Katalog Agnieszka Hałaczkiewicz Język niemiecki, Konspekty "Essen und Trinken - Festigung des Materials". Konspekt zajęć edukacyjnych z języka niemieckiego dla klasy I gimnazjum.Essen und Trinken - Festigung des MaterialsKONSPEKT ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO DLA KLASY I GIMNAZJUMCele zajęć: - dydaktyczny - określanie nazw artykułów spożywczych i napojów, ceny, określanie jednostek miary, wyrażanie życzenia, system monetarny w krajach niemieckojęzycznych; koniugacja czasowników essen i trinken w lp. i mn., czasownik modalny möchten; - kształcący - kształtowanie poprawnej wymowy, umiejętności mówienia, doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu; - wychowawczy - uczniowie mają świadomość obrazu kulturalnego, stylu życia oraz usposobienia ludzi zamieszkujących kraje niemieckiego obszaru językowego, dobrze radzą sobie w kręgu klasowym i w grupie, potrafią planować i organizować własną pracę, efektywnie współdziałają z zespołem, posiadają umiejętność twórczego rozwiązywania problemów, potrafią zachować się kulturalnie podczas gry dydaktycznej, aktywnie uczestniczą w zajęciach. Metody pracy: - programowa z wykorzystaniem podręcznika programowego - praca pod kierunkiem nauczyciela, z wykorzystaniem różnych środków dydaktycznych - drama - gry dydaktyczne Formy: - frontalna - praca indywidualna, zbiorowa oraz w parach i grupach Środki dydaktyczne: - magnetofon - kaseta - rekwizyty przygotowane przez uczniów (karta dań, dekoracja restauracji, sklepu, owoce, warzywa, napoje, banknoty EURO) - podręcznik i zeszyt ćwiczeń "Was ist los?1" PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Faza organizacyjna: Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności, zapisanie tematu. 2. Faza wprowadzająca: Rozgrzewka językowa- uczniowie kolejno siadają na krześle, mając zawiązane przepaską oczy, wybierają z kosza po jednym owocu lub warzywie i wymieniają głośno jego nazwę. 3. Faza główna (Dominanta zajęć): - Prezentacja przygotowanych przez uczniów scenek teatralnych: - Im Geschäft - Im Restaurant - Das Frühstück bei Familie Müller. 4. Faza relaksacyjna: Uczniowie śpiewają piosenki: - Freunde - Das Hobby-Lied - Ich bin Ausländer 5. Faza podsumowująca: - Hörtext: "Werbung" LB S.60 - uczniowie słuchają reklam produktów spożywczych, mając przed oczami obrazki. Po wysłuchaniu każdej reklamy uczniowie wybierają obrazek, który pasuje do reklamowanego produktu. - Gra dydaktyczna: nauczyciel pisze na tablicy słowo: MINERALWASSER. Zadaniem uczniów jest ułożenie jak największej ilości nowych słów, które powstaną po przestawieniu liter. - Uczniowie otrzymują karty pracy; ich zadaniem jest zakreślenie jednego produktu, który nie pasuje do grupy pozostałych. 6.Zadanie domowe: PROJEKT: Uczniowie projektują jadłospis na uroczystą kolację dla swojej rodziny.
Opracowanie: Agnieszka Hałaczkiewicz Wyświetleń: 9755
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |