Katalog
Danuta Anna Świątek Różne, Artykuły"To ja, trzecioklasista - jaki jestem, jak się zachowuję, jak się uczę". Ocena opisowa ucznia klasy III b I półrocze.
Imię i nazwisko ucznia.........................................................................................................
Ocena rozwoju społeczno - emocjonalnego na podstawie zaobserwowanych zachowań
Cechy charakteru, stosunek do ludzi, przyrody, wytworów kultury:
wesoły, towarzyski, zwinny, z poczuciem humoru, dowcipny, energiczny, zrównoważony, rozmowny;
wykazujący entuzjazm do nowych zadań, zręczny, szybko myślący, posiadający łatwość opowiadania, zapobiegający o akceptację;
odpowiedzialny, sumienny, mający własne zdanie, taktowny;
śmiały, spontaniczny, naturalny w zachowaniu, optymista;
inteligentny, myślący, kulturalny, wytrwały, wykazujący inicjatywę, prawdomówny, posiadający łatwość koncentracji;
pesymistyczny, izolujący się, apatyczny, małomówny, nastrojowy, podejrzliwy, unikający działania;
skrupulatny, nerwowy, zahamowany motorycznie;
lekkomyślny, porzucający to, co robi, leniwy, impulsywny, nie dotrzymujący obietnic, niepunktualny;
lękliwy, nieśmiały, chłodny, stojący na uboczu, wrogo nastawiony, zahamowany, pozbawiony wiary w siebie;
niesumienny, niewytrwały, wiecznie niezadowolony, skarżący się, pobudliwy, niecierpliwy, niedbały;
zainteresowany sprawami innych, nastawiony na współpracę, spokojny, przyjacielski, chętnie niosący pomoc innym, tolerancyjny, umiejący cieszyć się z sukcesów kolegi, chętnie pomagający słabszym i młodszym, uczynny, chętnie biorący udział w zabawach grupowych;
uparty, skłonny do zazdrości, zamknięty w sobie, obojętny, nieufny;
mało tolerancyjny, egoistyczny, konfliktowy, niechętny do pomocy, kłótliwy, zaczepny, opryskliwy, nie potrafi współdziałać w grupie ,nieśmiały;
zainteresowany przyrodą, szanuje przyrodę, dba o czystość i estetykę otoczenia;
wrażliwy na piękno świata roślin, na harmonię ich kolorów, gamę barw w różnych porach roku;
lubiący obserwować przyrodę;
szanuje wytwory ludzkich rąk;
przejawia zainteresowania czytelnicze, szanuje książki;
mówi poprawnym językiem ;
lubi rysować, malować, stosuje różne techniki malarskie;
wczuwa się w nastrój słuchanej muzyki, chętnie śpiewa i tańczy;
szanuje swoje przybory szkolne;
przejawia pomysłowość i twórczą wyobraźnię w tworzeniu swoich prac .
Ocena rozwoju intelektualnego na podstawie pracy na zajęciach, obserwacji i wyników sprawdzianów
Wiadomości i umiejętności polonistyczne:
a) czytanie:
tempo -
technika -
czytanie ze zrozumieniem - rozumie, co czyta, radzi sobie , nie wie, o czym czyta;
b) pisanie:
samodzielne napisanie dłuższej wypowiedzi(list, zaproszenie, życzenia) - radzi sobie bez problemu, ma kłopoty, radzi sobie słabo, nie radzi sobie;
pisanie pod względem ortograficznym - nie ma problemu, ma niewielkie kłopoty, radzi sobie słabo, nie radzi sobie z ortografią;
c) wiedza polonistyczna:
rozpoznawanie części mowy: rzeczownika, czasownika, przymiotnika - rozpoznaje, myli się, nie pamięta;
znajomość i stosowanie form czasu czasowników - zna i stosuje, jeszcze musi poćwiczyć, ma problem;
rozpoznawanie zdań wśród innych wypowiedzi - rozpoznaje, radzi sobie słabo;
rozpoznawanie rodzajów zdań - rozpoznaje, myli, nie rozpoznaje;
rozpoznawanie rodzajów tekstów( opowiadanie, baśń ) - rozpoznaje, myli, nie rozpoznaje;
Umiejętności matematyczne:
znajomość liczb czterocyfrowych - zna, myli, nie zna;
porównywanie liczb trzy -i czterocyfrowych - porównuje, nie porównuje;
zamiana tony na kilogramy i odwrotnie - zamienia, ma problem, nie potrafi;
dodawanie i odejmowanie pisemne bez przekroczenia progu dziesiątkowego - oblicza, popełnia niewiele błędów, źle oblicza;
dodawanie i odejmowanie pisemne z przekroczeniem progu dziesiątkowego - nie ma problemu, oblicza z niewielkimi błędami, popełnia dużo błędów;
zadania tekstowe proste - rozwiązuje, nie rozwiązuje;
zadania tekstowe złożone - rozwiązuje, popełnia błędy, nie rozwiązuje;
tabliczka mnożenia - zna, musi jeszcze poćwiczyć, nie zna;
liczba dni w miesiącach - zna, myli, nie zna;
Wiedza przyrodnicza:
stany skupienia wody - wymienia, myli, nie pamięta;
rodzaje opadów atmosferycznych - zna wszystkie, nie zna wszystkich, nie zna;
krążenie wody w przyrodzie -wie, nie wie;
znaczenie wody w przyrodzie - wie , wie, ale nie do końca, nie wie;
Ocena rozwoju fizycznego
1.Sprawność organizmu:
przewrót w przód - potrafi, nie potrafi;
przewrót w tył - potrafi, nie potrafi;
rzuty i chwyty piłki - doskonale, dobrze, słabo;
rzuty piłką do kosza - doskonale, dobrze, słabo;
kozłowanie piłki - doskonale, dobrze, słabo;
siła ramion(zwis na drabinkach) - poziom minimalny, dobry, bardzo dobry
wytrzymałość(bieg ciągły w tempie dostosowanym do własnych możliwości) - poziom minimalny, dobry, bardzo dobry;
2.Działania na rzecz zdrowia:
ubiór odpowiedni do pogody - dba o odpowiedni ubiór, nie dba;
zapobieganie przeziębieniu - dba o własny organizm, nie dba;
troska o słuch, wzrok - tak, czasem, nie dba;
zasady zdrowego odżywiania - zna, nie zna.
język angielski - ................................................................................................................. .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
religia - .....................................................................................................................................
Opracowanie: Danuta Świątek
Wyświetleń: 2230
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |