AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Kuś
Zajęcia zintegrowane, Konspekty

"Układamy przepis na dobrego wnuczka (wnuczkę)" - konspekt zajęć zintegrowanych w klasie III (krąg tematyczny "Kochamy babcię i dziadka")

- n +

"Bawimy się w teatr"
KONSPEKT ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH W KLASIE III

Krąg tematyczny: Kochamy babcię i dziadka.

Temat zajęć: Układamy przepis na dobrego wnuczka (wnuczkę).

Cele operacyjne:
- czyta wiersze głośno ze zrozumieniem;
- porównuje utwory w zakresie budowy i treści;
- potrafi dostrzec miłość i poświęcenie dziadków dla wnuków;
- z czułością mówi o swoich dziadkach;
- układa zdania- obietnice zamieniając pierwszą osobę liczby mnogiej w tekst mówiony przez siebie;
- tworzy rodziny wyrazów do słów " babcia" i "dziadziuś";
- rozpoznaje wyrazy o zabarwieniu ciepłym i zimnym;
- wyróżnia barwy ciepłe i zimne;
- rozpoznaje i kreśli proste i odcinki prostopadłe;

Metody: słowna, czynnościowa, oglądowa,

Formy: indywidualna, zbiorowa,

Środki dydaktyczne: wiersze pt. "Babcia", "Dziadziuś", serce z kartonu, kartki o barwach ciepłych i zimnych, ekierka, linijka, kredki,

Przebieg zajęć:
1. Wprowadzenie do lekcji - nawiązanie do tematyki z poprzednich zajęć.
2. Głośne czytanie wierszy "Babcia" i "Dziadziuś" przez dzieci. Rozmowa dotycząca utworów; porównywanie ich w zakresie budowy i treści.
3. Układanie przepisu na dobrego wnuczka:
- Ustne układanie zdań- przepisu
- Samodzielne pisanie przepisu i obietnic składanych dziadkom
- Głośne czytanie swojego tekstu.
4. Tworzenie rodzin wyrazów do słów:

"babcia""dziadziuś"
babuniadziadek
babuleńkadziad
babadziadzia
babinadziadyga
babkadziadulo

5. Rozdzielenie wyrazów na dwie grupy: o zabarwieniu ciepłym i o zabarwieniu zimnym. Zapis wyrazów o zabarwieniu ciepłym na sercu.
5. Zwrócenie uwagi, że wyrazy "ciepłe" zapisane są na kartkach o barwach ciepłych a wyrazy "zimne" na kartkach o barwach zimnych.
6. Ćwiczenia śródlekcyjne - przeskoki przez rzekę po kamieniach o barwach ciepłych i powrót po kamieniach o barwach zimnych.
7. Wyróżnienie spośród kredek tych o barwach zimnych i tych o barwach ciepłych.
8. Układanie kredek równolegle , prostopadle, zapis równoległości i prostopadłości
9. Szukanie w otoczeniu krawędzi i linii prostopadłych i równoległych.
10. Kreślenie w ćwiczeniach linii prostopadłych i równoległych przy pomocy linijki i ekierki. Zapisywanie prostopadłości i równoległości.
11. Rozpoznawanie spośród wielu nakreślonych linii tych, które są do siebie prostopadłe i równoległe. Oznaczanie ich kolorami.
12. Przypomnienie najważniejszych wiadomości z lekcji i danych obietnic.
13. Zadanie pracy domowej.
14. Pożegnanie gości i pani dyrektor.

Opracowanie: Anna Kuś

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4679


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.