto przykładowe pytania turnieju

1. Czym zajmuje się sozologia?
2. Co to jest dziura ozonowa?
3. Który z parków narodowych w Polsce jest największy, a który najmniejszy?
4. W którym roku powstała LOP?
5. Co to jest smog i gdzie on występuje?
6. Kiedy obchodzimy Światowy Dzień Ziemi? (podaj dzień i miesiąc)
7. Co zawiera "Czerwona Księga"?
8. Jak zmniejszyć zużycie prądu we własnym domu? (podaj 2 przykłady)
9. Kiedy obchodzimy Światowy Dzień Ochrony Środowiska?
10. Zlokalizuj na mapie Polski Ojcowski i Słowiński Park Narodowy
11. Co to są pomniki przyrody?
12. Jakie korzyści czerpie człowiek z lasu? (podaj 3 przykłady)
13. Kto był inicjatorem założenia LOP?
14. Podaj nazwę nauki zajmującej się ptactwem?
15. Ile parków narodowych mamy obecnie w Polsce?

Oprócz pytań wiedzowych zadaniem uczniów jest rozszyfrowanie znaków ekologicznych na przedstawionych opakowaniach.
Turniej obejmuje również szybki konkurs na hasło popularyzujące segregację śmieci i walkę z nimi.
W ostatniej fazie turnieju na uczestników czekają zadania plastyczno - techniczne. Pierwsze zadanie polega na wykonaniu ekoreklamy propagującej oszczędzanie wody. Kolejne zadanie to stworzenie z opakowań plastikowych (wcześniej przygotowanych) rzeczy użytecznych do swojego domu, szkoły.
Przy wykonaniu tej pracy wykorzystać można makulaturę, szary papier, ścinki wycinanek i bibuły. Ostatnie zadanie to wykonanie w przeciągu 10 minut węża z butelek typu pet. Zwycięża drużyna, która wykona najdłuższego węża.

VI Zakończenie turnieju

- zsumowanie punktów za wszystkie konkurencje
- ogłoszenie wyników i wręczenie nagród, dyplomów

Opracowanie: Mirosława Kulawiak

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1393


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.