AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Barbara Stecko, Barbara Guzdek, Teresa K
Ekologia, Scenariusze

Scenariusz ślubowania członków koła ekologicznego

- n +

SCENARIUSZ ŚLUBOWANIA CZŁONKÓW KOŁA EKOLOGICZNEGO

Dekorację stanowią namalowane przez dzieci plakaty ilustrujące las, zwierzęta, kwiaty, z wpisanymi w tle hasłami ekologicznymi; z boku umieszczony jest proporzec wykonany przez nauczyciela według własnego pomysłu, na który dzieci złożą ślubowanie.
Cele:
  • uwrażliwienie dzieci na piękno otaczającej przyrody;
  • rozwijanie zainteresowań;
  • uświadomienie dzieciom potrzeby poszanowania praw przyrody;
  • kształtowanie umiejętności wyrażania myśli w formie zdania;
  • kształtowanie aktywnej postawy związanej z ochroną środowiska.
Przebieg spotkania:
  1. Powitanie gości: rodziców uczniów klasy I „c” oraz Panią dyr. mgr T. Chmiel.
  2. Zaśpiewanie przez dzieci piosenki pt. „Śmieciu precz”.
  3. Wyjaśnienie celu spotkania. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ekologii.
  4. Zaproszenie gości do wysłuchania inscenizacji „Zagraj w zielone”.
  5. Uroczyste ślubowanie prowadzone przez Panią dyrektor – dzieci składają i powtarzają słowa przysięgi na proporzec.
  6. Wręczenie legitymacji Młodego Ekologa.
  7. Pożegnanie gości piosenką „Kundel bury”.
ŚLUBOWANIE MŁODEGO EKOLOGA

*****Dzieci śpiewają piosenkę „Śmieciu precz” ***** Dziecko 1
Witamy Wszystkich bardzo serdecznie i zapraszamy na miłe popołudnie z ekologią. Chcemy pokazać Państwu w skromnych wierszach piękno przyrody oraz jej ochronę w związku z postępującą ciągle dewastacją.

***** INSCENIZACJA ZAGRAJ W ZIELONE***** Dziecko 2:
Z ziarna wyrosnę w ogromną sosnę.
Piach, sucha ziemia, susza w korzeniach.
Jestem wytrwała, pień mój jak strzała.
Nad moim czołem chmurki wesołe.
Ja kocham słońce.

Dziecko 3:
 „NIEZAPOMINAJKI”
Niezapominajki, to są kwiatki z bajki!
Rosną nad potoczkiem, patrzą żabim oczkiem.
Gdy się płynie łódką, śmieją się cichutko.
I szepcą mi skromnie: „nie zapomnij o mnie”.

Dziecko 4,5:
 Zieleń w mieście ledwie się mieści.
Mało jej w ogródkach, na przedmieściach.
To ciasnota jej doskwiera na skwerach.
To ją dusi dym, to bruk uwiera.
Tyle – że wyściubia trawkę spod chodnika.
Tyle – że zza płotu listek wytyka.
Tyle – że wysunie się brzózką nad rynną.
Tyle – że tam będzie, gdzie jej być nie powinno.
Otwórzmy jej drzwi i okna na przestrzał –
Żeby mogła wejść swobodnie do mieszkań

*****Piosenka „Roślinki w klasie mam”***** Dziecko 6:
 Żółci się łubin, pachnie miodem i latem.
Pszczoła lubi zanurzyć w łubinowy kwiatek.
Swoje łapki kosmate.

Dziecko 7: Tutaj mają norę polne myszy.
Wszystkie się boją –
Nawet gdy się kłos zakołysze.
Nawet kiedy wąsem poruszy zając.
Kiedy zadzwonią skowronki –
Myszy uciekają, aż im się trzęsą ogonki.

*****Piosenka „Uciekaj myszko do dziury”***** Dziecko 8:
Popatrz w górę, wysoko.
Przypatrz się dobrze obłokom.
Te są podobne do koni.
Kto na nich cwałuje, goni?
Inne – podobne są domom.
Kto mieszka w nich – nie wiadomo.

Dziecko 9:
A jeszcze inne jak pianka.
Jak bita, śnieżna śmietanka.
Nie wiemy , kto pije rano.
Ciepłe kakao z pianą...
Nagle powiało. Wiatr! Wiatr! Domy rozwiało, piankę rozwiało. Konie pognało w świat.

Dziecko 10:
Po niebie jak woda głębokim, jaskółka goni obłoki.
Nie komary, nie muchy, nie jętki.
Ale obłok za obłokiem prędki.
Rozpędzona – rozszczebiotana –
Chociaż wie, że to nic, że to piana.
Że różowy obłok, obłok biały.
Coraz wyżej będą w niebie topniały.
A jaskółce tak się to podoba.
Że w zachwycie otwiera dziób.
I muszki same jej lecą do dzioba.

Dz. 11,12,13:
Idzie niebo ciemną nocą.
Ma w fartuszku pełno gwiazd.
Gwiazdy błyszczą i migocą.
Aż wyjrzały ptaszki z gniazd.
Jak zajrzały – zobaczyły.
I nie chciały dalej spać.
Kaprysiły, grymasiły.
Żeby jej po jednej dać.
Gwiazdki nie są do zabawy.
Tożby nocka była zła!
Ej! Usłyszy kot kulawy!
Cicho bądźcie! A...a...a...

*****Dzieci czytają rozwieszone hasła ekologiczne***** Dz. 14,15,16:
Zabieliło świat, ani kropki czarnej
Z drzewa spada ptak –
Skrzydła mu zamarzły.
Już nie widać rzek – lodami zakryte.
Z drzewa spada ptak – jeszcze chwila – zginie. Teraz tylko Ty możesz go ocalić...
Z drzewa spada ptak, do domu do zabierz.
Prędzej ogrzej go i słuchaj, słuchaj,
Może nagle w nim serce zastuka.

*****Piosenka „W karmniku”***** Dziecko 17:
Nie trzeba w lesie kląć, kapelusz trzeba zdjąć,
Mogłyby listki leszczyny pozwijać się bez przyczyny,
Mogłaby lipa bez powodu odmówić pszczołom miodu.
Mogłaby osika ze strachu dostać bzika.
A zając, ten maleńki, zbudzony w środku snów.

Dziecko 18:
Mógłby się jeszcze zgorszyć, nauczyć brzydkich słów.
Nie trzeba w lesie kląć, kapelusz trzeba zdjąć,
Jak w kościele, uroczyście
I posłuchać, co też mówią liście?

Dz. 19,20,21:
W lutym poświęcić głodnym ptakom dwie minuty.
W lutym, najsrożej mróz rządzi na dworze, śnieg prószy.
Niech w lutym co rano głodne ptaki dostaną garść okruszyn.
Życie głodnym ptakom dajesz z ręki,
I ptaki ratujesz i ptasie piosenki.

PRZYKAZANIA MŁODEGO EKOLOGA Będę robić wszystko aby:

  1. Nie zanieczyszczać powietrza.
  2. Nie zanieczyszczać wody.
  3. Chronić ziemię i krajobraz.
  4. Zmniejszyć zapotrzebowanie na energię.
  5. Chronić zwierzęta.
  6. Zachować różnorodność roślin.
  7. Wspierać produkcję zdrowej żywności.
  8. Nie zachowywać się zbyt głośno.

LEGITYMACJA MŁODEGO EKOLOGA

Legitzmacja

Opracowanie: mgr Barbara Steczko
nauczycielka nauczania zintegrowanego
Szkoła Podstawowa nr1
ul. M. C. Skłodowskiej 9
48 – 340 Głuchołazy

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2290


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.