Katalog Agnieszka Hałaczkiewicz Język niemiecki, Konspekty "Körperteile - Festigung des Materials". Konspekt zajęć edukacyjnych z języka niemieckiego dla klasy II gimnazjum.Körperteile - Festigung des MaterialsCele zajęć:- dydaktyczny - utrwalenie nazw części ciała, formułowanie pytania o samopoczucie, o dolegliwości, udzielanie rad oraz informacji o stanie zdrowia; odmiana czasownika müssen, zaimki osobowe w celowniku; - kształcący - kształtowanie poprawnej wymowy, umiejętności mówienia, doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz pisania; - wychowawczy - uczniowie dobrze radzą sobie w kręgu klasowym i w grupie, potrafią planować i organizować własną pracę, efektywnie współdziałają z zespołem, potrafią zachować się kulturalnie podczas gry dydaktycznej, aktywnie uczestniczą w zajęciach. Metody pracy: - programowa z wykorzystaniem podręcznika programowego - praca pod kierunkiem nauczyciela, z wykorzystaniem różnych środków dydaktycznych - drama - gry dydaktyczne Formy: - frontalna - praca indywidualna, zbiorowa oraz w parach i grupach Środki dydaktyczne: - projektor - magnetofon - foliogramy - kaseta - rekwizyty przygotowane przez uczniów - podręcznik i zeszyt ćwiczeń "Was ist los?" Przebieg zajęć: 1. Faza organizacyjna (powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności, zapisanie tematu zajęć) 2. Faza wprowadzająca: zadaniem uczniów jest wypisanie wszystkich części ciała, jakie widzą na obrazie F. Leger'a "Die Tänzerinnen mit den Vögeln" 3. Faza główna: (Dominanta zajęć) - Gra dydaktyczna: nauczyciel rozdaje uczniom kolorowe karteczki, na których zapisują swoje imiona, uczniowie wrzucają karteczki do pudełka i losują po jednej; następnie opisują osobę, której imię wylosowali, a zadaniem klasy jest odgadnięcie, o kogo chodzi. - Prezentacja scenek przygotowanych przez uczniów: - Das Examen in Medizin - Beim Arzt - Rozumienie ze słuchu: uczniowie słuchają dialogu z kasety, a następnie wykonują ćwiczenie typu PRAWDA - FAŁSZ i odpowiadają na pytania do tekstu (ćwicz. d2 / d3 ze str. 66 w zeszycie ćwiczeń). 4.Faza relaksacyjna: uczniowie śpiewają popularną piosenkę młodzieżową "So bist du". 5.Faza podsumowująca: pantomima - uczniowie za pomocą gestów i mimiki pokazują przysłowia, w których występują części ciała; zadaniem klasy jest odgadnięcie przysłów. 6. Zadanie domowe: Ćwicz. e 1 ze str. 68 w zeszycie ćwiczeń: uczniowie uzupełniają brakujące przysłowia, w których występują części ciała.
Opracowanie: Agnieszka Hałaczkiewicz Wyświetleń: 6991
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |