AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Danuta Kryger, Tomasz Jagielski
Przyroda, Scenariusze

Jak zrobiliśmy Szkolną Debatę Europejską połączoną z referendum?

- n +

Jak zrobiliśmy Szkolną Debatę Europejską połączoną z referendum?


CEL GŁÓWNY:

przygotowanie uczniów do nadchodzących zmian w Polsce i w integrującej się Europie

- CELE SZCZEGÓŁOWE:

I Wiadomości:
 uczeń zna:
* rys historyczny i główne etapy kształtowania się Wspólnot Europejskich
* zna cele i struktury organizacyjne Wspólnot Europejskich
uczeń rozumie:
* jakie są korzyści dla Polski z przystąpienia do Unii Europejskiej oraz zagrożeń z tego wynikających

II Umiejętności
uczeń potrafi:
* posługiwać się różnorodnymi materiałami źródłowymi
* dokonywać selekcji informacji
* przekazać swoje poglądy formułować wnioski

III Postawy
- wdrażanie do pracy w zespole
- kształtowanie postawy szacunku wobec osób o innych poglądach

METODY PRACY

aktywizujące / debata /

FORMY PRACY:
- zespołowa, indywidualna, grupowa.

CZAS TRWANIA ZAJĘĆ:
jedną godzinę lekcyjną

ŚRODKI I POMOCE:

- mapa ścienna państw członkowskich i kandydujących do UE, scena / flaga unii z napisem – debata europejska / , stoły dla grup reprezentujących przeciwników i zwolenników UE, zegar Przygotowania do Szkolnej Debaty Europejskiej trwały już znacznie wcześniej. Uczniowie Gimnazjum mieli za zadanie oglądać programy informacyjne dotyczące UE oraz zdobywać informacje z wszelkich dostępnych źródeł. Na lekcjach geografii i wiedzy o społeczeństwie prowadzona była wymiana i usystematyzowanie informacji dotyczących struktur organizacyjnych UE, zasad jej działania oraz negocjowanych warunków wejścia Polski do UE. Odbyły się klasowe debaty europejskie. Uzyskane doświadczenia stały się podstawą , aby w styczniu odbyła się Ogólnoszkolna Debata Europejska, na którą zaprosiliśmy wójta naszej gminy.
Przeciwników jak i zwolenników wejścia Polski do Unii Europejskiej reprezentowali uczniowie z każdej klasy.

PRZEBIEG DEBATY:

I Część wstępna
1. Wysłuchanie hymnu Polski i UE.
2. Nauczyciel przedstawił cel debaty oraz obowiązujące reguły.
II Część właściwa
1. Wystąpienie i przedstawienie argumentów lidera zwolenni- ków grupy wejścia Polski do UE – czas 7 min.
2. Wystąpienie i przedstawienie argumentów lidera przeciwni- ków grupy wejścia Polski do UE – czas 7 min.
3. Pytania uczniów do zwolenników i przeciwników unii – czas na przygotowanie się do odpowiedzi na każde pytanie grupa ma 1min.
III Część podsumowująca
1. Podsumowanie debaty przez wójta gminy.
2. Referendum Czy Jesteś za przystąpieniem Polski w 2004r do UNII EUROPEJSKIEJ

WYNIKI REFERENDUM

Ogółem głosowało 174 uczniów z klas I – III
TAK – głosowało 60,3 % uczniów
NIE - głosowało 37,3% uczniów
Głosów nieważnych – 2,3%

Opracowanie: Danuta Kryger

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 701


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.