AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Hałaczkiewicz
Język niemiecki, Konspekty

"Ich komme aus Polen" - Wir präsentieren unsere Projekte. Konspekt zajęć edukacyjnych z języka niemieckiego dla klasy I gimnazjum.

- n +

"Ich komme aus Polen" - Wir präsentieren unsere Projekte.

KONSPEKT ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO DLA KLASY I GIMNAZJUM

Cele zajęć:

- dydaktyczny - utrwalenie zagadnień leksykalno - gramatycznych wprowadzonych w rozdziale I. podręcznika "Was ist los?1";
- kształcący - kształtowanie poprawnej wymowy, użycie w różnych sytuacjach dnia codziennego zwrotów i wyrażeń często używanych w klasie;
- wychowawczy - uczniowie dobrze radzą sobie w kręgu klasowym i w grupie, potrafią planować i organizować własną pracę, efektywnie współdziałają z zespołem, posiadają umiejętność twórczego rozwiązywania problemów, potrafią zachować się kulturalnie podczas gry dydaktycznej, aktywnie uczestniczą w zajęciach; kształcenie poczucia przynależności i tożsamości narodowej {collage).

Metody pracy:

- programowa z wykorzystaniem podręcznika programowego
- praca pod kierunkiem nauczyciela, z wykorzystaniem różnych środków dydaktycznych
- drama
- collage

Formy:

- praca w parach i grupach
- indywidualna
- frontalna

Środki dydaktyczne:

- magnetofon
- kaseta
- mikrofon
- projekty przygotowane przez uczniów

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Faza organizacyjna:
Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności, zapisanie tematu.

2. Faza wprowadzająca:
Wykonanie przez uczniów i nauczyciela piosenki
"Ich bin Ausländer".

3. Faza główna (Dominanta lekcji):
- Prezentacja przygotowanych przez uczniów scenek na bazie słownictwa dotyczącego tematu lekcji
- Prezentacja collage'y
- Konkurs na najszybciej wyrecytowaną rymowankę "Wer nichts weiß...".

4. Faza relaksacyjna:
Uczniowie śpiewają kanon: "Bruder Jakob".

5. Faza podsumowująca:
- nauczyciel pisze na tablicy wyraz "pień drzewa", uczniowie okrywają go "liśćmi" wymyślając wyrazy rozpoczynające się na poszczególne litery "wyrazu pnia", wygrywa osoba, która pierwsza wykona zadanie,
- nauczyciel mówi alfabet; osoba, która wygrała poprzednią zabawę, mówi "Stop", a uczniowie wymyślają jak najwięcej słów rozpoczynających się na literę, na którą nauczyciel skończył alfabet.

6. Zadanie domowe: uczniowie przygotowują quiz leksykalno - gramatyczny, podsumowujący rozdział I podręcznika "Was ist los?1". :

Opracowanie: Agnieszka Hałaczkiewicz
nauczycielka Publicznego Gimnazjum
w Pajęcznie

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4694


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.