AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Danuta Anna Świątek
Lekcja wychowawcza, Scenariusze

Scenariusz czterogodzinnych warsztatów dotyczących agresji pt. "Strach w kapeluszu" w ramach programu "Szkoła z klasą"

- n +

Scenariusz czterogodzinnych warsztatów dotyczących agresji pt. "Strach w kapeluszu" w ramach programu SZKOŁA Z KLASĄ

"Przemoc rodzi nienawiść, a nienawiść zaślepia człowieka. Nie ma innej odpowiedzi na przemoc, jak tylko miłość."

Cel główny: umiejętność radzenia sobie z agresją, umiejętność pokonywanie strachu;

Cele operacyjne:
* uczeń wie , co to jest agresja,
* rozpoznaje formy przemocy: plucie, bicie, popychanie, przezywanie,
* wie jak radzić sobie z agresją,
* potrafi napisać kogo boi się w klasie i w szkole,
* odczytuje losowo wybraną treść i próbuje przekazać, co czuł autor wskazując swoje obawy,
* wie ,gdzie szukać pomocy,
* potrafi zaufać i otwarcie powiedzieć o problemie,
* potrafi słuchać drugiej osoby,
* nie komentuje wypowiedzi autora treści,
* potrafi współpracować w grupie - zaprojektować i wykonać kapelusz,
* śpiewa i bawi się z kolegami.

Metody i formy pracy: aktywizujące, wg J. Krzyżewskiej.

Środki dydaktyczne: dla każdego dziecka mała kartka papieru z rozpoczętymi zdaniami: W mojej klasie boję się..., W szkole boję się..., kartka (mapa pojęciowa- agresja) dla każdej grupy, karton, kolorowy papier, klej, bibuła, skrawki materiałów, nici, koraliki, itd. .

Przebieg warsztatów:
1. Uczniowie wg pór roku zostają podzieleni na grupy.
2. Każda grupa otrzymuje mapę z pojęciem agresją. Wspólnie, drogą skojarzeń piszą na mapie wyrazy , bądź zwroty dotyczące agresji.
3. Wspólne zdefiniowanie pojęcia: agresja.
4. Zabawa ze śpiewem: Nie chcę cię, nie chcę cię, nie chcę, cię znać,
Chodź do mnie, chodź do mnie, rękę mi daj,
Prawą mi daj , lewą mi daj i już się na mnie nie gniewaj - 2 x.
5. Projektowanie i wykonywanie w grupach kapeluszy wg własnych pomysłów.
6. "Wrzuć strach do kapelusza"(Aktywizujące metody...,s.26.)* Budowanie wzajemnego zaufania, akceptacji i prawidłowej komunikacji.* Integracja zespołu klasowego.
- Każdy uczeń otrzymuje karteczkę z rozpoczętymi zdaniami;
- Dokończenie zdań;
- Każdy uczeń wrzuca swoją kartkę(bez podpisu) do wybranego kapelusza; Wszystkie karteczki zostają pomieszane przez wychowawcę;
- Losowanie dowolnej kartki (każdy uczeń 1) ;
- Odczytywanie na głos jej treści. Próba przekazania , co czuł autor wskazując swoje obawy;
- Krótka rozmowa na temat warsztatów - ewaluacja.
- Powieszenie kapeluszy w klasie jako symbolu przezwyciężenia strachu i przeciwstawienia się przemocy .

Opracowanie: Danuta Świątek

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2904


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.