![]() |
![]() |
Katalog Danuta Kryger, Tomasz Jagielski Przyroda, Scenariusze Jak zrobiliśmy Szkolną Debatę Europejską połączoną z referendum?Jak zrobiliśmy Szkolną Debatę Europejską połączoną z referendum?CEL GŁÓWNY: przygotowanie uczniów do nadchodzących zmian w Polsce i w integrującej się Europie - CELE SZCZEGÓŁOWE: I Wiadomości: uczeń zna: * rys historyczny i główne etapy kształtowania się Wspólnot Europejskich * zna cele i struktury organizacyjne Wspólnot Europejskich uczeń rozumie: * jakie są korzyści dla Polski z przystąpienia do Unii Europejskiej oraz zagrożeń z tego wynikających II Umiejętności uczeń potrafi: * posługiwać się różnorodnymi materiałami źródłowymi * dokonywać selekcji informacji * przekazać swoje poglądy formułować wnioski III Postawy - wdrażanie do pracy w zespole - kształtowanie postawy szacunku wobec osób o innych poglądach METODY PRACY aktywizujące / debata / FORMY PRACY: - zespołowa, indywidualna, grupowa. CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: jedną godzinę lekcyjną ŚRODKI I POMOCE: - mapa ścienna państw członkowskich i kandydujących do UE, scena / flaga unii z napisem – debata europejska / , stoły dla grup reprezentujących przeciwników i zwolenników UE, zegar Przygotowania do Szkolnej Debaty Europejskiej trwały już znacznie wcześniej. Uczniowie Gimnazjum mieli za zadanie oglądać programy informacyjne dotyczące UE oraz zdobywać informacje z wszelkich dostępnych źródeł. Na lekcjach geografii i wiedzy o społeczeństwie prowadzona była wymiana i usystematyzowanie informacji dotyczących struktur organizacyjnych UE, zasad jej działania oraz negocjowanych warunków wejścia Polski do UE. Odbyły się klasowe debaty europejskie. Uzyskane doświadczenia stały się podstawą , aby w styczniu odbyła się Ogólnoszkolna Debata Europejska, na którą zaprosiliśmy wójta naszej gminy. Przeciwników jak i zwolenników wejścia Polski do Unii Europejskiej reprezentowali uczniowie z każdej klasy. PRZEBIEG DEBATY: I Część wstępna 1. Wysłuchanie hymnu Polski i UE. 2. Nauczyciel przedstawił cel debaty oraz obowiązujące reguły. II Część właściwa 1. Wystąpienie i przedstawienie argumentów lidera zwolenni- ków grupy wejścia Polski do UE – czas 7 min. 2. Wystąpienie i przedstawienie argumentów lidera przeciwni- ków grupy wejścia Polski do UE – czas 7 min. 3. Pytania uczniów do zwolenników i przeciwników unii – czas na przygotowanie się do odpowiedzi na każde pytanie grupa ma 1min. III Część podsumowująca 1. Podsumowanie debaty przez wójta gminy. 2. Referendum Czy Jesteś za przystąpieniem Polski w 2004r do UNII EUROPEJSKIEJ WYNIKI REFERENDUM Ogółem głosowało 174 uczniów z klas I – III TAK – głosowało 60,3 % uczniów NIE - głosowało 37,3% uczniów Głosów nieważnych – 2,3%
Opracowanie: Danuta Kryger Wyświetleń: 701
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |