Katalog

Danuta Anna Świątek
Różne, Artykuły

"To ja, trzecioklasista - jaki jestem, jak się zachowuję, jak się uczę". Ocena opisowa ucznia klasy III b I półrocze.

- n +

Imię i nazwisko ucznia.........................................................................................................

Ocena rozwoju społeczno - emocjonalnego na podstawie zaobserwowanych zachowań

Cechy charakteru, stosunek do ludzi, przyrody, wytworów kultury:


  • wesoły, towarzyski, zwinny, z poczuciem humoru, dowcipny, energiczny, zrównoważony, rozmowny;
  • wykazujący entuzjazm do nowych zadań, zręczny, szybko myślący, posiadający łatwość opowiadania, zapobiegający o akceptację;
  • odpowiedzialny, sumienny, mający własne zdanie, taktowny;
  • śmiały, spontaniczny, naturalny w zachowaniu, optymista;
  • inteligentny, myślący, kulturalny, wytrwały, wykazujący inicjatywę, prawdomówny, posiadający łatwość koncentracji;


  • pesymistyczny, izolujący się, apatyczny, małomówny, nastrojowy, podejrzliwy, unikający działania;
  • skrupulatny, nerwowy, zahamowany motorycznie;
  • lekkomyślny, porzucający to, co robi, leniwy, impulsywny, nie dotrzymujący obietnic, niepunktualny;
  • lękliwy, nieśmiały, chłodny, stojący na uboczu, wrogo nastawiony, zahamowany, pozbawiony wiary w siebie;
  • niesumienny, niewytrwały, wiecznie niezadowolony, skarżący się, pobudliwy, niecierpliwy, niedbały;


  • zainteresowany sprawami innych, nastawiony na współpracę, spokojny, przyjacielski, chętnie niosący pomoc innym, tolerancyjny, umiejący cieszyć się z sukcesów kolegi, chętnie pomagający słabszym i młodszym, uczynny, chętnie biorący udział w zabawach grupowych;


  • uparty, skłonny do zazdrości, zamknięty w sobie, obojętny, nieufny;
  • mało tolerancyjny, egoistyczny, konfliktowy, niechętny do pomocy, kłótliwy, zaczepny, opryskliwy, nie potrafi współdziałać w grupie ,nieśmiały;


  • zainteresowany przyrodą, szanuje przyrodę, dba o czystość i estetykę otoczenia;
  • wrażliwy na piękno świata roślin, na harmonię ich kolorów, gamę barw w różnych porach roku;
  • lubiący obserwować przyrodę;


  • szanuje wytwory ludzkich rąk;
  • przejawia zainteresowania czytelnicze, szanuje książki;
  • mówi poprawnym językiem ;
  • lubi rysować, malować, stosuje różne techniki malarskie;
  • wczuwa się w nastrój słuchanej muzyki, chętnie śpiewa i tańczy;
  • szanuje swoje przybory szkolne;
  • przejawia pomysłowość i twórczą wyobraźnię w tworzeniu swoich prac .


    Ocena rozwoju intelektualnego na podstawie pracy na zajęciach, obserwacji i wyników sprawdzianów

    Wiadomości i umiejętności polonistyczne:
    a) czytanie:
  • tempo -
  • technika -
  • czytanie ze zrozumieniem - rozumie, co czyta, radzi sobie , nie wie, o czym czyta;
    b) pisanie:
  • samodzielne napisanie dłuższej wypowiedzi(list, zaproszenie, życzenia) - radzi sobie bez problemu, ma kłopoty, radzi sobie słabo, nie radzi sobie;
  • pisanie pod względem ortograficznym - nie ma problemu, ma niewielkie kłopoty, radzi sobie słabo, nie radzi sobie z ortografią;
    c) wiedza polonistyczna:
  • rozpoznawanie części mowy: rzeczownika, czasownika, przymiotnika - rozpoznaje, myli się, nie pamięta;
  • znajomość i stosowanie form czasu czasowników - zna i stosuje, jeszcze musi poćwiczyć, ma problem;
  • rozpoznawanie zdań wśród innych wypowiedzi - rozpoznaje, radzi sobie słabo;
  • rozpoznawanie rodzajów zdań - rozpoznaje, myli, nie rozpoznaje;
  • rozpoznawanie rodzajów tekstów( opowiadanie, baśń ) - rozpoznaje, myli, nie rozpoznaje;

    Umiejętności matematyczne:
  • znajomość liczb czterocyfrowych - zna, myli, nie zna;
  • porównywanie liczb trzy -i czterocyfrowych - porównuje, nie porównuje;
  • zamiana tony na kilogramy i odwrotnie - zamienia, ma problem, nie potrafi;
  • dodawanie i odejmowanie pisemne bez przekroczenia progu dziesiątkowego - oblicza, popełnia niewiele błędów, źle oblicza;
  • dodawanie i odejmowanie pisemne z przekroczeniem progu dziesiątkowego - nie ma problemu, oblicza z niewielkimi błędami, popełnia dużo błędów;
  • zadania tekstowe proste - rozwiązuje, nie rozwiązuje;
  • zadania tekstowe złożone - rozwiązuje, popełnia błędy, nie rozwiązuje;
  • tabliczka mnożenia - zna, musi jeszcze poćwiczyć, nie zna;
  • liczba dni w miesiącach - zna, myli, nie zna;

    Wiedza przyrodnicza:
  • stany skupienia wody - wymienia, myli, nie pamięta;
  • rodzaje opadów atmosferycznych - zna wszystkie, nie zna wszystkich, nie zna;
  • krążenie wody w przyrodzie -wie, nie wie;
  • znaczenie wody w przyrodzie - wie , wie, ale nie do końca, nie wie;

    Ocena rozwoju fizycznego

    1.Sprawność organizmu:
  • przewrót w przód - potrafi, nie potrafi;
  • przewrót w tył - potrafi, nie potrafi;
  • rzuty i chwyty piłki - doskonale, dobrze, słabo;
  • rzuty piłką do kosza - doskonale, dobrze, słabo;
  • kozłowanie piłki - doskonale, dobrze, słabo;
  • siła ramion(zwis na drabinkach) - poziom minimalny, dobry, bardzo dobry
  • wytrzymałość(bieg ciągły w tempie dostosowanym do własnych możliwości) - poziom minimalny, dobry, bardzo dobry;

    2.Działania na rzecz zdrowia:
  • ubiór odpowiedni do pogody - dba o odpowiedni ubiór, nie dba;
  • zapobieganie przeziębieniu - dba o własny organizm, nie dba;
  • troska o słuch, wzrok - tak, czasem, nie dba;
  • zasady zdrowego odżywiania - zna, nie zna.

    język angielski - ................................................................................................................. .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    religia - .....................................................................................................................................

    Opracowanie: Danuta Świątek

  • Wyświetleń: 2230


    Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.