Katalog Agnieszka Hałaczkiewicz Język niemiecki, Konspekty "Ich komme aus Polen" - Wir präsentieren unsere Projekte. Konspekt zajęć edukacyjnych z języka niemieckiego dla klasy I gimnazjum."Ich komme aus Polen" - Wir präsentieren unsere Projekte.KONSPEKT ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO DLA KLASY I GIMNAZJUMCele zajęć: - dydaktyczny - utrwalenie zagadnień leksykalno - gramatycznych wprowadzonych w rozdziale I. podręcznika "Was ist los?1"; - kształcący - kształtowanie poprawnej wymowy, użycie w różnych sytuacjach dnia codziennego zwrotów i wyrażeń często używanych w klasie; - wychowawczy - uczniowie dobrze radzą sobie w kręgu klasowym i w grupie, potrafią planować i organizować własną pracę, efektywnie współdziałają z zespołem, posiadają umiejętność twórczego rozwiązywania problemów, potrafią zachować się kulturalnie podczas gry dydaktycznej, aktywnie uczestniczą w zajęciach; kształcenie poczucia przynależności i tożsamości narodowej {collage). Metody pracy: - programowa z wykorzystaniem podręcznika programowego - praca pod kierunkiem nauczyciela, z wykorzystaniem różnych środków dydaktycznych - drama - collage Formy: - praca w parach i grupach - indywidualna - frontalna Środki dydaktyczne: - magnetofon - kaseta - mikrofon - projekty przygotowane przez uczniów PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Faza organizacyjna: Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności, zapisanie tematu. 2. Faza wprowadzająca: Wykonanie przez uczniów i nauczyciela piosenki "Ich bin Ausländer". 3. Faza główna (Dominanta lekcji): - Prezentacja przygotowanych przez uczniów scenek na bazie słownictwa dotyczącego tematu lekcji - Prezentacja collage'y - Konkurs na najszybciej wyrecytowaną rymowankę "Wer nichts weiß...". 4. Faza relaksacyjna: Uczniowie śpiewają kanon: "Bruder Jakob". 5. Faza podsumowująca: - nauczyciel pisze na tablicy wyraz "pień drzewa", uczniowie okrywają go "liśćmi" wymyślając wyrazy rozpoczynające się na poszczególne litery "wyrazu pnia", wygrywa osoba, która pierwsza wykona zadanie, - nauczyciel mówi alfabet; osoba, która wygrała poprzednią zabawę, mówi "Stop", a uczniowie wymyślają jak najwięcej słów rozpoczynających się na literę, na którą nauczyciel skończył alfabet. 6. Zadanie domowe: uczniowie przygotowują quiz leksykalno - gramatyczny, podsumowujący rozdział I podręcznika "Was ist los?1". :
Opracowanie: Agnieszka Hałaczkiewicz Wyświetleń: 4694
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |